اخباروگزارشات کارگری20مهر1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری20مهر1394
– دومین روز تجمع کارگران اخراجی کشت وصنعت کارون برای بازگشت بکارواعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق ومطالباتشان!
-انتقال حسن رسول نژاد به زندان بوکان!
– جوابیه کارگران مجتمع گندله سازی اردکان  به مدیریت پامیدکو دررابطه با تهدید عدم پرداخت حقوقشان در روزهای اعتصاب!
-مصاحبه سایت اتحاد با جعفر عظیم زاده پیرامون برگزاری نخستین جلسه ستاد مزد
– تاخیر در پرداخت مطالبات ۱۵۰ کارگر خدماتی شهرداری نیشابور
-۷۰۰ کارگر معادن استان کرمان از ابتدای سال جاری مشمول دریافت  بیمه بیکاری شدند!
– بیکاری کارگران بدنبال تعطیلی نیمی از واحدهای صنعتی بروجرد
– تجمع روز19مهرمربیان پیش دبستانی مقابل بهارستان درسکوت خبری!
-جان باختن کارگر کارگاه بستنی سازی درمشهد
دومین روز تجمع کارگران اخراجی کشت وصنعت کارون برای بازگشت بکارواعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق ومطالباتشان!
کارگران اخراجی میراب مجتمع کشت و صنعت کارون امروز نیز برای دومین روز متوالی با تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه  خواهان بازگشت بکار وپی‌گیر مطالبات معوقه خود شدند.
به گزارش20مهرایلنا،یکی از کارگران مجتمع کشت وصنعت کارون با اعلام این خبر گفت: علت این اقدام اعتراضی اخراج ناگهانی ۱۰۵ نفر از همکاران میراب وآب رسان مزارع نیشکر است و آنان خواستار بازگشت بکار وپرداخت سه ماهه معوقات حقوقی خود در ماهای تیر، مرداد وشهریور هستند.
به گفته وی در اقدام اعتراضی روز گذشته کارگر ان اخراجی مقابل فرمانداری شوشتر، متاسفانه پاسخ مثبتی به مطالبات کارگران داده نشد واین کارگران در ادامه به دفتر نماینده امام جمعه و نماینده مجلس مراجعه کردند.
این کارگر کشت و صنعت کارون بابیان اینکه تجمع اعتراضی امروز در مقابل درب ورودی مجتمع کشت و صنعت کارون برگزار شد، گفت: تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی مسئولان و کارفرما به خواسته‌های کارگران داده نشده است.
او گفت: هر یک از ما کارگران دست کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بعد از اخراج بسیار برایمان سخت شده است ونمی توانیم جواب زن بچه‌هایمان را بدهیم.
انتقال حسن رسول نژاد به زندان بوکان!
بر اساس گزارش دریافتی امروز 19 مهر 94، ساعت 2 بعد از ظهر حسن رسول نژاد فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری جهت گذارندن 6 ماه حکم روانه زندان بوکان شد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ، ضمن محکوم کردن این حکم ضد کارگری، خواهان آزادی فوری حسن رسول نژاد و سایر کارگران و فعالین کارگری دربند و زندانیان سیاسی می باشد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
19 مهر 1394
جوابیه کارگران  مجتمع گندله سازی اردکان  به مدیریت پامیدکو دررابطه با تهدید عدم پرداخت حقوقشان در روزهای اعتصاب!
بسمه تعالی
قابل توجه مدیریت سایت پامیدکو
پیرو نامه شماره 492/پ/94ص مورخ 17/7/94 آن مدیریت به فرماندار محترم شهرستان اردکان و تهدید پرسنل مبنی بر عدم پرداخت حقوق تا زمان ادامه اعتصاب واستناد ایشان به ماده 35 قانون؛ به اطلاع می رساند این ماده تنها به تعریف عنوان مزد پرداخته است و نه مستمسکی برای پرداخت نکردن حقوق و مزایا و جهت اطلاع، ایشان و مشاورینشان را ارجاع می نماییم به نص صریح ماده 45 قانون کار مبنی بر اینکه کارفرما فقط در موارد ذیل می تواند از مزد کارگر برداشت نماید:
مواردی که قانون صراحتا اجازه داده باشد.
