isd 01

درگردهمائی و کنگرهء سکولار دموکرات های ایران شرکت کنید!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

isd 01

isd 01این دعوتی از شما و همگان است تا، بدون هیچگونه تعهد و پیوند سازمانی با نهادی خاص، دو روزی را گرد هم آئیم و به سرنوشت آیندهء وطن مان بیاندیشیم و به یافتن راه حل های واقع گرایانه بپردازیم. نام این گردهمآئی «کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات های ایران» است.


هموطنان به جان آمده از بدکاری های حکومت اسلامی!

درگردهمائی و کنگرهء سکولار دموکرات های ایران شرکت کنید!

دعوتی از شخصیت ها، سازمان ها و کوشندگان سیاسی معتقد به سکولار دموکراسی

 

۲۷ خرداد ۱۳۰۳ ـ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۴

خوانندهء گرامی ِ این نامه!

تقاضا داریم که نامه را تا به آخر بخوانید و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید با محتوای آن چه کنید.

این نامه حاوی دعوتی عام است برای انجام یک گردهمآئی؛

دعوتی ست از شخص شما، بعنوان فردی از مجموع ایرانیان و همپیوندان احزاب سیاسی ایرانی که خود را عضو اپوزیسیون حکومت اسلامی مسلط بر کشورمان می دانند،

و نیز دعوتی است از دیگرانی که، چون شما، به جدائی ناپذیری ِ دموکراسی از سکولاریسم می اندیشند.

حتی دعوتی است از مخالفان سکولار دموکراسی تا اگر نظری دارند آن را حضوراً با دیگران در میان بگذارند.

در این راستا، در پایان این نامه، فهرستی از نام های حدود هزار تن ایرانی شناخته شده ـ نویسنده، تحلیل گر، برنامه ساز، نویسنده، هنرمند، اندیشه ورز و فعال سیاسی ـ گرد آوری شده و هر یک مخاطب صریح این نامه اند.

اما اگر نام شما یا کسی که شما می شناسیدش در این فهرست نیامده باشد این امر هرگز به معنای آن نیست که او دارای «شرایط ویژه»ی شرکت در این گردهمآئی نیست، چرا که اساساً هیچگونه شرایط ویژه ای به این دعوت سنجاق نشده است.

این دعوتی از شما و همگان است تا، بدون هیچگونه تعهد و پیوند سازمانی با نهادی خاص، دو روزی را گرد هم آئیم و به سرنوشت آیندهء وطن مان بیاندیشیم و به یافتن راه حل های واقع گرایانه بپردازیم.

نام این گردهمآئی «کنگرهء سالانهء سکولار دموکرات های ایران» است.

برگزار کنندگان آن، بدون قائل شدن به حق ویژه ای برای خود، قصد دارند کنگرهء امسال را، که پس از نخستین کنگره که سال پیش در واشنگتن برگزار شد، دومین کنگرهء سکولار دموکرات های ایران محسوب می شود، با ترغیب شما به شرکت در آن برگزار کنند و، در این راستا، به شما توضیح دهند که چرا حضور فعال تک تک نیروهای سکولار دموکرات است که می تواند نیروی واقعی سکولار دموکراسی را در سپهر سیاست امروز کشورمان آشکار سازد.

خواست های ما چنین اند:

– این کنگرهء را رهبران و یا نمایندگان احزاب سیاسی منطقه ای و سراسری افتتاح کنند؛ و با شرکت در این کار تعهد خود را به حفظ حدود و ثغور ایران بی تبعیض آینده به نمایش بگذارند.

– شرکت کنندگان در جلسات چهارگانهء دو روز کنگره، که شرح پیشنهادی برنامهء آن در ذیل این نامه آمده است، اعم از شخصیت های سرشناس و فعالان کمتر شناخته شده، همگی خود را صاحب کنگره بدانند و، بجای نشستن و گوش فرا دادن به سخنرانی های مرسوم، کلاً بصورتی آزادانه در تبادل نظرها، مناظره ها و مباحث شرکت کنند.

– کنگره جولانگاه اندیشه و ادب و هنر سکولار دموکرات های ایران باشد.

– برای بهتر شدن سالانهء آن همگان بتوانند پیشنهاد دهند و اعلام آمادگی داوطلبانه کنند.

– کنگره را تبدیل به میعادگاه سالانهء همهء سکولار دموکرات های ایران نمایند.

– و باور داشته باشند که حضور هر یک از آنان در این کنگره دارای اهمیتی بالاتر از هر سخنرانی و بحثی است. سخنرانی ها را می توان از رادیو و تلویزیون شنید؛ بحث های نظری و آکادمیک را می توان در کتاب ها خواند، یا از رادیو تلویزیون ها دریافت و در سمینارها تعقیب کرد. اما هیچ کدام اینها نمی توانند به پیدایش و نمایش جمع سکولار دموکرات ها، همچون یک نیروی واقعی سیاسی ـ اجتماعی ایرانی، کمک کنند. تنها حضور داوطلبانه و منسجم ما در این گونه گرد همآئی ها است که می تواند «سیمرغ» را از گرد هم آمدن «سی مرغ» بوجود آورد.

