مردم سالاری، جدایی دین از سیاست، حاکمیت قانون، متضمن اجرای حقوق بشر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

علی فیضی دولت آبادی

رهاورد کامل ترین حق انسان ها که بهترین قوانین در آن گنجانده شده در طول تاریخ و گذشت زمان به پیشرفت کامل خود رسیده و درعصرحاضربه طوماری تبدیل شده که ریزترین حقوق فردی و اجتماعی انسان در آن گنجانده شده و ان اعلامیه جهانی حقوق بشر می باشد.

اکثریت جوامع بشری در تایید آن نقطه نظر مشترک دارند به جز تعداد کمی از آن ها اگر به این نکته توجه شود که دلیل این انشعاب چه می باشد می بایست سر تیتر بالا رجوع نمود. مردم سالاری پایه و شالوده ی درک درست از این مفهوم می باشد.

البته اگر این امر با اعتقادات مذهبی آن جامعه مخلوط گردد فاجعه رخ می دهد پس بایست اول حوزه ی دین را از سیاست جدا کرد و در یک مردم سالاری موفق با حاکمیت قانون ریزترین حقوق انسان ها را در نظر گرفت تا در بهبود آن پیشرفت حاصل گردد. من به عنوان یک فعال حقوق بشر که طعم بده جوامع استبدادی و متعصب دینی را چشیده ام و با آن کنار نیامده ام سعی در تفهیم این مشکل را داشته البته با برخورد دست اندرکاران این طرز فکر گردیده ام و عواقب نازیبایی آن را نیز به تن خریده ام پس ناچار به ترک سرزمینم گشته و چون خود را پایبند به اصول خود همانا اجرای کامل اعلامیه ی جهانی حقوق بشر می دانم خواهان تغییر می باشم.

از تمامی رسانه ها و روشن فکران که قدم در راه آزادی بر می دارند خوا هان انعکاس دیدگاه های خود بوده تا بتوانیم با هم اذهان عمومی را در سطح جهان و کشورم ایران متوجه این موضوع ساخته و تغییر اساسی بوجود آوریم حکومت جمهوری اسلامی وارد مرحله ای گردیده که ناچار به کنار آمدن و دست کشیدن از قدرت بوده و باید با نسل جوان و روشن فکر به مقابله بر نخواسته و حوزه ی دین را از سیاست جدا کرده و در یک پروسه ی آزاد مردم حق تایین سرنوشت خود را در دست گیرند زیرا با ادامه ی وضع موجود حتی افراد معتقد به مذهب نیز با این سیاست جمهوری اسلامی آن را نیز از دست می دهند و هر دو حوزه چه سیاست چه مذهب لطمه می بینند.

به امید استقرار یک حکومت دموکراتیک و آزاد که تمامی انسان ها بتوانند با هر رنگ و نژاد و اعتقاد در یک حکومت قانونمند از تمامی حقوق متعالی خود برخوردار گردند و جامعه ای زیبا و رو به پیشرفت را ساخته و تحویل نسل آینده بدهند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.