اخباروگزارشات کارگری20اسفند1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری20اسفند1393

– سومین جلسه گزارش کارگروه پیگیری حقوق مردم و کارگران سنگ آهن بافق برگزارشد

– اعتراض و اعتصاب، تنها گزینه پیش روی طبقه کارگر ایران در صورت عدم تصویب دستمزد عادلانه!

– دادگاه رسیدگی به اتهام ۲۸ کارگر معدن چادرملو برگزار شد

– کمیته هماهنگی برای کمک به ایجا دتشکل های کارگری:

دستگیری کورش بخشنده و بی خبری ازوضعیت وی

– کارگران نورد لوله صفا از ظهر امروز دست به اعتصاب زدند

– گزارش کارگر فلزکار از کارگاه های قطعه سازی

– اعتصاب وتجمع دوباره کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان

– گزارش کارگر ِ کفاش از کارگاه های کفاشی

– کارگران کارخانه فولاد البرز هم دست به اعتصاب زدند

– تجمع کارکنان شرکت مخابرات آمل مقابل فرمانداری دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

– تجمع کارگران کارخانه کاغذسازی کارون مقابل فرمانداری شوشتر در اعتراض به چهار سال بلاتکلیفی

– اخراج ۱۱۰ کارگر قند کامیاب در پی تعطیلی موقت کارخانه

– ابراز نارضایتی کارگران معادن شهرستان طزره همزمان با بازدیدوزیرکار

– کارگران ۹ کارخانه صنایع مهندسی پزشکی سها طب ماه حقوق دریافت نکرده‌اند

– کارگران گیربکس سازی میانه هم درآستانه بیکاری قرارگرفتند!

– عدم پرداخت چندماه حقوق کارگران شرکتی شهرداری قصرشیرین

– تجمع دستفروشان آبادانی در اعتراض به اقدام شهرداری

– مصاحبه با یکی از معلمان در اعتراضات اخیر

سومین جلسه گزارش کارگروه پیگیری حقوق مردم و کارگران سنگ آهن بافق برگزارشد

اخباروگزارشات کارگری-20اسفند1393:به گزارش20اسفندمنابع خبری محلی،سومین جلسه گزارش کارگروه پیگیری حقوق مردم و کارگران سنگ آهن بافق سه شنبه شب، 19 اسفندماه 93 در محل مسجد جامع برگزار شد.

دراین جلسه از تعهد دهندگان اصلی مطالبات ازجمله اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگان فولادبازهم هیچ کسی شرکت نکرد.از مسئولین استانی نیز هیچ خبری نبود.

دراین جلسه ازلغو قطعی واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی گزارشی بمیان نیامد.

دراین جلسه ازمختومه پرونده کارگران بازداشتی هم گزارشی داده نشد.

دراین جلسه ازتغییری در وضعیت قراردادکارگران ،اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آورو…حرفی بمیان نیامد.

دراین جلسه دررابطه با راه اندازی و تامین بودجه کارخانه‌های جوار معدنی نظیر کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن و فولاد سازی،ضمن انتقاد ازتوخالی درآمدن وعده وزیرکار یکی از گزارش دهندگان گفت:

آقای وزیر رفاه در سفر خود به شهرستان بافق گفتند عقب ماندگی بافق در این چندین سال را  ما در ۱۵ درصد جبران میکنیم. حال آقای وزیر چند ماه گذشته چطور شد؟ قول هایی که شما به ما دادید و ما به مردم  قول داده ایم که شما گفتید سه سال سود از سنگ آهن برداشت نشود و هیت مدیره صندوق پذیرفتند و امروز خبر های بدی می شنویم که آقایان درخواست پول کرده اند  .با وجود این کارها چگونه می خواهند طرح های جوار معدنی را اجرا کنند ؟

درهمین رابطه ، ازسنگ اندازی های وزارت صنعت ،معدن و تجارت در پیشرفت مجتمع فولاد بافق هم گلایه شد.

جان کلام! سومین جلسه گزارش کارگروه پیگیری حقوق مردم و کارگران سنگ آهن بافق، ازچگونگی پیشرفت کاروتحقق خواسته های کارگران سهام معدن سنگ آهن مرکزی ومردم بافق گزارش روشن داده نشد وبا گلایهاز عدم حضورتعهد دهندگان اصلی مطالبات آغاز وباانتقادازعلی ربیعی وزیرکارو وزارت صنعت ،معدن و تجارت خاتمه یافت.