پس، از شما می خواهیم امضای واقعی خود را پای پاسخ به این دعوت نامه بگذارید، جزو صاحبان و میزبانان کنگره شوید، و اعلام دارید که شخصاً در آن شرکت می کنید و یا اگر بدلایلی امکان این کار وجود ندارد، حمایت خود از تشکیل کنگره را دریغ نمی کنید.

***

براستی، مگر نه اینکهرسم همهء جوامع انسانی آن بوده است که افراد باورمند به هر عقیده ای گرد هم آیند، به شکل های گوناگون روابط خود را سامان دهند، بر سیر حوادث جوامع خود اثر بگذارند، و بکوشند تا نظر اکثریت افراد جامعهء خویش را با باورهای خود موافق سازند؟

و مگر نه اینکه افراد دین مدار و یا باورمندان به ایدئولوژی های مختلف، از قدیم الایام در این کار سابقه داشته و پیوندهای خود را گاه در حد تبدیل کردن شان به آئین ها و مراسم قابل تکرار و صاحب ضربآهنگ ارتقاء داده اند؟ و آنگاه اگر به قدرت برسند آنچه را «ارزش» های مربوط به عقیدهء خود می دانند بر کل جامعه تحمیل کنند؟

خوشبختانه، از جنگ دوم جهانی بدینسو، احزابی که برای ادارهء کشور فلسفه ها و برنامه های مختلفی را در نظر می گیرند رفته رفته تبدیل به نوع جدیدیاز گردهمآئی های عقیدتی شده اند و، هر کجا که حکومت های استبدادی و دیکتاتوری سرکوبگر جای خود را به دموکراسی های مبتنی بر اعلامیهء جهانگیر حقوق بشر داده اند، آنها نیز بازیکنان واقعی صحنهء سیاست شده و هر یک، بخواست و ارادهء ملت های خود، تا مدتی معین، زمام امور کشور را به دست گرفته اند.

اما، متأسفانه، هنوز هم احزاب سیاسی نتوانسته اند در جوامع استبدادی از لحاظ قدرت و کارائی جانشین نهادهای ایدئولوژیک شوند اما آشکار است که، در سیر تحول اینگونه جوامع به سوی آزادی و دموکراسی، هم اینان پیشاهنگ و پیش برندهء کار محسوب می شوند.

در کنار این واقعیات، واقعیت بزرگ تری هم وجود دارد: شاید در سپهر سیاسی اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران گسترده ترین قشر اجتماعی را ناراضیان از این حکومت و خواستاران تغییر آن تشکیل دهند. خروج میلیون ها ایرانی از وطن شان خود به معنای عدم تحمل حکومت اسلامی از جانب آنها و خواستاری رهائی کشورشان از قید و بندهای جامعه شکن این حکومت است. اما این گروه پر جمعیت، در برابر گروه های کوچکی که در احزاب گوناگون گرد آمده و بر اساس مرامنامه و اساسنامه هائی به فعالیت سیاسی مشغولند، گروهی گسیخته و نامنسجم اما بی رغبت برای پیوستن به احزاب محسوب می شوند و میزان ارتباط شان با یکدیگر، بمنظور همدلی و هماندیشی و انجام فعالیت های هماهنگ و مشترک، بسیار اندک بوده است.

به همین دلیل، گروهی از فعالان و روشنفکران سیاسی خارج کشور، در خرداد ماه 1392 (یکسال پیش)، با امضای سندی با نام «بیانیهء عصر نو»، خود را با صفت ترکیبی «سکولار دموکرات»، و با مشخصاتی هفده گانه، به سپهر سیاسی ایران معرفی کردند. آنها، با توجه به فقدان سرپناهی که بتوان در زیر آن گرد آمده، به گذشته و حال و آینده اندیشید، از حال و روز یکدیگر با خبر شد، و امکانات عملی جانشین ساختن حاکمیتی سکولار دموکرات را در مورد حکومت اسلامی ـ ایدئولوژیک کنونی سنجید، مصمم شدند تا هر ساله در گوشه ای از جهان گرد هم آیند، همهء کسانی را که به آیندهء سکولار دموکرات ایران دلبسته اند فرا خوانند، و بکوشند از طریق پیوند زدن میان این همه نیروی پراکندهء معتقد به سکولاریسم و دموکراسی، نیروئی منسجم و چشم گیر بوجود آورند.

آنها این «گردهمآئی» را «کنگرهء سکولار دموکرات های ایران» نام نهادند و تصمیم گرفتند که در 14 مرداد هر سال، در سالگرد پیروزی انقلاب مشروطه ایران (که زایشگاه تمایلات سکولار دموکرات در کشورمان بود و در سال 1357 از «انقلاب مشروعه» شکست خورد)، برگزار کنند.

