marzban 02

یار همه لحظه ها از میان ما رفت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

marzban 02

marzban 02رضا مرزبان روزنامه نگار و مبارز آزادی خواه و همیشه استوار در مقابل ظلم و استبداد از میان ما رفت. جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران همراه عزیزی را از دست داد، همراهی که در لحظه لحظه های مبارزه با جمهوری اسلامی در کنار ما بود و ما را یاری می داد.

رضا مرزبان استوار در دفاع از آزادی، دشمن استبداد،کوشا و مصمم در تحقق اندیشه های آزادمنشانه اش بود. او مبارزه با اندیشه های بسته و مبلغ سیاهی را از کودتای ۲۸ مرداد آغاز کرد و پیگیر ارزشهاو آزادیهای انسانی در جامعه ایرانی بود. از فردای شکل گیری جمهوری اسلامی با روزنامه «پیغام امروز» علیه محدودیتهای آزادی قلم و اندیشه و گسترش استبداد به مبارزه برخاست ، ولی طولی نکشید که روزنامه او بسته شد و او را به دلیل نوشتهایش مرتد اعلام کردند.

از آن هنگام شرایط را برای نویسندگی و روزنامه نگاری آزادمنشانه در ایران مساعد ندید و ترک وطن کرد.

تلاشهای او در چرخه آزادی قلم و اندیشه مجموعه نوشته های اوست که می توان از “آتش در جنگل” و” روحانیت و تحولات اجتماعی در ایران” نام برد. او سراسر عمر خود پیگیر جدی حل مشکلات جامعه در راه گسترش آزادی اندیشه و قلم بود و از مبارزه در این راه تا آخرین لحظه های عمرش دست نکشید، یادش همیشه نزد ما زنده است و پیگیر راهش در مبارزه علیه استبداد هستیم.

جنبش جمهوری خواهان دموکرات ولائیک ایران تسلیت خود را به جامعه روزنامه نگاران، مطبوعات به  خصوص خانواده و نزدیکان رضا مرزبان ابراز میدارد .

شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکرات ولائیک ایران

۳۱ دسامبر۲۰١۳ ـ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۲      

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.