اخباروگزارشات کارگری20مهر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری20مهر1393

– تجمع وراهپیمایی کارگران ذوب آهن اردبیل دراعتراض به حقوق معوقه

– اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان(لامپ) دراعتراض به تعویق ۳ ماه حقوق- کارگران معترض از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند

– جمعی از کارگران کارخانه یخچال‌سازی خرم‌آباد: یخچال به جای حقوق

– شکایات متعدد کارگران شهرداری شادگان جهت وصول مطالبات

– بخش دوم وسوم مصاحبه‌ی سایت اتحاد کارگری با رفیق محمود صالحی فعال جنبش کارگری ایران

– مرگ کارگر ساختمانی در چاهک آسانسور

– جزئیات حادثه کشته شدن مهندس کارخانه پمپ‌های صنعتی ایران

– شهرهای اروپا صحنه اعتراضات علیه توافقنامه تجارت و سرمایه گذاری فراآتلانتیک بین آمریکا و اتحادیه اروپا ( تی تی آی پی)

تجمع وراهپیمایی کارگران ذوب آهن اردبیل دراعتراض به حقوق معوقه

دقایقی پیش حرکت اعتراض آمیز کارگران ذوب آهن اردبیل از میدان سرچشمه آغاز شد.

به گزارش 20مهرآذرسلام،امروز دهها نفر از کارگران کارخانه دوب آهن اردبیل به علت عقب افتادن حقوق و معوقات خود با در دست داشتن پلاکارد ها حرکت اعتراض آمیز خود را از میدان سرچشمه به سمت مصلای اردبیل آغاز کردند.

اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان(لامپ) دراعتراض به تعویق ۳ ماه حقوق- کارگران معترض از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند

در پی تعویق سه ماه حقوق ۱۲۰ کارگر کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان زیر مجموعه کارخانه کنتور سازی ایران در قزوین، روز گذشته (۱۹ مهر ماه) کارگران این واحد با تجمع در محوطه کارخانه دست از کار کشیدند.

کارگران به دلیل ترس از اخراج توان مطرح کردن مشکلاتشان را ندارند و روز گذشته نیز کارگران این واحد حین اعتراض از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند.

به گزارش20مهرایلنا،یکی از کارگران این کارخانه که محفوظ است، با اعلام این خبر گفت: کارخانه کنتور سازی ایران واقع در استان قزوین از دو کارخانه کنتور سازی و صنایع کم مصرف ایرانیان تشکیل شده است که تجمع اعتراضی دیروز به دلیل تعویق سه ماه حقوق ۱۲۰ نفر از کارگران صنایع کم مصرف ایرانیان (تولید کننده انواع لامپ‌های کم مصرف) صورت گرفته است.

او با بیان اینکه تولید در کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان (لامپ) به حداقل ظرفیت رسیده است، افزود: مشکل اصلی این کارخانه تامین نشدن قطعات تولید لامپ است که عمدتا از کشور چین وارد می‌شوند.

به گفته این کارگر، کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران (واقع در استان قزوین) از تیر ماه سال جاری هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده است و دائما به کارگران وعده پرداخت مطالباتشان را می‌دهد و این موضوع باعث خشم کارگران شده است.

این کارگر کمبود نقدینگی را بهانه کارفرما برای عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه دانست و در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: کارگران به دلیل ترس از اخراج توان مطرح کردن مشکلاتشان را در نهاد‌های کارگری و رسانه‌ها ندارند و روز گذشته نیز کارگران این واحد حین اعتراض از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند.

این کارگرهمچنین اظهار داشت: کارفرما دیروز به کارگران معترض گفته است ما پول کافی برای پرداخت حقوق کارگران داریم اما برای توسعه کارخانه نمی‌توانیم آن را به حساب کارگران پرداخت کنیم.

بر اساس گفته‌های این کارگر، صبح دیروز (۱۹ مهر ماه) کارگران کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان در حالی به تجمع اعتراضیشان خاتمه دادند که کارفرما قول پرداخت بخشی از مطالباتشان را ظرف روزهای آینده داده است.

جمعی از کارگران کارخانه یخچال‌سازی خرم‌آباد: یخچال به جای حقوق

جمعی از کارگران کارخانه یخچال‌سازی خرم‌آباد: چرا نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارگران کارخانه یخچال‌سازی خرم آبادهیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته .

حال آن‌که به جای پرداخت حقوق، یخچال را به دو‌برابر قیمت تمام شده به ما می‌فروشند که ما باید با نصف قیمت آن را بفروشیم برای امرار معاش.

منبع:جام جم-20مهر

شکایات متعدد کارگران شهرداری شادگان جهت وصول مطالبات

ایلنا طی گزارش بتاریخ20مهر،از شکایات متعدد کارگران شهرداری شادگان جهت وصول مطالباتشان،خبرداد.

براساس این گزارش،با توجه به شکایت‌های متعدد رسیده از سوی کارگران زحمتکش شهرداری جهت وصول مطالبات خود، موضوع مورد رسیدگی قضایی قرار گرفت و جلسه‌ای با حضور رئیس اداره کار، شهردار، نمایندهٔ کارگران و پیمانکار، در محل دادگستری شهرستان شادگان برگزار شد.ظاهرا نتیجه این جلسه رضایت بخش بودو وعده داده شد مطالبات کارگران به زودی پرداخت شود.