اعتراض و اعتصاب، تنها گزینه پیش روی طبقه کارگر ایران در صورت عدم تصویب دستمزد عادلانه!

شاپور احسانی راد

بزودی آخرین ذره های امید و توهم میلیونها کارگری که برای برخورداری از مزدی عادلانه! چشم به شورای عالی کار دوخته اند فرو خواهد ریخت  و خیانت  خانه کارگر، شورای اسلامی کار، کانون عالی صنفی کار و دیگر بازیگران و دلقکان این خیمه شب بازی را آشکارا خواهند دید و در خواهند یافت در این مملکت فقط وقتی برف ها آتش بگیرند مزد عادلانه هم نصیب و سهم کارگر خواهد شد. وقتی به گفته مسئولین عالیرتبه نظام فساد سیستماتیک و نهادینه شده است، وقتی که به گفته وزیر کشور پول های کثیف نماینده ی مجلس تعیین می کنند، وقتی که بودجه مصوب مجلس در دست وزیر بهداشت به ورق پاره ای تبدیل می شود، وقتی که میلیاردها دلار دزدی و اختلاس می شود ، همان موقع است که مایحتاج عمومی از جمله  نان را 30 تا 80 درصد گران می کنند و زمانی که به افزایش حداقل دستمزد کارگران می رسند بیشرمانه می گویند که تورم را 15 درصد کردیم  آیا دولتمردانی که تورم را روی کاغد تا 15 درصد پایین آوردند می توانند واقعیت کمرشکن گرانی را که  بی رحمانه در حال نابودی مزد بگیران است، انکارکنند. آیا دولتمردان فریاد اعتراض خشمگینانه هزاران کارگر ایران خودرو، پارس خودرو، پتروشیمی ماهشهر، عسلویه و هزاران پرستار و معلم  را نشنیده اند که گفته اند ما ازفقر می نالیم و دیگر کارد به استخوانمان رسیده است. شاید این هشدارها جدی گرفته نشد، شاید این اعتراض ها بقدر کافی قدرتمند نبود اما جنبش مطالباتی ” معیشت و منزلت ” در صورت عدم تصویب مزد 94  به اندازه تورم واقعی و سبد هزینه یک خانوار چهار نفره ، بر روی این پله نخواهد ماند و اولین قدم در مقابل این همه ناتوانی دولت در مهار فساد اقتصادی و کارشکنی در جهت تصویب دستمزد عادلانه کارگران، گسترش اعتراض های سراسری و متحدانه کارگران، پرستاران و معلمان خواهد بود. آری این اولین قدم خواهد بود.

منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

دادگاه رسیدگی به اتهام ۲۸ کارگر معدن چادرملو برگزار شد

جلسهٔ رسیدگی به اتهام ۲۸ نفر از کارگران معدن چادرملو یزد، صبح امروز بدون صدور حکم در دادگستری اردکان برگزار شد.

به گزارش20اسفنذایلنا،صبح امروز چهارشنبه 20 اسفند ماه،۲۸ نفر از کارگران شرکت معدنی چادرملو که در پی اعتراضات گسترده سال گذشته و متعاقبا شکایت کارفرما برای رسیدگی به یک اتهام باقیمانده از شعبه ۱۰۱ دادگستری اردکان احضار شده بودند، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه، برای رسیدگی به یک اتهام باقیمانده در دادگاه اردکان حاضر و به اتهام مطرح شده علیه خود پاسخ دادند.

اتهام این کارگران “اخلال در نظم و آسایش عمومی” و “ممانعت از احقاق حق “عنوان شده است.

اتهام «جلوگیری از احقاق حق» به این دلیل وارد شده است که کارفرما در دادگاه ادعا کرد کارگران معترض مانع از این شده‌اند که سایر کارگران سر کار حاضر شوند.

علی رغم اینکه در جلسه امروز راجع به همه موارد صحبت شد و دفاعیات خوبی هم از سوی کارگران و نماینده حقوقی آن‌ها ارائه شد اما هنوز هیچ رایی در خصوص اتهام وارده صادر نشده و صدور حکم به زمان نامعلومی موکول شده است.

گفتنی است  معدن چادرملو بیش از ۲۱۷۰ کارگر دارد که در بخش‌های سایت صنعتی، سنگ شکن، خط کوه، بخش‌های آزمایشگاهی و کارگاهی و… که تحت نظر شرکت پیمانکاری آسفالت طوس فعالیت می‌کند مشغول به کارند.