هنگامی که کارفرما به عنوان مساعده وجهی به کارگر داده باشد.
اقساط وام هایی که کارفرما به کارگر داده است طبق ضوابط مربوطه.
چنانچه در اثر اشتباه محاسبه، مبلغی پرداخت شده باشد.
مال الاجاره خانه سازمانی در صورتی که اجاره ای باشد با توافق طرفین تعیین می گردد.
وجوهی که پرداخت آن از طرف کارگر برای خرید اجناسی ضروری از شرکت تعاونی مصرف همان کارگاه تعهد شده است.
فلذا همانگونه که مشخص است در هیچ کجای قانون چنین حقی را برای کارفرما متصور نیست که رأساً به چنین کار غیر قانونی و غیراخلاقی اقدام نماید و در صورت بروز هرگونه اختلافی در این زمینه بین کارگر و کارفرما، در نهایت این هیات تشخیص حل اختلاف است که می تواند نظر نهایی و قانونی را ابلاغ نماید.
در پایان از مدیریت محترم سایت خواهشمندیم از تصمیمات خلق‌الساعه و احساسی و بعضا تنش آفرین در چنین موقعیت حساسی پرهیز نموده و در جهت آرام نمودن اوضاع سایت از مشاورانی قویتر و باهوشتر بهره‌گیری نماید.
با تشکر
پرسنل پامیدکو
منبع:اردکان امروز-20مهر
درهمین رابطه:
اعتصاب کارگران مجتمع گندله سازی اردکان به روز پنجم رسید
اعتصاب در مجتمع گندله سازی اردکان که از پنج روز پیش آغاز گردیده تاکنون ادامه دارد و کارگران از رفتن به سرکار استنکاف می ورزند. ظاهرا اعتصاب روز اول در اعتراض به کیفیت پایین غذا بوده است اما بعد از جلسه ای که در فرمانداری اردکان برگزار گردید، اعتصاب کنندگان از برخورد بد مدیرعامل چادرملو و نیز عدم برخورد مناسب مسئولین شهر گلایه شدیدی دارند و این عاملی شده است تا مصمم به اعتصاب خود تا حصول نتیجه باشند.
به گزارش 19مهراردکان امروز،طبق اخبار کسب شده از منابع آگاه کارگران سه خواسته دارند: 1- افزایش حقوق کارگران مطابق عرف صنایع فولاد کشور 2- به کارگیری مدیران با تجربه بومی به جای مدیران بی تجربه و سفارشی غیربومی3- افزایش کیفیت غذا
دیروز خبری از یکی از وبلاگ های اردکان در فضای مجازی پخش گردید که حاکی از مصدومیت یکی از کارگران به خاطر بی تجربگی مدیران و اصرار در راه اندازی بوده است. طبق اخبار واصله خوشبختانه کارگر مورد نظر آسیب جدی ندیده است اما این کار می توانسته به یک حادثه تاسف انگیز تبدیل شود.
همچنین نامه ای از طرف گندله سازی برای فرمانداری ارسال گردیده است که در آن اعلام نموده به علت عدم انجام فعالیت توسط کارگران، مزدی از طرف شرکت به کارگران پرداخت نمی گردد.
هنوز هیچ گونه صحبتی با اعتصاب کنندگان از طرف مدیران شرکت انجام نشده و دو طرف بر مواضع خود اصرار دارند. باید منتظر ماند و دید آیا مدیران گندله به تعامل روی می آورند یا بر مواضع خود اصرار ورزیده و همچنان تهدید می کنند.