مؤسسان این کنگره، در مرحلهء کنونی، آن را صرفاً یک گردهمآئی سیاسی تلقی کرده و به صادر کردن قطعنامه و ایجاد انتخابات برای ایجاد نهاد سیاسی خاصی اعتقاد ندارند؛ هر چند روشن است که وقتی نیروهای سکولار دموکرات گرد هم آمده و به رایزنی بپردازند امکان اینکه عده ای از آنان، بر پایهء برنامه ها و تحلیل های مورد توافق خود، دست به تشکیل نهادهای سیاسی جدیدی هم بزنند وجود دارد.

اتفاقاً همین واقعه در جریان برگزاری نخستین کنگرهء سکولار دموکرات های ایران نیز اتفاق افتاد و کسانی که در آن تاریخ در شهر واشنگتن (پایتخت ایالات متحدهء امریکا) گرد هم آمده بودند تصمیم گرفتند تا در یک نهاد سیاسی جدید به نام «جنبش سکولار دموکراسی ایران» متشکل شوند. در پی تشکیل این نهاد نیز گروهی از امضاء کنندگان «بیانیهء عصر نو» که در واشنگتن حضور نداشتند نیز به این «جنبش» پیوستند.

کنگرهء نخست را چند تنی از داوطلبان امضاء کنندهء «بیانیهء عصر نو» ـ که در یک «کمیتهء تدارکات» با یکدیگر همکاری می کردند ـ برگزار نمودند. اما برای برگزاری کنگرهء دوم به ساختار کاراتری نیاز بود. به همین دلیل، از چند ماه پیش، برخی از اعضاء سازمان های مختلف سیاسی سکولار دموکرات، که بصورت انفرادی در کنگرهء اول شرکت کرده بودند، بر آن شدند تا، در راستای برگزاری کنگرهء دوم با یکدیگر همکاری کنند و در عین حال فرصتی را برای انجام فعالیت های سیاسی مشترکی، بر اساس «بیانیهء عصر نو»، فراهم آورند. نتیجهء این تصمیم بوجود آمدن «مجمع سازمان های سکولار دموکرات» بود که اکنون افق دید و فعالیت اش بسا بیش از برگزاری کنگرهء دوم را دربر می گیرد و امید آن می رود که رفته رفته، با پیوستن سازمان های جدید سکولار دموکرات به این «مجمع»، روزی شاهد پیدایش جبهه ای بزرگ متشکل از سازمان های سکولار دموکرات ایران باشیم. بهر حال، تا زمانی که کنگره دارای تشکیلات و توان مستقلی شود این مجمع قصد دارد، بعنوان برگزار کننده ای موقت، «کنگرهء دوم» را در روزهای نهم و دهم ماه اگوست 2014 در شهر «بوخوم» آلمان تشکیل دهد؛ بی آنکه جز تدارک آن قصد داشته باشد که خط و راستائی را بر بحث ها و مناظرات انجام یافته در آن تحمیل کند.

«کمیتهء برگزاری کنگره»، که از جانب این «مجمع» مأموریت یافته، مسئولیت گردآوری منابع مالی، تهیهء محل برگزاری کنگره، سامان دادن به پخش زندهء رادیو ـ تلویزیونی آنچه در کنگره پیش خواهد آمد، تهیه دو نهار برای میهمانان کنگره (روزهای شبنبه و یکشنبه)، تعیین موضوعات و گردانندگان مجالس بحث و تبادل نظر چهارگانه (دو صبح و دو بعد از ظهر) و نیز برگزاری مراسم بزرگداشت مشروطیت از طریق برگزاری یک مجلس فرهنگی، ادبی، هنری (شنبه شب) خواهد بود؛ اما توان مالی برای پرداختن هزینه های سفر، ایاب و ذهاب و اقامت در هتل ها و خوابگاه هائی را که در شهر بوخوم آمادهء پذیرائی از شرکت کنندگان در کنگره هستند نخواهد داشت و در این مورد نقش تسهیل کننده را بازی می کند.

***

بدینسان، هر کس که از راه دور و نزدیک، به هزینهء شخصی، رنج سفر را بر خود هموار کرده و به شهر بوخوم بیاید، نه میهمان که صاحب خانه و میزبان محسوب می شود و در ایجاد جریانی شرکت می کند که می خواهد، بر فراز هرگونه ایدئولوژی و باور سیاسی، سنتی فرخنده را برای سال های بی شمار آینده پایه گزاری کند؛ آنگونه که پس از فروپاشی و انحلال حکومت اسلامی نیز این سنت ادامه یابد و هر ساله، در سالروز پیروزی انقلاب مشروطه، نیروئی نگاهبان سکولار دموکراسی آن را پایدار بدارد.