بخش دوم وسوم مصاحبه‌ی سایت اتحاد کارگری با رفیق محمود صالحی فعال جنبش کارگری ایران

لینک بخش دوم مصاحبه‌ی سایت اتحاد کارگری با رفیق محمود صالحی فعال جنبش کارگری ایران روز یکشنبه مورخ 30/6/93:

http://www.etehad.se/artikel/10958

لینک بخش سوم مصاحبه‌ی سایت اتحاد کارگری با رفیق محمود صالحی فعال جنبش کارگری ایران یکشنبه 20 مهر 1393:

http://www.etehad.se/artikel/11076

مرگ کارگر ساختمانی در چاهک آسانسور

دیروزکارگری که در پروژه‌ای ساختمانی 6 طبقه در شرق تهران مشغول کار بود در داخل چاهک آسانسور جان داد.

به گزارش 20مهرپایگاه خبری 125، این کارگر جوان در طبقه ششم ساختمان و به هنگام گچ کاری دیواره داخلی چاهک آسانسور ناگهان دچار حادثه شد.

علی اکبر طالقانی رئیس ایستگاه 48 آتش نشانی که در محل حضور داشت در این باره گفت: یک کارگر 27 ساله افغانی درروی کابین آسانسور درحال گچ کاری بالاترین قسمت دیواره چاهک آسانسوریک ساختمان 6 طبقه نوساز فاقد سکنه بود که به دلیل نامعلومی به شدت با دیواره چاهک آسانسور برخورد کرد و به سختی دچار آسیب شد.

وی اضافه کرد: آتش نشانان با قطع برق ساختمان و ایمن سازی کامل محل حادثه، کابین آسانسور را از قسمت موتور خانه به پایین و هم سطح طبقه ششم هدایت کردند و سپس کارگر حادثه دیده را که در بالای کابین افتاده بود، بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

طالقانی تصریح کرد: پس از معاینات اولیه توسط امدادگران آتش نشانی متاسفانه مرگ این کارگر 27 ساله به نام باقی-ع تایید شد.

رئیس ایستگاه آتش نشانی با اشاره به انتقال جسد به طبقه همکف ساختمان و تحویل به عوامل انتظامی حاضر در محل، اظهارداشت: احتمال دارد برق گرفتگی موجب مرگ این شخص شده باشد که البته تحقیقات بیشتر در این خصوص همچنان از سوی کارشناسان ادامه دارد.

جزئیات حادثه کشته شدن مهندس کارخانه پمپ‌های صنعتی ایران

این حادثه هنگامی رخ داده است که «فرزین محمدرضا» نیروی متخصص بخش کنترل کیفیت به همراه دو کارگر مشغول تزریق گاز نیتروژن به پمپ‌های بزرگ صنعتی بودند.

در پی انتشار خبر کشته شدن یکی از تکنسین‌های کارخانه «پمپ‌های صنعتی ایران» در هنگام کار، یکی از همکاران او به بیان جزئیات این حادثه پرداخت.

به گزارش20مهر ایلنا، این حادثه روز سه‌شنبه (15 مهرماه) حوالی ساعت 14 و 30 دقیقه هنگامی رخ داده است که «فرزین محمدرضا» کارشناس ارشد مهندسی متالوژی و نیروی متخصص بخش کنترل کیفیت به همراه دو کارگر مشغول تزریق گاز نیتروژن به پمپ‌های بزرگ صنعتی بودند که به دلیل نشت گاز از مخزن آقای محمدرضا بر اثر خفگی ناشی از استنشاق گاز نیتروژن جان خود را از دست می‌دهد و دو کارگر مذکور که به شدن مصدوم شده بودند به بیمارستان امام جعفر صادق شهر هشتگرد انتقال داده شدند.

همکار آقای محمدرضا در این گفتگو نبود تجهیزات ایمنی از جمله ماسک مخصوص و دستگاه کپسول اکسیژن را در بروز این حادثه موثر دانست.

شهرهای اروپا صحنه اعتراضات علیه توافقنامه تجارت و سرمایه گذاری فراآتلانتیک بین آمریکا و اتحادیه اروپا ( تی تی آی پی)

بسیاری از شهرهای اروپایی روز شنبه صحنه اعتراضات مخالفان توافقنامه تجارت و سرمایه گذاری فراآتلانتیک بین آمریکا و اتحادیه اروپا موسوم به تی تی آی پی بودند.

به گزارش11اکتبریورونیوز،تظاهرکنندگان شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اتحادیه اروپا به شیوه های متفاوت اما یکصدا، مخالفت خود را با این توافقنامه ابراز داشتند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی خواستار توقف این توافق نامه شدند.

برپایه این گزارش،مخالفان توافقنامه تی تی آی پی با انتقاد از آن، براین باورند که استانداردهای آمریکا پایین تر از اروپاست و این توافقنامه به خصوصی سازی خدمات عمومی منتهی خواهد شد.

منتقدان می گویند این توافقنامه موجب قدرتمند تر شدن تجارت جهانی و تضعیف مقررات حمایت از کارگران و مصرف کنندگان می شود و آن را تهدیدی برای محیط زیست و امنیت غذایی می خوانند.

قابل یادآوریست،اتحادیه اروپا وآمریکا سال گذشته مذاکراتی را آغاز کردند که هدفش ارتقای داد وستد و سرمایه گذاری های دوجانبه از طریق کاهش موانع تجاری برای شرکتهای بزرگ از جمله قوانین امنیت غذایی، استاندارهای زیست محیطی و مقررات بانکی است.

بیستم مهرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.