سفر نوروزی به کیش پیش‌کش؛ لباس کار در پالایشگاه نداریم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سفر نوروزی به کیش پیش‌کش؛ لباس کار در پالایشگاه نداریم

تعدادی از کاربران در واکنش به اظهارات اخیر مدیر منابع انسانی مجتمع گازی پارس جنوبی مبنی بر بهبود وضعیت کاری کارکنان و احتمال اعزام برخی از کارکنان این مجموعه به جزیره کیش در ایام نوروز، اعلام کردند: برخی از کارکنان قراردادی با گذشت یکسال هنوز لباس کاری از مجتمع پارس جنوبی تحویل نگرفته‌اند.

همزمان با اظهارنظر اخیر محمدرضا بابایی مدیر منابع انسانی مجتمع گازی پارس جنوبی مبنی بر تشریح اقدامات به منظور بهبود شرایط کاری کارکنان شاغل در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، جمعی از کارمندان قرارداد مدت موقت مجتمع گاز پارس جنوبی مشکلات و دغدغه‌های خود با ارسال پیامی به پانا نیوز خواستار رسیدگی مسئولان وزارت نفت و مجتمع گازی پارس جنوبی به این مشکلات شدند.

کارت تردد

با توجه به عقد قرارداد مستقیم مجتمع گاز پارس جنوبی از مورخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۱ با کارمندان واجد شرایط، این کارمندان با کارت تردد مخصوص شرکت‌های پیمانکاری تردد می نمایند درصورتی که باید با کارت تردد ویژه کارمندان مجتمع تردد نمایند، این مسئله آنان را در بلاتکلیفی قرار داده و از لحاظ روانی تاثیر نامطلوبی برروی کارمندان قرارداد مستقیم داشته و این تصور را ایجاد کرده است که مجتمع از پذیرش این نیروها خودداری می‌نماید، در صورتی که این مورد براحتی قابل حل است. لازم به ذکر است که تمامی کارمندان قرداد مدت معین با کارت تردد ویژه مجتمع گاز پارس جنوبی تردد می‌نمایند .

لباس کار

بعداز گذشت یکسال از عقد قرارداد مجتمع گاز پارس جنوبی با کارمندان قرارداد مستقیم، تاکنون هیچگونه لباس کاری از طرف مجتمع گاز به این کارمندان تحویل نشده است و این کارمندان با لباس کار مخصوص شرکت های پیمانکاری تردد می‌کنند.

این مورد نیز از یکی از دلایل انتقاد است که به راحتی می‌توان آنرا برطرف کرد . کلیه کارمندان قراردادمدت معین با لباس کار مخصوص مجتمع گاز پارس جنوبی تردد می کنند.

ایاب و ذهاب

تمامی کارمندان قرارداد مدت معین ، پیمانی، رسمی از سرویس‌های ایاب و ذهاب مجتمع گاز پارس جنوبی استفاده می نمایند ولی از مورخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۱ تاکنون کارمندان قرارداد مستقیم (مدت موقت) از سرویس‌های نامناسلب ایاب و ذهاب شرکت‌های پیمانکاری استفاده نموده و حق استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب مجتمع گاز پارس جنوبی را ندارند . در صورتی که اداره حمل و نقل مجتمع ظرفیت و توانایی ارائه خدمات به این کارمندان را دارد .

تبعیض در ارائه خدمات رفاهی

کلیه کارمندان قرارداد مدت معین از خدمات رفاهی مجتمع گاز شامل چارتر- کمپ مسکونی – باشگاه – مهمانسرا – صبحانه، نهار و شام استفاده می نمایند اما با وجود گذشت بیش از یکسال از عقد قراردادمستقیم مجتمع گاز پارس جنوبی با کارمندان واجدالشرایط تاکنون این مجتمع هیچگونه خدمات رفاهی. به کارمندان قرارداد مستقیم ارائه نکرده است .

لازم به ذکر است که در همین منطقه عملیاتی (عسلویه) سازمان منطقه ویژه اقتصادی – نفت و گاز پارس – پتروشیمی خدمات رفاهی بسیاری همانند کارمندان رسمی به کارمندان قرارداد مستقیم خود ارائه کرده و هیچگونه تفاوتی بین آنان قائل نشده است .

از این رو تبعیض بین کارمندان قراردادمستقیم و سایرکارمندان قراردادی شاغل در مجتمع موجب خروج نیروهای ماهر و کارآمد و با سابقه از مجتمع گاز پارس جنوبی و جذب این نیروها توسط دیگر شرکت‌های مستقر در منطقه شده است .

حقوق و دستمزد

بعد از گذشت بیش از یکسال از عقد قرارداد مجتمع گاز پارس جنوبی با کارمندان قرارداد مستقیم در حال حاضر حقوق و دستمزد دریافتی این کارمندان بسیار کمتر ازکارمندان قرارداد مدت معین می باشد (بدلیل عدم دریافت بسیاری از آیتم های حقوق و دستمزد) در نتیجه این مسئله موجب برهم خوردن روال زندگی روزمره این کارمندان شده و باعث خروج نیروهای ماهر و کارآمد و باسابقه از مجتمع گاز پارس جنوبی گردیده است .

لازم به ذکر است در این روش پرداخت حقوق و دستمزد ، مدرک تحصیلی – سابقه خدمت – سمت شغلی لحاظ نشده است . مثلا حقوق و دستمزد دریافتی یک کارمند واحد اداری با مدرک کارشناسی و ۸ سال سابقه خدمت با حقوق دریافتی یک کارمند دیپلم و دو ماه سابقه کار ، برابر و در برخی مواقع با کارکرد ماهیانه یکسان , کمتر می باشد .

همچنین در این روش پرداخت ، حقوق و دستمزد دریافتی یک کارمند اداری با مدرک تحصیلی کارشناسی و ۱۰ سال سابقه خدمت با یک کارگر بخش خدمات (نظافتچی – آبدارچی) برابر و گاهی کمتر می باشد .

دوره های کاری و ساعت کار

دوره کاری کارمندان اقماری قرارداد مدت معین به صورت ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت است اما دوره کاری کارمندان اقماری قرارداد مستقیم ۲۳ روز کار ۷ روز استراحت می باشد همچنین ساعت کار کارمندان مجتمع که ساکن منطقه می باشند تا ساعت ۱۶ است ولی ساعت کار کارمندان قرارداد مسقتیم که ساکن هستند تا ساعت ۱۸ است.

وام و مزایا

به کارمندان قراردادمستقیم هیچگونه وام و مزایایی (مانند معرفی به بانکها جهت دریافت وام ،گاز کارت، دریافت پاداش سه ماهه بهره وری و ….. ) ارائه نشده است در صورتی که کارمندان قرارداد مدت معین از سهیمه وام و مزایای خاصی بهره مند هستند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.