مصاحبه سایت اتحاد با جعفر عظیم زاده پیرامون برگزاری نخستین جلسه ستاد مزد
سایت اتحاد: بنا بر گزارش خبرگزاری ایلنا نخستین جلسه ستاد مزد سال ۹۵ ، روز گذشته در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. تنها مصوبه این جلسه در روز گذشته تشکیل کارگروه ویژه بررسی مزد سال ۹۵ بود که قرار است به زودی با مشخص شدن اعضا، اولین جلسه آن برگزار شود. بر اساس این گزارش تعداد نمایندگانی که در کارگروه ویژه‌ بررسی مزد سال ۹۵ حضور خواهند داشت در مقایسه با اعضای ستاد مزد محدود‌تر خواهد بود. این کارگروه با حضور نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولتی وظیفه خواهند داشت تا ضمن بررسی نحوه محاسبه مزد و برآورد سبد معیشتی خانواده‌ها، آمارهای اقتصادی را نیز تجزیه و تحلیل کنند.
لینک متن کامل:
تاخیر در پرداخت مطالبات ۱۵۰ کارگر خدماتی شهرداری نیشابور
حق بیمه حدود ۱۵۰ کارگر خدماتی وفضای سبز شهرداری نیشابور از سه ماه پیش تاکنون به صورت کامل پرداخت نشده است.
به گزارش20مهرایلنا،منابع خبری در نیشابور با اعلام این خبر گفتند:  از سه ماه پیش که شهردار جدید نیشابور منصوب شده است حق بیمه حدود ۱۵۰ نفر از کارگران رسمی وقرار دادی بصورت کامل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.
علاوه بر این آنها از ایجاد تاخیرهای ۱۵ تا ۲۰ روزه در پرداخت مطالبات مزدی و کاهش مزایای اضافه کاری و حق کار در روزهای تعطیل این کارگران خبر می‌دهند.
به نقل از این کارگران در توضیح مشکل ایجاد شده گفته می‌شود: ماهی ۶ روز تعطیل کاری داشتیم که بابت انجام کار در آن روزها مزایای اضافی می‌گرفتیم اما اکنون تعطیلات ماهانه ما به سه روز کاهش یافته است. همچنین مجموع ۶۰ تا ۸۰ ساعت اضافه کاری که پیش از این برای هرکدام از ما  محاسبه می‌شد به حدود ۵۰ ساعت رسیده است.
در عین حال این کارگران در مورد بخش دیگری از مطالبات عرفی تعدادی از همکارانشان گفتند: شهرداری هر ساله روز جانباز به تعداد ۵ نفر از کارگران جانبازخدماتی وفضای سبز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در قالب کمک هزینه پرداخت می‌کرد اما سال جاری این اتفاق عملی نشد.
به گفته کارگران مسئول فضای سبز شهرداری نیشابور که به تازگی (حدود ۲۰ روز پیش) مسئولیت فضای سبز شهر نیشابور را برعهده گرفته‌اند هیچ یک از مطالبات کارگران فضای سبز را نمی‌پذیرد.
۷۰۰ کارگر معادن استان کرمان از ابتدای سال جاری مشمول دریافت  بیمه بیکاری شدند!
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بیمه بیکاری کارگران معدن گفت : شرکت های معدنی و به عنوان مثال معدنجو ، در حوزه فعالیت شعب سازمان تامین اجتماعی شهرستان زرند قرار دارند که با وضعیت تعطیلی یا نیمه تعطیلی روبه رو هستند لذا در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر کارگر از ابتدای سال جاری از بیمه بیکاری این سازمان استفاده و مقرری دریافت می کنند.
به گزارش18مهر کارگران کرمان،علی حسینی در رابطه با وضعیت  بیمه بیکاری کارگران در چند ماه اخیر در معادن کل استان ابراز کرد  :شرکت  های معدنی و به عنوان مثال معدنجو ، در حوزه فعالیت شعب سازمان تامین اجتماعی شهرستان زرند قرار دارند که با وضعیت تعطیلی یا نیمه تعطیلی روبه رو هستند لذا در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر کارگر از ابتدای سال جاری از بیمه بیکاری این سازمان استفاده و مقرری دریافت می کنند.
