۱۰ سال مجانی کار کردیم! استخدام حق ماست!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

۱۰ سال مجانی کار کردیم! استخدام حق ماست!

اکنون با کمال تاسف ۱۰ سال تمام از این جوانان تحصیلکرده با ماهی بعضا ۸۰ هزار تومان و بدون کمترین امکانات بهره برداری شده است. جوانانی که باید روزانه دهها کیلومتر با هزینه شخصی به سر مزارع می رفتن ولی فقط به امید اینکه روزی به حق خود برسند. به عبارتی ۱۰ سال مجانی کار کردیم!

تعدادی از کارشناسان کشاورزی با ارسال نامه ای به دهقان نیوزبتاریخ۷فروردین، با انتقاد از تاخیر استخدام ناظرین کشاورزی از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس خواستند در سال جدید به مشکل استخدام ۱۰۰۰۰ مهندس ناظر کشاورزی رسیدگی کنند.

در بخشهای از این نامه آمده است:

یا از احوال دانش آموخته های کشاورزی با خبر هستید و یا خبر ندارید! اگر خبر دارید و به مشکلات آنان رسیدگی نکردید، رویکرد شما پسندیده نیست و اگر خبر نداشته و باز کاری نکردید بعلت بی خبری از اوضاع موکل خود باز هم مصداق بی توجهی و بی مهری به ماست.

حال شما را از اوضاع اسفبار این روزهای مهندسین ناظر کشاورزی، این موکلین دردمند و فراموش شده آگاه می کنیم.

ما کارشناسان کشاورزی حدود ۱۲ سال پیش زمانی که تقریبآ همه در دوران جنب و جوش و تلاش جوانی و دارای انرژی بوده ایم بعنوان ناظرین کشاورزی و کارشناسان جوان وارد عرصه کشاورزی شدیم به امید اینکه منبع درآمدی برای خود و نیروی مفیدی برای کشاورزی بوده باشیم.

حضور این مهندسین کشاورزی باعث شد تا در همان سالهای اول، خودکفائی گندم در ایران رقم بخورد و ارزش و لیاقت خود را ثابت کردیم ولی بعلت کوتاهی مسئولین و تحقق نیافتن موضوع اول یعنی منبع درآمد، این عزیزان بشدّت دچار ناامیدی شدند.

اکنون با کمال تاسف ۱۰ سال تمام از این جوانان تحصیلکرده با ماهی بعضا ۸۰ هزار تومان و بدون کمترین امکانات بهره برداری شده است. جوانانی که باید روزانه دهها کیلومتر با هزینه شخصی به سر مزارع می رفتن ولی فقط به امید اینکه روزی به حق خود برسند. به عبارتی ۱۰ سال مجانی کار کردیم!

آقای مسئول آیا می دانید در این ۱۰ سال چگونه روزگار بر ما گذشته ؟!

طبیعتا بجز یک ناظر کشاورزی این را نمی داند. چون روزها بوده که بدون هیچ معاشی بسر برده و آنهایی که متآهل بوده اند می دانند روزگار را چگونه به سختی گذرانده اند و سایرین نیز مشکلات خاص خود را داشته اند.

تصور کنید یک مهندس کشاورزی با سالها سابقه نظارت کشاورزی، محتاج جیب پدرش باشد چه مشکلاتی داشته است.

بله مسئول محترم، مشکلات این قشر فراموش شده فراوان است و بدان که چه مسئولیت سنگینی دارید و یک تصمیم اشتباه و یا سهل انگاری شما می تواند چه مشکلات روحی و روانی برای این جوانان تحصیلکرده ایجاد کند.

حال جای سوال است که ۱۰۰۰۰ ناظر کشاورزی که سالهاست در نوبت اشتغال قرار دارند و تمامی آن مواردی که در بودجه برای آنها تعیین شده چرا اعلام می شود که برای جذب این عزیزان بودجه نیست؟!

بازداشت پنج نفر در ایتالیا به اتهام بهره کشی ازکارگران درشرایط غیر انسانی و غیربهداشتی!

به گزارش۲۹مارس یورونیوز،پلیس ایتالیا اعلام کرد پنج نفر را بخاطر استثمار و بهره کشی از پنجاه و چهار کارگر در استان فوجیا در جنوب شرق این کشور بازداشت کرده است.

همه کارگران مهاجر غیرقانونی بلغاری و یا رومانیایی بوده و در یک مزرعه در «شرایط غیر انسانی و غیربهداشتی» کار می کردند.

به گفته پلیس این پنج نفر به اتهام فعالیت تبهکارانه و استثمار کارگران محاکمه خواهند شد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.