مبارزه قهرمانانه مردم کوبانی همچنان ادامه دارد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کمیتهدفاع از آزادی و برابری در ایران – وین

 خطاب به افکار عمومی, آزادگان و مدافعین حقوق انسان ها!

 مردم دلاور و از خود گذشته ی کوبانی هفته هاست مقاومتی جانانه را در برابر سپاه ارتجاعی مذهبی داعش سازمان داده اند و بر طبق آخرین اخبار و گزارشات در صددند تا قوای متجاوز  که تا دندان به ابزار تسلیحاتی  امپریالیستی مجهزند را از شهر و زادگاه خویش بیرون برانند.

 همبستگی و اراده عظیم نیروهای مردمی کوبانی رمز موفقیت های تا کنونی آنان بوده است. زنان نیز دوش بدوش مردان قهرمانی ها کردند و بر پای عقاید آزادیخواهانه و برابری طلبانه خویش جان دادند. حمایت و پشتیبانی از مردم کوبانی از این جهت حائز اهمیت است که آنان تجربه ای بسیار موفق در زمینه ایجاد ارتباطات و مناسبات حقوقی و انسانی برای اداره امور روزمره زندگی خود ایجاد کرده بودند. آزادی و برابری زنان با مردان در همه امور جامعه، از جمله در اداره امور اجتماعی, رعایت حقوق اقلیت های مذهبی در کانتون ها و…. هم از اینروست که وجود جامعه ای خودگردان در منطقه ای دیکتاتور زده همچون خاری در چشم  حکومت های استبدادی در منطقه بحساب آمده است.

 حاکمیت سرکوبگر ترکیه، کینه و دشمنی خود را با کردهای ترکیه  و سوریه تا آن حد نشان داد که نه تنها کردهای  معترض را در شهرهای ترکیه سرکوب نمود و دهها معترض را بقتل رسانید, بلکه  جنایات داعش در کوبانی را در فاصله  ای نزدیک به تماشا نشست و از هیچ ترفندی برای جلوکیری از پیوستن داوطلبان به رزمندگان داخل کوبانی دریغ ننمود.

 اگر چه برخی از حکومت ها نظیر جمهوری اسلامی, سوریه, عربستان و امارات لاف دفاع از مردم کوبانی را میزنند اما هر یک منافع سیاسی و اقتصادی خود را  در این درگیری ها دنبال می کنند. حفظ و بهره برداری از منابع کلان نفتی در منطقه از جمله جذابیت هائی است که آرایش نیروها در منطقه و نیروهای بین المللی امپریالیستی را تعیین می کند.

  مردم کرد منطقه همراه با ساکنان کوبانی در برابر سپاه ارتجاعی و  وحوش داعش دلیرانه ایستاده اند و سرنوشت خود را به دست خویش رقم خواهند زد . واضح است که نتایج این جنگ خانمانسوز تا کنون فاجعه بار بوده است و خسارات جانی و مالی بسیاری برجای گذاشته است. دهها هزار پناهنده کوبانی که در مرز ترکیه اسکان دارند نیازمند کمک های جامعه بین الملل اند.

    کمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران ـ  وین، بدینوسیله از تمامی آزادیخواهان و مدافعین حقوق انسانها درخواست می کند تا نگذارند داعشیان قاتل و جنایت پیشه بیش از این خون مردم بی گناه کوبانی را بریزند و زندگی وهستی آنان را نابود کنند.

 کمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران – وین

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.