تجمع مالباختگان ورمی کمپوست مقابل وزارت کشاورزی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع مالباختگان ورمی کمپوست مقابل وزارت کشاورزی

“مرگ بر دست‌های پشت پرده” “شریفی دزدی می‌کند جهاد حمایت می‌کند”

مالباختگان پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست امروز – سه‌شنبه – پس از ماه‌ها بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌هایشان از طریق مقامات قضایی و اجرایی، مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.

به گزارش۱۳اسفندایسنا،دهها نفر از مالباختگان پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست که گفته می‌شد تعداد مالباختگان آن به بیش از ۱۲ هزار نفر و حجم کلاهبرداری پرونده به حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند و با شعارهایی مانند “مرگ بر دست‌های پشت پرده” و “شریفی دزدی می‌کند جهاد حمایت می‌کند” نسبت به پیگیری نشدن پرونده‌هایشان اعتراض و نیز وزارت جهاد کشاورزی را متهم کردند.

گرچه این وزارتخانه پیش از این اعلام کرده بود که مدیر عامل شرکت تولیدکننده ورمی کمپوست تا شهریور امسال مجوز اشتغال خانگی داشته و از آن پس بدون مجوز به فعالیت خود ادامه داده است اما دقیقا این پرونده و آغاز کلاهبرداری مدیران این شرکت از همین ماه آغاز شد و مردم از شهریور امسال دیگر شاهد پرداخت سود و اصل سرمایه‌شان از سوی شرکت نبودند.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این وزارتخانه از شرکت تولیدکننده ورمی کمپوست شکایت کرده چراکه بدون مجوز از شهریور امسال اقدام به جذب سرمایه و فعالیت کرده است.

یکی دیگر از تخلفات این شرکت که عمده معترضان و مالباختگان از این طریق سرمایه خود را از دست داده‌اند این است که برخلاف قانون و مجوز، به جای واگذاری جعبه‌ای ورمی کمپوست به مردم و سرمایه‌گذاری و اشتغال خانگی با سود کمتر اقدام به دریافت جعبه‌های ورمی کمپوست آن‌ها کرده و خود پرورش این محصول را بر عهده گرفته است.

با توجه به اینکه این شرکت فقط مجوز اشتغال خانگی داشت دریافت جعبه از مردم و پرورش در شرکت به عنوان اشتغال صنعتی و غیر خانگی خلاف قانون محسوب می‌شود.

نهایتا معترضان و مالباختگان با همکاری نیروی انتظامی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی محل تجمع را ترک و تاکید کردند همچنان پیگیر مطالبات خود هستند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.