غران چو یکی شیر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

غران چو یکی شیر

علی اصغرزاده- پنج میلیارد سال از تاریخ پیدایش زمین می گذرد و چندین هزار، هزار سال از حضور انسان بر روی زمین گذشته است. اما این که، این حضور خلقت است یا نظریه تکامل در این مقوله نمی گنجد.

ما می خواهیم بررسی کنیم یکسان بودن مرد با زن را. و هر متفکری که به این بررسی می پردازد، می نویسد که آیا زن با مرد برابر است؟ و این نگرش ناخودآگاهانه بر تربیت مرد را مطرح می کند.

واضح است که تفاوت هایی بین فیزیک زن و مرد، مشخصه شناختی آن هاست. اما با نگاه علمی تر این شکل تکاملی در ابعاد توانمندی علمی و فیزیکی زن و مرد راه به جایی نمی برد.

چرا که در بین زنان متفکرین و ورزشکاران و متخصصین کم نبودند که گوی سبقت از مردان ربودند. اما آن چه که کیفیت را در مردان مشهود می کند همان مشخصه مردسالاری از پیدایش تمدن اولیه بشری می باشد.

هنوز تاریخ تمدن بشر نتوانسته است ثابت کند که برای اولین بار به اندوختن ثروت پی برد زنیا مرد. ولی آن چه واضح است، این مرد بود که با فیزیک توانمندش می توانست ثروت و سلطه را الگوی زندگی خود قرار دهد و زنان را چون در تولید مثل اصل بودند در مرحله بعد خود قرار دهد. زن به خاطر نوع تکاملش مکلف شد، برای مرد فرزندانی را پرورش دهد تا در کار اجتماعی خانواده نقش تولیدی داشته باشند. این شد که ناخواسته زن در ردیف دوم قرار گرفت و چنین القایی هزاران سال در مغز زن تکامل پیدا کرد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.