اگرچه حضور و شرکت فعال همگان در این گردهمآئی آزاد است و مقدم هر که به کنگرهء بوخوم می آید گرامی شمرده می شود اما «کمیتهء برگزاری» خود را تنها در قبال کسانی مسئول می داند که حداکثر تا 15 جولای 2014 اطلاعات زیر را در اختیار کمیته گذاشته باشند:

۱. نام و نشان، آدرس پستی، آدرس ای میل، شمارهء تلفن

۲. آیا به صفت شخصی در کنگره شرکت می کنید یا نمایندگی از تشکلی سیاسی را بر عهده خواهید داشت؟

۲. آیا تمایل دارید جزو هفت نفر نخستینی باشید که در آغاز هر یک از مجالس چهارگانهء کنگره، که شرح آن در زیر آمده است، به مدت ۵ تا ۸ دقیقه سخن می گویند؟

۳. در صورت پاسخ مثبت شما به پرسش فوق کدام مجلس را انتخاب می کنید؟

۴. اگر اهل ادبیات و هنر هستید، آیا میل دارید در جشن فرهنگی کنگره (شنبه شب) کاری از میان آفرینش های خود را ارائه داده و بر رونق این شب پر خاطره بیافزائید؟

۵. اگر در زمینه های نقاشی و عکاسی کار می کنید آیا مایلید نمایشگاهی از آثار شما در محل کنگره برقرار شود؟

۶. اگر کار نمایشی یا سینمائی می کنید آیا مایلید اثر کوتاهی از شما در کنگره نمایش داده شود؟

۵. آیا برای حضورتان به کنگره نیاز به فراهم کردن وسائلی است که باید در محل تهیه شوند؟ لطفاً توضیح دهید.

لطفاً پاسخ های خود به پرسش های بالا را به آدرس ای میل یا فکس زیر ارسال کنید:

E-mail: seculardemocracycenter@gmail.com

Fax: USA-509-352-9630

کمیتهء برگزاری و تدارکات کنگره، با دریافت اطلاعات شما، برنامهء تفصیلی و بستهء اطلاعاتی و کوپن غذا و نوشیدنی ها را برایتان ارسال خواهد داشت.

در عین حال، در صورتی که بدلایلی قادر به حضور در کنگره نیستید اما از برگزاری آن حمایت می کنید، لطف کرده و نام کامل خود را برای کمیتهء برگزاری ارسال دارید.

فهرست نام کسانی که در کنگره شرکت خواهند کرد یا از آن حمایت می کنند به تدریج در سایت کنگره در آدرس زیر اعلام خواهد شد.

www.mssdi.org

همچنین، از آنجا که تشکلات سکولار دموکراسی، نظیر همین کنگره، جز بر کمک های هموطنان و اعضاء خود تکیه ندارند، مخارج برگزاری کنگره ها نیز باید از این راه تأمین شود. در این مورد حسابی در شبکهء مالی Paypal در آدرس زیر باز شده است:

https://www.paypal.com/webapps/mpp/send-money-online

و در صورتی که شما یا دوستان تان بخواهید به برگزاری کنگرهء امسال کمک مالی کنید می توانید کمک مالی خود را، به هر مبلغ کم یا زیادی که ممکن باشد، به حساب این ای میل واریز نمائید:

seculardemocracycenter@gmail.com

همچنین از شما خواهش می کنیم که خود را میزبان این کنگره دانسته و این نامه را برای دیگرانی که نگران میهن مان هستند بفرستید.

با تشکر قبلی.

اعضاء کمیتهء برگزاری کنگره: حسن اعتمادی، محسن بهزاد کریمی، اسماعیل نوری علا

اعضاء کمیتهء تدارکات محلی: میرزا آقا عسگری (مانی)، جهانگیر لقائی، امید پور یوسفی

نمایندگان تشکلات عضو «مجمع سازمان های سکولار دموکرات ایران»:

از سوی اتحاد عشایر و اقوام جنوب ایران: پرویز ضرغامی،

از سوی جبههء مردم بلوچستان: دکتر رضا حسین بر،

از سوی جبههء ملی ایران (در خارج کشور): مهدی زمانی و دکتر امیرهوشمند ممتاز،

از سوی جنبش سکولار دموکراسی ایران: حسن اعتمادی ـ دکتر اسماعیل نوری علا،  

از سوی حزب پان ایرانیست ایران (برون مرز): مهین ارجمند و دکتر حسن کیانزاد،

از سوی سازمان دفاع از حقوق ملی خلق ترکمن: جوما بورش،

از سوی شبکهء سکولارهای سبز ایران: محسن ذاکری، دارا صالح پور، نسترن نیکی علیی

از سوی کانون حقوق بشر ایران در تبعید: منوچهر محمدی، روح الله زم، سام سرابی

از سوی گروه رایزنی برای اتحاد: کورش اعتمادی

از سوی مرکز مطالعات سیاسی و تحقیقات استراتژیک اپوزیسیون: محسن بهزاد کریمی و محمد سرتیپی.


 

فهرست نام برخی از شخصیت هائی که دربارهء سکولار دموکراسی نوشته و سخن گفته اند

و از جانب کمیتهء برگزاری به شرکت در کنگره ترغیب می شوند

توضیح: این دعوت نامه فعلاً خطاب به شخصیت های سیاسی و فرهنگی اپوزیسیون زیر، که توانسته ایم نام و نشان شان را به دست آوریم تهیه شده است. شما نیز اگر شخصیتی را سراغ دارید که نامش بعلت ضیق وقت، یا بی خبری و یا به سهو، در فهرست زیر نیامده خواهشمند است دعوتنامه را از جانب کمیتۀ برگزاری برایشان ارسال دارید.

پیشاپیش از محبت و حمایت شما تشکر می کنیم.

