آخرین اخبار از وضعیت ریحانه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع در مقابل در زندان رجایی شهر

طبق آخرین اخباری که به کمیته بین المللی علیه اعدام رسیده، تعداد زیادی در کنار شعله پاکروان و دو خواهر ریحانه و پدر ریحانه هستند.

افسرنگهبان دم در زندان رجایی شهر به پدر ریحانه گفته است، ازاینجا بروید ریحانه را مجدداً به زندان شهرری فرستادیم. ولی وکیل ریحانه و مادرش میگویند که هیچ ماشینی ازاینجا رد نشده، پس این‌یک دروغ است.

در ایتالیا اکثر رسانه‌های مهم این کشور خبر احتمال اعدام ریحانه در روز سه‌شنبه را پوشش داده‌اند. در صفحه‌های اینترنتی رسانه‌های مهم ایتالیا خبر احتمال اجرای حکم مطرح‌شده است.

 

هم‌اکنون یک خبر روی تلکس خبری ایسنا قرار گرفت

. این خبر در سایت‌های جمهوری اسلامی ازجمله تابناک نیز منعکس‌شده است.

یک منبع آگاه قضایی انتقال ریحانه جباری به زندان رجایی شهر برای اجرای حکم اعدام او را تکذیب کرد. این منبع آگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه قرار است حکم اعدام ریحانه جباری صبح فردا (هشتم مهرماه) اجرا شود، تأکید کرد که این خبر صحت ندارد. وی همچنین انتقال ریحانه جباری از زندان شهرری به زندان رجایی شهر را تکذیب کرد. فریدون جباری پدر ریحانه در این زمینه به ایسنا گفت: امروز ابتدا به ما اعلام شد که ریحانه برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر منتقل‌شده است ولی بعداً گفتند قرار نیست حکم اعدام اجرا شود.

او همچنین گفت: برای روشن شدن ماجرا امشب به زندان رجایی شهر کرج مراجعه می‌کنیم

طبق تماسی که ما با خانواده ریحانه جباری در مقابل زندان رجایی شهرداریم، پدر ریحانه انجام چنین مصاحبه‌ای با رسانه‌های جمهوری اسلامی را تکذیب می‌کند.

مادر ریحانه به مقامات زندان رجایی شهر گفته است، ما اینجا را ترک نمی‌کنیم تا دخترم ریحانه به من زنگ نزند و خودش به من نگوید که به زندان شهرری منتقل‌شده، اینجا را ترک نمی‌کنیم.

هم‌اکنون خبر رسیده که به تعداد کسانی که در مقابل رجایی شهر تجمع کرده‌اند، اضافه می‌شود.

رژیم اسلامی ایران با اعلام خبر اجرای حکم اعدام ریحانه جباری و انتقال او به رجایی شهر برای اجرای حکم اعدام، طوفان درو کرد.

اکنون می‌خواهد یک گام عقب نشسته و جلوی گسترش یافتن اعتراضات را بگیرد.

مینا احدی سخنگوی کمیته بین‌المللی علیه اعدام گفت: ما این رژیم را می‌شناسیم. این‌ها همیشه چنین عقب‌نشینی می‌کنند. تکذیب خبر اجرای حکم اعدام از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، یعنی اینکه صدای اعتراضات را شنیدیم، فعلاً دنده‌عقب می‌گیریم.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام به کسانی که اعتراض می‌کنند می‌گوید این اعتراضات را باید ادامه دهیم. فردا صبح تعیین‌کننده است رژیم اسلامی و قوه قضاییه‌اش ابداً قابل‌اعتماد نیستند. باید رسماً اعلام کنند حکم اعدام را لغو می‌کنند. به اعتراضات ادامه دهیم و تا فردا صبح در مقابل در زندان رجایی شهر باشیم.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۲۹ سپتامبر ۲۰۱۴



— 

کمیته بین المللی علیه اعدام

International Committee against Execution (ICAE)

web: www.notonemoreexecution

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.