گفتنی است، عمده‌ترین مشکلات کارگران معدن چادرملو در دو سالهٔ اخیر، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش کارانه‌ها و درخواست بازگشت دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران چادرملو بوده است. کارگران معدن چادرملو سال گذشته نیز در واکنش به اخراج بهرام حسنی‌نژاد دبیر انجمن صنفیشان، دست از کار کشیده بودند که در پی این اعتراض صنفی گروهی از کارگران با اتهامات متعددی از سوی کارفرما مبنی بر اخلال در نظم کارگاه مواجه شدند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجا دتشکل های کارگری:

دستگیری کورش بخشنده و بی خبری ازوضعیت وی

عصر روز شانزدهم اسفندماه کورش بخشنده فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در نزدیکی منزل خود توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است . ساعاتی بعد از دستگیری،ماموران لباس شخصی به بهانه اینکه گویا قرار است داروهای نامبرده را برایشان ببرند، منزل وی را مورد تفتیش و بازرسی قراردادند. لازم  به توضیح است مامورین هیچ توضیحی در مورد محل نگهداری این فعال کارگری نداده اند و تا لحظه درج این خبر مشخص نیست که کورش بخشنده به چه دلیل بازداشت شده ودر کدام مکان  زندانی است؟ لازم به یادآوری است که خانواده کورش از هنگام دستگیری تا به امروز هیچ خبری از وی نداشته و کاملاً در بی خبری و نگرانی به سر می برند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری دستگیری  کورش بخشنده را محکوم نموده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این فعال کارگری می باشد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجا دتشکل های کارگری

19/12/93

کارگران نورد لوله صفا از ظهر امروز دست به اعتصاب زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران نورد لوله صفا از ظهر امروز در اعتراض به خلف وعده کارفرما در پرداخت مزد معوقه خود دست به اعتصاب زدند.

در پی این اعتصاب مدیریت کارخانه اعلام کرد روز شنبه دستمزد آذر ماه کارگران به حساب شان واریز خواهد شد اما کارگران اعتصابی اعلام کردند هر زمان پول به حساب مان واریز بشود به اعتصاب خاتمه خواهیم داد.

کارفرمای نورد لوله صفا در سالجاری هیچگاه بدون صورت گرفتن اعتراض و اعتصابی از سوی کارگران اقدام به پرداخت مزد آنان نکرده است و هر بار پس از اعتصاب این کارگران دستمزدشان از سوی کارفرما پرداخت شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 20 اسفند ماه 1393

گزارش کارگر فلزکار از کارگاه های قطعه سازی

کارگرفلزکار گزارش می دهد:

در کارگاه های کوچک قطعه سازی جاده قدیم کرج، جاده ساوه، هشتگرد کرج به دلیل رکود ی که امسال گریبان این کارگاه ها را گرفت و شرکت های خودروسازی مانند ایران خودرو هم قطعات خود را از فرانسه و چین وارد کردند ، این کار گاه های قطعه ساز از تولید چندانی برخوردار نبودند . در حال حاضر کارگران این کارگاه ها برای تسویه آخر سال با کارفرمایان خود دچار مشکل شده اند چون کارفرما بهانه می آورد که چون تولید کم بوده است پس توانایی پرداخت پاداش و عیدی کارگران را ندارد و از دادن آن خوداری می کنند. ما کارگران سندیکایی به کارگران این واحدها می گوییم که بسیاری از این کارفرمایان واقعن تولید نداشته اند و برای اینکه کارگاه در سال آینده بسته نشود و این کارگران دچار بیکاری نشوند با توافق کارفرما بخشی از این عیدی و پاداش را امسال و بخشی را هم سال آینده بگیرند. در کارگاه هایی که وضع کارفرمایانش خوب است و در سالهای گذشته از سود خوبی برخورداربودند به کارگران می گوییم که از حق خود نگذرند و امسال را تسویه کرده با دست پر به خانه بروند؟ از شما می پرسیم که آیا ما کارگران را درست راهنمایی کرده ایم یانه؟

شاغلام رضایی کارگر تراشکار

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

۹۳/۱۲/۱۹

اعتصاب وتجمع دوباره کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان

صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان برای دومین بار طی ماه جاری در واکنش به بی‌توجهی مسئولان این منطقه به خواسته‌هایشان دست از کار کشیده و همزمان نیمی از کارگران معترضین مقابل ساختمان حراست و مابقی مقابل ساختمان امور اداری منطقه عملیاتی پارسیان تجمع کردند.