خانم ها: مری آپیک، فریده آرمان، ویکتوریا آزاد، کتایون آذرلی، ژانت آفاری، شهلا آقاپور، مینا احدی، هما احسان، هما ارجمند، پروین اردلان، سودابۀ اردوان، شبنم اسدالهی، مینا اسدی، نسرین اسفندیاری، پروین اشرفی، نازنین افشار جم، عاطفه اقبال، سوسن الماسی، شری الوندیان، الهه امانی، مهشید امیرشاهی، نوشابه امیری، پریدخت امین، شادی امین، آسیه امینی،  فریبا امینی، مینا انتظاری، مرجان انصاری، سوسن اولیاء، مریم اهری، بهرخ بابائی، طاهرۀ بارئی، لادن بازرگان، ناهید باقری، شهلا باورصاد، منیره برادران، رؤیا برومند، لادن برومند، نازنین برومند، نسرین بصیری، الاهه بقراط، فیروزه بنی صدر، شهلا بهاردوست، سیما بهاری، ناهید بهمنی، نیلوفر بیضائی، شهرنوش پارسی پور، آزاده پورزند، میترا پورشجری، آذر پویا، عسل پهلوان، فرزانه تأییدی، هایده ترابی، پریوش تجدد، دکتر نیرۀ توحیدی، هایده توکلی، مژگان ثروتی، مهین جزنی، ناهید جعفرپور، دکتر سهیلا جندی، بهیۀ جیلانی، ویدا حاجبی، رویا حبیبی، شیدا حبیبی، فاطمه حقیقت جو، افسانه خاکپور، شهلا دانشفر، میترا دانشی، فریبا داوودی مهاجر، هایده در آگاهی‌، شیرین دخت دقیقیان، اشرف دهقانی، رقیه دانشگری، مریم رجوی، جمیله رحیمی، مهرانگیز رساپور، شیرین رضویان، نسرین رمضانعلی٬ میهن روستا، ماندانا زندیان، نرگس ساجدی، دکتر پریسا ساعد، شهرزاد سپانلو، هما سرشار، مریم سطوت، پریوش سعادتی، سارا سفیری، پری سکندری، گیسو شاکری، آزیتا شایان، مهستی شاهرخی، نوشین شاهرخی، مهوش شاهق، منصوره شجاعی، گلاله شرفکندی، مینو شفیعی، شهلا شفیق، شعلۀ شمس، ثریا شهابی، شادی صدر، بدری صفوی، شهلا صمصامی، منیر طه، شیرین طبیب زاده، دکتر رؤیا طلوعی، شهرۀ عاصمی، شیرین عبادی،دخی عبدی،دکتر شهلا عبقری، دکتر بتول عزیزپور، فرزانۀ عظیمی، مهوش علاسوندی، محبوبۀ علیزادۀ هرسینی، سرور علیمحمدی، فیروزه غفارپور، ساغر غیاثی، شیرین فامیلی، سوسن فرخ نیا، سودابۀ فرخ نیا، گلشیفته فراهانی، دکتر نزهت فرنودی، ویدا فرهودی، نوشین قادری٬ اختر قاسمی، فرشتۀ قاضی، لیلا قبادی، ساقی قهرمان، مهرانگیز کار، گیتی کاوه، زیبا کرباسی، ناهید کشاورز، رؤیا کشفی، اعظم کم گویان، نازیلا گلستان، رکسانا گنجی، آذر ماجدی، عفت ماهباز، شهرزاد مجاب، رباب محب، شیوا محبوبی، ملیحه محمدی، زرین محی الدین، مژگان مدرس، ژیلا مساعد، الهه مشعوف، دکتر هایدۀ مغیثی، افسانه مهاجر، شکوه میرزادگی، فرزانۀ میلانی، ویدا ناصحی، شهرۀ ناطقی، جمیلۀ ندائی، آذر نفیسی، مریم نوری، پرتو نوری علا، سهیلا نیک پور، منیرا واحدی، دکتر شاداب وجدی، افسانۀ وحدت، سهیلا وحدتی، ژاله وفا، زینت هاشمی، مینو همتی، آریانۀ یاوری، حورا یاوری، مهری یلفانی، ناهید یوسفی.

