دعوت کمیته بین‌المللی علیه اعدام به یک اعتراض بین‌المللی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کمیته بین المللی علیه اعدام، بیایید همه باهم آزرده‌خاطر شویم!

امروز از ایران خبر رسید که یک مرد ٣۰ ساله، پدر یک کودک ۵ ساله، به اتهام ” توهین” به پیغمبر اسلام، به اعدام محکوم‌شده است. او به ” جرم” وبلاگ نویسی ده ماه است که در زندان مخوف اوین بسر می‌برد.

سهیل عربی در آستانه اعدام شدن است، امروز پنج‌شنبه ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ خبر رسید که دادگاهی که در تهران به اتهام او مبنی بر ” توهین به پیغمبر اسلام ” رسیدگی کرد، در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی خراسانی، او را به اعدام محکوم کرد. همزمان در تهران یک دادگاه دیگر به اتهامات دیگر این وبلاگ نویس رسیدگی کرد و او را به سه سال زندان محکوم کرد.

 اخبار حکایت از این دارد که خانواده این وبلاگ نویس منتقد مذهب تحت‌فشار قرارگرفته‌اند تا با رسانه‌های بین‌المللی و نهادهای علیه اعدام تماس نگرفته و این موضوع را رسانه‌ای نکنند.

سهیل عربی البته اولین قربانی حکومت اسلامی به اتهام وبلاگ نویسی نیست. این حکومت تاکنون چند وبلاگ نویس را اعدام کرده، چندین نفر وبلاگ نویس ازجمله وحید اصغری و سعید ملک پور. مهدی علیزاده فخرآبادی و…را دستگیر و زندانی کرده و ستار بهشتی را زیر شکنجه کشته است.

ما از همه سازمان‌های مدافع آزادی بیان و عقیده، سازمان‌های آته‌ئیست و منتقد مذهب و از تشکل‌های وبلاگ نویسان دعوت می‌کنیم به این حکم اعدام فوراً اعتراض کنند.

روز ٣۰ سپتامبر ۲۰۰۵ روزنامه یولند پستن در دانمارک کاریکاتوری چاپ کرد که حکومت اسلامی ایران و سازمان‌های تروریست اسلامی آن را توهین به پیغمبر قلمداد کرده و تشویق به قتل کاریکاتوریست مزبور کرده و گفتند آزرده‌خاطر شده‌اند. این تهدیدات و حملات تروریستی عملاً باعث شد که منتقدین و روزنامه‌نگاران بسیاری از ترس جانشان، سکوت را بر نقد مذاهب و به‌ویژه نقد مذهب اسلام ترجیح دهند.

اینک وقت آن است که ما به خیابان رفته و بگوییم که از این‌همه جنایت و فرمان به قتل منتقدین و وبلاگ نویسان و روزنامه‌نگاران آزرده‌خاطر شده‌ایم! از آزادی بیان و عقیده دفاع می‌کنیم. با صدای بلند اعلام کنیم که جانمان از جنایت و ترور سازمان‌ها و حکومت‌های اسلامی بسر رسیده و در مقابل فرمان به قتل وبلاگ نویسان و منتقدین اسلام می‌ایستیم!

به‌حکم اعدام سهیل عربی متحدانه اعتراض کنیم!

 

کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۴ سپتامبر ۲۰۱۴

 

— 

کمیته بین المللی علیه اعدام

International Committee against Execution (ICAE)

web: www.notonemoreexecution.org

magazine: www.notonemoreexecution.org/category/magazine

radio: notonemoreexecution.org/category/radio-naslema

facebook: www.facebook.com/notonemoreexecution

twitter: twitter.com/ICAEIR

Tel: 0049 (0) 1775692413

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.