اعتراض گروهی از بازماندگان هولوکاست به اسرائیل

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بیش از سیصد یهودی که از هولوکاست جان سالم به دربرده‌اند یا از فرزندان و نوادگان نجات‌یافتگان از هولوکاست هستند، در نامه‌ای سرگشاده، حمله‌های اسرائیل به مردم فلسطین را یک “نسل‌کشی” خوانده‌اند. به گزارش بی بی سی این نامه به صورت آگهی در شماره روز شنبه، ۲۳ اوت، روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شده است و امضاکنندگان آن از اسرائیل خواسته‌اند تا به محاصره غزه پایان دهد.آنها خواهان “طرد کامل” اسرائیل نیز شده‌اند، از حمایت مالی آمریکا از عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده‌اند و در مجموع، کشورهای غربی را متهم کرده‌اند که مانع محکوم شدن اقدامات اسرائیل می‌شوند. در نامه آنها آمده است: “نسل‌کشی با سکوت جهان آغاز می‌شود.”

پیش از این، الی ویزل، برنده صلح نوبل که یک آمریکایی یهودی و از بازماندگان هولوکاست است، در یک آگهی که در چندین نشریه بین‌المللی چاپ شد، حماس را با نازی‌ها مقایسه کرده بود و امضاکنندگان این نامه سرگشاده گفته‌اند که این مقایسه باعث شده است آنها چنین واکنشی نشان دهند.۳۲۷ نفر این نامه را امضا کرده‌اند و در بخشی از آن آمده است: “از این که الی ویزل از تاریخ ما سوءاستفاده کرده است تا (موضوعی) غیرقابل‌توجیه را توجیه کند، منزجر شده‌ایم و به خشم آمده‌ایم.”
آنها اسرائیل را متهم کرده‌اند که به دنبال “نابود کردن غزه” و قتل بیش از دو هزار فلسطینی بوده است و نوشته‌اند: “هیچ چیزی نمی‌تواند توجیه‌گر بمباران پناهگاه‌های (تحت حمایت) سازمان ملل متحد، خانه‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها باشد.”
تخریب یک برج براساس گزارش‌ها، از زمان آغاز دوباره حمله‌های هوایی اسرائیل از شب گذشته ۱۰ فلسطینی کشته شده‌اند. در این مدت، ده‌ها راکت هم از غزه به سمت اسرائیل پرتاب شده است.
در یکی از حمله‌های هوایی اسرائیل در روز شنبه، ۲۳ اوت، یک ساختمان ۱۲طبقه در شهر غزه هدف قرار گرفت و ویران شد. گفته می‌شود که بر اثر این حمله، دست‌کم ۱۰ نفر زخمی شده‌اند. به نقل از یکی از مقامات نظامی اسرائیل گزارش شده است که نیروهای حماس از این ساختمان به عنوان مقر فرماندهی استفاده می‌کردند.
روز جمعه، ۲۲ اوت، بعد از مرگ یک کودک چهارساله اسرائیلی بر اثر راکتی که از غزه پرتاب شده بود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که آن کشور به حملات خود علیه حماس شدت خواهد داد.
ارتش اسرائیل همچنین به فلسطینیان ساکن غزه هشدار داده است که اگر در خانه‌های خود به شبه‌نظامیان پناه دهند، هدف قرار خواهند گرفت.
در پی شدت گرفتن درگیری‌ها در هفته‌های اخیر بیش از دو هزار و ۹۰ فلسطینی که اغلب غیرنظامی بودند و ۶۷ اسرائیلی کشته شده‌اند. بیشتر کشته‌شدگان اسرائیل از نیروهای نظامی آن کشور بودند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.