edam 02

به اعدام ها پایان دهید !

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

edam 02

edam 02 نهادهای مدافع حقوق بشر از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند تا با صدور قطعنامه‌ای به اعدام‌های دسته‌جمعی و مخفیانه گرو‌ه‌های اتنیکی و اقلیت‌های مذهبی واکنش لازم نشان دهد. در هر دو مورد اعدام‌ها به صورت گروهی و مخفیانه انجام شده است. پس از ماه‌ها نگرانی از سرنوشت این زندانیان، مسئولان قضایی یا افراد نزدیک به آن‌ها که تحت عنوان دلال و واسطه کار می‌کنند، خانواده‌های قربانیان را از وقوع اعدام مطلع کرده‌اند.”

اسامی این نهاد‌ها، سازمان حقوق بشر ایران، عدالت برای ایران، مرکز اسناد حقوق بشر ایران، بنیاد عبدالرحمن برومند، گروه‌ حقوق بشر بلوچستان، جمعیت حقوق بشر کردستان ایران ژنو، کانون مبارزه با نژادپرستی و عرب‌ستیزی در ایران، سازمان اروپایی – احوازی حقوق بشر، سازمان حقوق بشر اهواز، مرکز حامیان حقوق بشر، انجمن حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران، عرصه سوم و اتحاد برای ایران است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت و وضعیت دو زندانی عرب اهوازی که از روز ۱۶ آذرماه از زندان کارون به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند افزایش یافته است.

هاشم شعبانی و هادی راشدی معلم و از بنیان‌گذاران یک مؤسسه غیردولتی فرهنگی به نام “الحوار” هستند.

در بیانیه آمده است با توضیحات ضد و نقیضی که‌ مقام‌های قضائی به خانواده آنان داده‌اند مبنی بر این‌که حکم اعدام آن‌ها اجرا شده و یا  آن‌ها برای بازجویی‌های بیشتر به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده‌اند، خانواده این زندانیان سردرگم شده‌اند.

این دو زندانی همراه با دیگر اعضای “الحوار” به نام‌های محمدعلی عموری‌نژاد، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به اتهام محاربه با خدا، مفسد فی‌الارض و تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شدند.

چند روز پیش سازمان عفو بین‌الملل از مقام‌های ایران خواسته بود اعدام این پنج زندانی را متوقف و و بار دیگر دادگاهی عادلانه برای آنان تشکیل شود.

همچنین این سازمان از ایران خواسته بود به نقض حقوق شهروندان عرب در ایران پایان دهد.

نهادهای مدافع حقوق بشر در پایان بیانیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته‌اند “تا با صدور قطعنامه‌ای به اعدام‌های دسته‌جمعی و مخفیانه گرو‌ه‌های اتنیکی و اقلیت‌های مذهبی که‌ در چند ماه‌ اخیر در ایران شدت گرفته‌ است، واکنش لازم نشان دهد.”

برگرفته ازفیس بوک  دریچه اخبار روز ایران ( دارا )

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.