زندگی پر درد و رنج پلنگ خرم آباد پایان یافت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران

شاید برخی از  شما خوانندگان عزیز جامعه رنگین کمان بر ما ایراد بگیرید که در جامعه‌ای که هر روز هم‌میهنان ما توسط جمهوری اسلامی به دلیل دگراندیش به دار آویخته می‌شوند چگونه می‌شود نگران جان یک پلنگ در خرم‌آباد بود. ما مطمئن هستیم کهبسیاری‌از هم‌میهنان ماهم با کشتارهاانسان‌ها و هم با کشتار حیوانات مخالفند.

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: متاسفانه با خبر شدیم امروز (شنبه ۱۳۹۳/۷/۵) زندگی لورا ماده پلنگ جوان خرم آباد پس از مدت ها تحمل درد و رنج ناشی از برخورد گلوله و ضایعه نخاعی پایان یافت.

پلنگ جوان به دلیل برخورد گلوله با ستون فقرات، دچار فلج کامل شده و توانایی حرکت دادن دم، پاها و اندام تحتانی خود را نداشت و به همین دلیل دچار زخم بستر عمیق شده و اندام تحتانی حیوان کاملا از بین رفته بود.

این پلنگ که از دی ماه سال ۱۳۹۲ در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان نگهداری می شود بدون احساس درد، اندام تحتانی خود را بر روی زمین می کشید، از همین رو دچار زخمهای عمیقی نیز در ناحیه مقعد، شکم و زیر پاها شده و برخی از اندام تحتانی خود را نیز با دندان قطع کرده بود، نهایتا بر اثر شدت جراحات وارده تلف شد.

با توجه به بی نتیجه بودن اقدامات درمانی صورت گرفته و به دلیل برگشت ناپذیر بودن ضایعات نخاعی و ایجاد زخم های عمیق، با تشخیص دامپزشکان و به منظور جلوگیری از درد و رنج بیشتر حیوان، زندگی این ماده پلنگ جوان می بایست هرچه سریعتر به روش مرگ آرام با تزریق دارو خاتمه داده میشد.

با وجود تاکید دامپزشکان بر ضرورت انجام یوتانایز (مرگ آرام)، مسئولان با در نظر گرفتن ملاحظاتی موافقت خود را با مرگ آرام پلنگ خرم آباد اعلام نکرده بودند که این موضوع تنها به درد و رنج بیشتر حیوان منجر گردید.

دیماه سال گذشته ماده پلنگ جوانی در حالیکه هدف گلوله چهارپاره افراد ناشناس قرار گرفته بود و خود را بر روی زمین می کشید در اطراف خرم آباد مشاهده و پس از بیهوشی جهت درمان به تهران منتقل شد

پس از تهیه عکس رادیوگراف و انجام سی تی اسکن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد ۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن حیوان خارج شده و یکی از ساچمه ها با برخورد به ستون مهره ها در زیر یکی از مهره ها ثابت و منجر به ایجاد ضایعه نخاعی در پلنگ شده است.

سرنوشت تلخ لورا سرگذشت بسیاری از حیات وحش مظلوم سرزمین ماست که همواره قربانی خودخواهی برخی از هموطنان ما می شوند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.