حسینی در پایان با شاره به اینکه مقرری بیمه بیکاری برای هر کارگر حدود ۷۱۰ هزار تومان می باشد ، خاطر نشان کرد : مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران به میزان سنوات پرداخت حق بیمه به سازمان  تامین اجتماعی بستگی دارد  .
بیکاری کارگران بدنبال تعطیلی نیمی از واحدهای صنعتی بروجرد
در حال حاضر بیش از نیمی از واحدهای صنعتی بروجرد تعطیل هستند و این امر سبب شده تا شمار زیادی از کارگران بیکار شوند. 
به گزارش 20مهربازتاب بروجرد، موج بیکاری، تعطیلی و نیمه تعطیلی واحدهای صنعتی این روزها افزایش یافته به طوری که واحدهای صنعتی زیادی طی این سالها از روند کار و تولید خارج شده و در لیست واحدهای صنعتی تعطیل شده قرار گرفته اند.
واحدهای صنعتی زیادی که ابتدا نیمه تعطیل می شوند و پس از مدتی مهر تایید تعطیلی را بر واحد صنعتی می زنند و در این میان کارگران زیادی از کار بیکار شده و مشکلات زیادی در پی آن جولان می دهند.
بی توجهی به تولیدات داخلی یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر واحد های صنعتی شده به طوری که اگر واحد های تولیدی داخلی مورد حمایت قرار بگیرند و کالاهای تولید شده در این واحدها مورد مصرف باشد ، قطعا این واحد ها با پیشرفت و توسعه همراه خواهند بود.
در پی پیشرفت واحد های صنعتی می توان شاهد توسعه در اقتصاد بود و از مشکلات اقتصادی که این روزها وجود دارد خارج شد.
رکود در بازار یکی از مهمترین مشکلاتی است که سبب شده تا بسیاری از واحد های تولیدی نیز به دلیل نبود بازار فروش نیمه تعطیل و تعطیل شوند.
هر روز خبرهایی در خصوص تعطیلی واحد های صنعتی در کشور شنیده می شود که شهر بروجرد نیز در حال حاضر با تعطیلی بیش از 50 درصد واحد های صنعتی با این مشکل مواجه شده است.
این در حالی است که با تعطیلی این واحدها موجی از بیکاری کارگران دیده می شود و مشکلات عدیده ای که در خانواده های آنها به وجود می آید.
تجمع روز19مهرمربیان پیش دبستانی مقابل بهارستان درسکوت خبری!
در پی اعلام قبلی ازصبح روز19مهر مربیان پیش دبستانی استان ها لرستان، گلستان  و سایر نقاط کشور در مقابل بهارستان تجمع کرده اند.
به گزارش19مهر کلاس بیست ، به گفته مربی گلستانی، خواسته مربیان پیش دبستانی این است که نیروهای پیش دبستانی که بالای ۵ سال سابقه دارند با برداشتن رشته در قانون بعنوان نیروهای حق التدریسی با آموزش و پرورش ادامه همکاری دهند.
این معلم پیش دبستانی گفت: بعد از کش و قوس های فراوان در استان گلستان و ناامیدی از مسئولان استانی بار دیگر به اینجا و مقابل مجلس آمدیم تا زحمات چند ساله خود را که رو به نابودی است بخواهیم.
وی افزود: نیروهای نهضت که جذب شده اند و فقط مربیان پیش دبستانی مانده اند که حالا هم میخواهند حق خوری کنند و معلمان بدون هیچ سابقه و یا خرید خدمات که نهایت یک سال سابقه کار دارند استفاده کنند.این حق ماست که برای حقوق پایمال شده خود اعتراض کنیم و تا به نتیجه نرسیدن دست نخواهیم کشید.