آقایان: دکتر بهرام آبار، وحید آبان، بهرام آبتین، ضیاء آتابای، دکتر ماشاالله آجودانی، امیرهوشنگ آریان پور، سیاوش آذری، احمد آزاد، سید مصطفی آزمایش، محمد آسنگران، ایاز آسیم، داریوش آشوری، حمید آقایی، میلاد آقائی، دکتر تقی آل رضا، دکتر سیروس آموزگار، امیرحسین آموئی، کاوه آهنگری، شهریار آهی، آبتین آینه، هوشنگ ابتهاج، اروان ابراهامیان، امیرفرشاد ابراهیمی، محسن ابراهیمی، تورج اتابکی، مهندس بابک اجلالی، ادریس احمدی، حمید احمدی، دکتر رامین احمدی، دکتر سعید احمدی، دکتر عباس احمدی، فریدون احمدی، محمود احمدی٬ نوید اخگر، سهراب اخوان، افشین اردلان، اسد ارژنگ، نیما ارژنگ٬ محمد ارسی، منصور اسانلو، مهدی استعدادی شاد، مسعود اسدالهی، دکتر جمشید اسدی، حسین اسدی، عبدالله اسدی، هوشنگ اسدی، بیژن اسدی پور، کیقباد اسماعیلی، احمد اشرف، فرید اشکان، ناصر اصغری، محمدعلی اصفهانی، فرامرز اصلانی، مهدی اصلانی، رها اعتمادی، اکبر اغراقی، رضا اغنمی، بیژن افتخاری، داریوش افشار، علی افشاری، اقبال اقبالی، محمد اقتداری، دکتر صدرالدین الهی، قادر الیاسی، رضا اکرمی، خسرو اکمل، مهران امیراحمدی، بابک امیر خسروی، ناصر امین پور، محمد امینی، نادر انتصار، ناصر انقطاع، سیاوش اوستا، جلال ایجادی، ناصر ایرانپور، علی‌ اصغر ایزدی، کاظم ایزدی، دنیز ایشچی، عمر ایلخانی زاده، امیل ایمانی، افشین بابازاده، مهرداد باباعلی، عبدالعلی بازرگان، کامبیز باسطوت، احمد باطبی، خسرو باقر پور، دانش باقرپور، حسین باقرزاده، شائول بخاش، دکتر رضا براهنی، جمشید برزگر، حبیب برزین، مهدی برزین، دکتر محمد برقعی، مهرزاد بروجردی، حمیدرضا برهانی، یحیی بزرگمهر، طیفور بطحائی، عبدالقادر بلوج، والد بمانعلی، خسرو بندری، دکتر ابوالحسن بنی صدر، احمد بهارلو، محمد بهارلو، سعید بهبهانی، جلیل بهروزی، فرنوش بهزاد، بابک بهزادی، دکتر جمشید بهنام، بهروز به نژاد، دکتر منصور بیات زاده، خسرو بیت اللهی، دکتر سیروس بینا، بیژن بینش، عبدالعلی پارسا، کورش پارسا، آرش پارسی، فؤاد پاشائی، ناصر پاکدامن، ناصر پاک نژاد، مهران پاینده، سیروس پردیس، رضا پرچی زاده، دکتر محمد پروین، باقر پرهام، رامین پرهام، مجید پستنچی٬ لیلی پورزند، فریبرز پویا، منصور پویان، عباس پهلوان، فرخ پی پیرنیا، رضا پیرزاده، آریوبرزن پیروزنیا، علی پیروی کیا، سعید پیوندی، فؤاد تابان، علی تاجر نیا، حیدر تبریزی، احمد تقوائی، حمید تقوائی، دکتر رضا تقی زاده، کامران تلطف، عباس تموچین، فریدون تنکابنی، قاسم توکلی، کیانوش توکلی، طاهر جام بر سنگ، جهانشاه جاوید، فرخ جاوید، مهدی جلالی، محمد جلالی چیمه (م. سحر)، ایرج جنتی عطائی، مهدی جنگلی مقدم، مهران جنگلی مقدم، علی جوادی، رامین جهانبگلو، جمشید چالنگی، آرمان چاروستائی، رضا چرندابی، سعید چوبک، بهرام چوبینه، علی اصغر حاج سید جوادی، دکتر علی حاجی قاسمی، امید حبیبی نیا، حسین حجازی، پرویز حدادی زاده، رحیم حدیدی ماسوله، دکتر مهرداد حریری، حسن حسام، دکتر آرام حسامی، ناصر حسامی، صبری حسن پور، رحمان حسین زاده، شاهو حسینی، امین حصوری، علی حصوری، دکتر حسین حقیقی، بیژن حکمت، دکتر هرمز حکمت، حمید حمیدی، فرخ حیدری، محسن حیدریان، جواد خادم، محمود خادمی، نسیم خاکسار، مهدی خانبابا تهرانی، فریدون خاوند، داوود خدابخش، منوک خدابخشیان، فرامرز خدایاری، بهرام خراسانی، هادی خرسندی، یداله خسروشاهی، زاگرس خسروی، مهدی خسروی کردستانی، مسعود خوشنود، شهرام خضوعی، مهدی خلجی، بهروز خلیق، بیژن خلیلی، دکتر امیرحسین خنجی، محمد خوشابی، دکتر اسماعیل خوئی، حسن خیاط باشی، همایون خیری، بابک داد، حسن داعی، سیاوش دانشور، سیروس دانشیان، سینا دبستانی، حسن درشتی، رضا درگاهی، نادر درمانی، دکتر مهرداد درویش پور، پرویز دستمالچی، محمود دلخواسته، ستار دلدار، آرامش دوستدار، عبدالستار دوشوکی، سیامک دهقانپور، مهدی ذکائی، مهدی ذوالفقاری، اکبر ذوالقرنین، حمید ذوالنور، امیر راد، دکتر منصور راستانی، دکتر علی راسخ افشار، علی اصغر راشدان، نیما راشدان، احمد رافت، دکتر رضا راهدار، حسن رجب نژاد، بهرام رحمانی، تقی رحمانی، ناصر رحمانی نژاد، ناصر رحیم خانی، حمیدرضا رحیمی، خشایار رُخسانی، ماشااله رزمی، جهانشاه رشیدیان، علیرضا رضائی، مهدی رضائی تازیک، کیانوش رمضانی، درویش رنجبر، محمدرضا روحانی، تقی روزبه، سعید رهبر، حشمت رئیسی، شاهرخ رئیسی، حسن زارع زاده اردشیر، بهمن زاهدی، ناصر زراعتی، مجید زربخش، حسن زرهی، روح الله زم، دکتر فرخ زندی، دکتر محسن سازگارا، مهدی سامع، بهروز ستوده،محمود سرابی، علی سرتیپی، اردلان سرفراز، جلال سرفراز، فرج سرکوهی، بهروز سروش، فریبرز سروش، مسعود سعد، علی اصغر سلیمی، ماشااله سلیمی، عباس سماکار، کیانوش سنجری، بهروز سورن، مجید سیادت، بهمن سیاووشان، رضا سیاووشی، مهران سیرانی، اکبر سیف، اسد سیف، سیروس شارس، خسرو شاکری، جلال شالگونی، محمدرضا شالگونی، رضا شاه حسینی، ناصر شاهین پر، منوچهر شجائی، امیر شجره، حسن شرفی، بهمن شریف زاده، مهندس حسن شریعتمداری، محمد شعائی، علی شفیعی، محمد شمس، محمدحسین شمسائی، حمید شوکت، مجید شهبازخانی، فاتح شیخ، علی‌ شیرازی، مصطفی صابر، فرد صابری، منوچهر صالحی، حمید صدر، دکتر صدر الاشراف، دکتر همایون صدوقی، حسن صفدری، بیژن صف سری، رامین صفی زاده، سیامک صفی زاده، پرویز صیاد، فرهاد طالشی، جواد طالعی، علی طایفی، جمشید طاهری پور، علیمحمد طباطبائی، دکتر اسفندیار طبری، ماشالله عباس زاده، دکتر خسرو عبدالهی، دکتر سیاوش عبقری، پرویز عدل، دکترکورش عرفانی، خالد عزیزی، رضا عزیزی، مراد عزیزی، یوسف عزیزی بنی طرف، اکبر عطری، رضا علامه زاده، دکتر کاظم علمداری، رضا علوی، بختیار علیار، رضا علیجانی، حسین علیزاده، امیر غلامی، فاضل غیبی، شاهین فاطمی، رضا فانی یزدی، مهدی فتاپور، علاءالدین فتح راضی، روزبه فراهانی، حسین فرجی، فریدون فرح اندوز، حمید فرخنده، فرامرز فروزنده، خسرو فروهر، شیوا فرهمند راد، فرهنگ فرهی، شهرام فریدونی، دکتر ایمان فروتن، دکتر امیر فصیحی، مهدب فلاحتی، مسعود فتحی، آراز فنی، امیر فیض، سیروان قادری٬ دکتر فرهنگ قاسمی، محمدحسین قاسمی، سعید قاسمی نژاد، حسن قاضی، پرویز قاضی سعید، سعید قائمی، هادی قدسی، جمشید قراچه داغی، پرویز قلیچ خانی، شهیار قنبری، سام قندچی، کامبیز قائم مقام، محسن قائم مقام، دکتر کریم قصیم، دکتر رضا قنادان، سام قندچی، مازیار قویدل، ناصر کاخساز، سلامت کاظمی، مرتضی کاظمیان، دکتر رامین کامران، محمدصدیق کبودوند، سعید کرامت، هوشنگ کردستانی، کاظم کردوانی، نوید کرمانی، دکتر اکبر کرمی، بهزاد کشاورزی، بهزاد کریمی، داریوش کریمی، روزبه کریمی، عبدالرضا کریمی، علی کشتگر، صمصام کشفی، عبدی کلانتری، حمید کوثری، محمود کویر، فرهاد کهندانی، کامی کهنلو، دکتر امیرحسین گنج بخش، دکتر سعید گنجی، منوچهر گنجی، رضا گوهرزاد، دکتر حسین لاجوردی، امیرحسین لادن، دکتر عبدالکریم لاهیجی، اکبر لکستانی، علی‌ لیمونادی، رحمان لیوانی، دکتر حسن ماسالی، کاسپین ماکان، دکتر هدایت الله متین دفتری، دکتر مجید محمدی، ناصر محمدی، بهرام محیی، تقی مختار، بیژم مختاری، سعید مدانلو، سیاوش مدرسی، محمود مرادخانی، رضا مرادی، دکتر گلمراد مرادی، اصغر مردانی، ناصر مستشار، تراب مستوفی، شهریار مشکاتی، بهرام مشیری، ایرج مصداقی، محمد مصطفایی، دکتر مهران مصطفوی، مهدی مظفری، عباس معروفی، فریدون معزی مقدم، مراد معلم، هوشنگ معین زاد، مهدی مفخمی، رضا مقصدی، بهمن مقصودلو، منوچهر مقصودنیا، حسن مکارمی، مرتضی ملک محمدی، سیروس ملکوتی، حسین منتظرحقیقی، فریدون منتقمی، دکتر حسن منصور، مسلم منصوری، اسفندیار منفردزاده، رضا موفقی، علی میرفطروس، عبدالله مهتدی، عبدالله موحد، رضا موصولی، محمدباقر مومنی، ناصر مهاجر، آرش مهدوی، محمدعلی مهرآسا، بهزاد مهرانی، همایون مهمنش، مهندس هوشنگ مهینی، علیرضا میبدی، مرتضی میرآفتابی، نعمت میرزا زاده (م. آذرم)، علی میرسپاسی، انور میرستاری، حسین میرممبینی، عباس میلانی، ناصر میمند، پرویز مینوئی، علی ناظر، پرویز ناظریان، شاهین نجفی، آرمان نجم، فیروز نجومی، شهباز نخعی، آرش نراقی، شاهین نژاد، اسداله  نصر اصفهانی، بصیر نصیری، حمید نفیسی، رسول نفیسی، دکتر مجید نفیسی، مسعود نقره کار، مرتضی‌ نگاهی‌، دکتر امید نودوشنی، علیرضا نوری زاده، کامران نوزاد، حسین نوش آذر، کیومرث نویدی، بیژن نیابتی، بهمن نیرومند، دکتر علی نیری، مانا نیستانی، فریار نیکبخت، کیومرس نیک رفتار، محمدرضا نیکفر، شیدان واثق، مجتبی واحدی، دکتر نصرت واحدی، اصغر واقدی، ایرج والا، احمد وحدانی، احمد وحدت خواه، دکتر کاظم ودیعی، دکتر فریدون وهمن، ساسان هارون مهدوی، مهندس هارون مهدی، نادر هدایتی، مصطفی هجری، ابراهیم هرندی، دکتر فرهنگ هلاکوئی، دکتر اسد همایون، شهرام همایون، دکتر محمدعلی همایون کاتوزیان، دکتر عطا هودشتیان، فرشید یاسائی، محمدرضا پزدان پناه، جلال یعقوبی، محسن یلفانی، سعید یوسف، ولی یوسفی، هادی یوسفی، حسن یوسفی اشکوری.


