جلوگیری از انجام وظایف نمایندگی و تهدید به اخراج نماینده کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

جلوگیری از انجام وظایف نمایندگی و تهدید به اخراج نماینده کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر

به گزارش۱۷اسفندایلنا،نماینده کارگران نگهبان مزارع کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر (واقع در استان خوزستان) از جلوگیری از انجام وظیفه و تهدید به اخراج نمایندگان کارگری این واحد تولیدی خبر داد.

رضا سلطانعلی‌پور گفت: مدیر حراست کشت و صنعت کارون طی نامه‌ای به اینجانب در تاریخ ۳۰ دی تاکید کرده است از تاریخ ۱ بهمن به بعد، حق نمایندگی کارگران نگهبان کشت و صنعت کارون را ندارم.

وی ادامه داد: ممانعت مدیریت این واحد تولیدی از انجام وظایف نمایندگی کارگران را بر اساس ماده ۱۷۸ قانون کار به مقامات قضایی شهرستان شوشتر ارجاع داده‌‌ایم اما به دلیل طولانی بودن پروسه رسیدگی، حقوق کارگران در این مدت پایمال می‌شود.

ماده ۱۷۸ قانون کار صراحت دارد هر کس مانع از عضویت شخص یا اشخاص در تشکل‌های کارگری یا کارفرمایی شود و از ایجاد تشکل‌های قانونی و انجام وظایف قانونی آن‌ها جلوگیری کند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به جریمه نقدی از ۲۰ تا ۱۰۰ برابر حداقل مزد روزانه کارگر در تاریخ صدور حکم یا حبس از ۹۱ روز تا ۱۲۰ روز و یا هر دو محکوم خواهد شد.

بنا به گفته این کارگر ،کارفرمای کشت و صنعت کارون (متعلق به بانک کشاورزی)و مدیران این مجموعه دولتی با ایجاد محدودیت برای نمایندگان کارگران، مانع از انجام وظایف نمایندگی آن‌ها می‌شوند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.