مربی گلستانی گفت: البته ظاهرا چند نماینده پیگیرشده اند اما وزارت اعلام کرده  درصورت نامه نمایندگان همه ما را جذب خواهند کرد و مانیز آمده ایم تا  با اصلاح مصوبه نمایندگان و اخذ نامه به تعیین وضعیت خود سرو سامان دهیم.
این اعتراض با مذاکره چند مربی پیش دبستانی به عنوان نماینده استان های مختلف با نمایندگان همچنان ادامه دارد.
گفتنی است، بیش از ۱۰۰ مربی پیش دبستانی از استان گلستان طی شب گذشته و امروز برای اعتراض زاهی پایتخت شدند ودر مقابل بهارستان تجمع کردند.
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده پرستاری علوم پزشکی تهران نسبت به «طرح تربیت»
جمعی از دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به طرح تربیت کمک پرستار نه ماهه و برگزاری دوره ها ی مربوطه در این دانشکده در ساختمان اصلی و مقابل دفتر ریاست دانشکده تجمع نموده و خواستار توقف اجرای این طرح در دانشکده پرستاری و سپس کل کشور شدند. براساس این طرح که با موافقت نظام پرستاری، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، بورد پرستاری و انجمن پرستاری، توسط جهاد دانشگاهی برگزار می گردد متقاضیان می توانند صرفا با داشتن دو شرط مدرک دیپلم و معدل بالای ۱۴ ولو با هر تحصیلات زمینه ای و با پرداخت هزینه های گزاف برای گذراندن دوره های آموزشی نه ماهه ثبت نام نمایند.
 
به گزارش19مهر بهاران، علی رغم موضع گیری های متفاوت متولیان این طرح مبنی بر خدمت به حرفه پرستاری از طریق کاهش فشار کاری پرستاران و بالا بردن شان این حرفه در اجتماع، لیکن شرح وظایف تعریف شده و مفاد آموزشی دوره های برگزار شده آنان شاهدی خلاف این مدعاست. در این تجمع که با حضور دانشجویان پرستاری برگزار گردید،دانشجویان خواستار لغو برگزاری این دوره در دانشکده پرستاری علوم پزشکی تهران و تدریس توسط اساتید پرستاری این دانشکده گردیده و در نهایت خواستار لغو این طرح در سطح کشور شدند.
از آنجایی که دانشجویان قبلا مراتب اعتراض خود را به مراجع ذیصلاح، از وزرات خانه تا دانشگاه، کتبا رسانده بودند و هیچ گونه اقدام و موضع گیری از جانب آنان مشاهده نکرده بودند، ناگزیر اقدام به تجمع نموده و اعتراض خود را به این طرح در حرکتی خودجوش و مستقل دانشجویی، اعلام نمودند. و پس از قرائت بیانیه خود و درخواست پاسخگویی ریاست دانشکده و عدم پاسخگویی وی، به سمت محل آموزش این افراد در دانشکده حرکت کرده و در کمال آرامش مانع برگزاری کلاس های آموزشی آنان گردیدند.
جان باختن کارگر کارگاه بستنی سازی درمشهد
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشهد گفت: کارگر یک کارگاه بستنی سازی در این شهر بخاطر سقوط از دستگاه بالابر جان باخت.
به گزارش20مهرایرنا،حسین خاکپور روز دوشنبه افزود: این حادثه ساعتی پیش در کارگاه بستنی سازی واقع در خیابان مفتح رخ داد.
وی گفت: کارگر این کارگاه از بالابر برای جا به جایی خود و چند حلقه شیلنگ استفاده می کرد که هنگام بالارفتن شیلنگها به سیم بکسل دستگاه بالابر گیر کرده و سبب سقوط کارگر از ارتفاع سه متری شد.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشهد افزود: پس از سقوط این فرد، دستگاه بالابر نیز بر روی وی افتاد.
وی گفت: گرچه فرد مصدوم به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.
طی نیمه نخست امسال سه هزار و 360 مورد حریق و سه هزار و 969 مورد حادثه در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رخ داد.
بیستم مهرماه1394
 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.