برنامهء کلی کنگره:

صبح شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۳ ـ ۲ اگوست ۲۰۱۴:

مراسم افتتاح کنگره

پخش سرود «ای ایران»

سخنان رئیس کمیتهء تدارکات محلی کنگره (میرزاآقا عسگری)

گزارش کار کمیتهء برگزاری کنگره (حسن اعتمادی)

دعوت از نمایندگان احزاب سیاسی برای افتتاح کنگره با پیام حزب خود؛ هر یک به مدت 5 دقیقه و به ترتیب حروف الفبا

سخنان شهردار شهر بوخوم

آغاز به کار پانل اول: نگاه درس آموز به جنبش مشروطه

سخنان آغازین رئیس جلسه (حسن کیانزاد)

نمایش یک ویدئوی کوتاه دربارهء جنبش مشروطه

سخنان هفت نفر داوطلبانی که از قبل نام نویسی کرده اند

آغاز بحث و تبادل نظر

پایان پانل اول و آغاز استراحت و ناهار

بعد از ظهر شنبه:

پانل دوم: نقش بنیادی آزادی های سیاسی در سکولار دموکراسی

سخنان آغازین رئیس جلسه (پرتو نوری علا)

نمایش یک ویدئوی کوتاه دربارهء موضوع بحث

سخنان هفت نفر داوطلبانی که از قبل نام نویسی کرده اند

آغاز بحث و تبادل نظر

پایان پانل دوم

برنامهء فرهنگی شنبه شب (جشن مشروطیت):

به گردانندگی و مدیریت سیروس ملکوتی

برنامه های مختلف موسیقی، شعرخوانی، نمایش خوانی کوتاه، فیلم کوتاه بوسیله نویسندگان، شاعران و هنرمندان شرکت کننده در کنگره.

صبح یکشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۳ ـ ۳ اگوست ۲۰۱۴:

پانل سوم: سکولار دموکراسی، تمرکز قدرت و مسئلهء بازتولید استبداد

سخنان آغازین رئیس جلسه (رضا حسین بر)

نمایش یک ویدئوی کوتاه دربارهء موضوع بحث

سخنان هفت نفر داوطلبانی که از قبل نام نویسی کرده اند

آغاز بحث و تبادل نظر

آغاز استراحت و ناهار

جلسهء بعد از ظهر:  پانل چهارم: استراتژی ها و تاکتیک های سکولار دموکراسی

سخنان آغازین رئیس جلسه (مهدی مفخمی)

نمایش یک ویدئوی کوتاه دربارهء موضوع بحث

سخنان هفت نفر داوطلبانی که از قبل نام نویسی کرده اند

آغاز بحث و تبادل نظر

پایان پانل چهارم

مراسم اختتام کنگره: جمع بندی، اشاره به کنگرهء سال بعد، و بدرود

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.