به گزارش 20اسفندایلنا، این کارگران پیش از این در تاریخ ۱۲ اسفند ماه نیز برای پیگیری مطالبات معوقه خود در  مقابل ساختمان اداری تجمع کرده بودند که‌‌ آن زمان اجتماع این کارگران از سوی مسئولان منطقه عملیاتی پارسیان نادیده گرفته شد و کارگران ناچار شدند به تجمع خود خاتمه دهند.

در اجتماع امروز کارگران شاغل در واحدهای ترابری سبک و سنگین، خدمات و مکانیک تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری همچون شهاب جم، صفای جم، ارمغان سیرجنوبی، پارسا انرژی در منطقه عملیاتی پارسیان (تابناک) مشغول به کارند.

کارگران معترض گفتنند حقوقشان هر ماه با تاخیر پرداخت می‌شود و در حال حاضر علاوه بر تعویق یک ماه حقوق در بهمن‌ماه، مطالبه دیگر کارگران دریافت پاداش بهره وری شش ماهه اول سال، حق عیدی و سنوات پایان سال است.

طبق اظهارات کارگران منطقه عملیاتی پارسیان؛ شرکت نفت هر سال دو بار به کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی شاغل در منطقه زاگرس جنوبی پاداش بهره‌وری پرداخت می‌کرد اما امسال با ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت نفت هیچ سهمی برای پرداخت پاداش بهره‌وری کارگرانی که بصورت پیمانکاری در پروژه‌های در دست احداث منطقه زاگرس جنوبی مشغول کار هستند، در نظر گرفته نشده است.

به گفته کارگران پیمانی؛ دستور پرداخت پاداش بهره وری شش ماهه اول سال از سوی وزارت نفت به منطقه عملیاتی پارسیان ارسال شده است اما این پاداش به کارگران شرکت‌های پیمانکاری منطقه عملیاتی پارسیان پرداخت نمی‌شود.

کارگران حاضر در تجمع می‌گویند؛ یکی دیگر از مطالباتمان در اجتماع امروز تشکیل نهاد صنفی در منطقه عملیاتی پارسیان است. آنان می‌گویند مسئولان نسبت به ایجاد تشکلات کارگری در این منطقه موضع منفی دارند.

به گفته منابع خبری ؛ حدود ۱۵ نفر از کارگران راننده واحد ترابری منطقه عملیاتی پارسیان در اجتماع امروز به جمع کارگرانی که مقابل ساختمان امور اداری تجمع کرده‌اند پیوسته‌اند.

کارگران می‌گویند؛ دلیل اعتراض کارگران واحد ترابری برخورد‌های تهدید آمیز برخی مدیران منطقه عملیاتی پارسیان با نماینده کارگران واحد ترابری بوده است.

براساس این گزارش،همچنین اجتماع امروز کارگران باعث شده فعالیت تعدادی واحد‌های منطقه گازی پارسیان به حالت نیمه تعطیل در آید.

گزارش کارگر ِ کفاش از کارگاه های کفاشی

گزارشی از یک کارگر کفاش:

در حال حاضر کارگاه های کفاشی که می باید در حال تولید برای شب عید باشند از دو ماه قبل همگی تعطیل شده اند . کارگاه های کفاشی در تبریز ، تهران ، اصفهان ، شیراز در تعطیلی مطلق به سر می برند . در تبریز بیش از ۱۰هزار کارگر کفاش بیکار و بی پول هستند و نمی دانند شب عید را چگونه بگذرانند. گذران آنها در قهوه خانه ها ست .

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک

۹۳/۱۲/۱۹

کارگران کارخانه فولاد البرز هم دست به اعتصاب زدند

۱۹۰ نفر از کارگران کارخانه فولاد البرز، صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق در محوطه کارخانه تجمع کردند.

 به گزارش20اسفندایلنا،منابع کارگری دلیل تجمع امروز  (۲۰ اسفند) کارگران فولاد البرز را پرداخت نشدن حقوق ۱۹۰ نفر از کارگران این کارخانه طی سه ماه گذشته وعدم دریافت عیدی اعلام کرده‌اند.

این کارگران همچنین می‌گویند در این تجمع اعتراضی که نزدیک به دو ساعت طول کشید، کارگران دست از کار کشیده و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند. همچنین حق بیمه آنان طی چهار ماه گذشته به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته آنان؛ روز گذشته نیز (۱۹ اسفند ماه) کارگران این واحد صنعتی به طور کامل تولید را متوقف کرده و دست به اعتصاب زده بودند که در ‌‌نهایت با بی‌توجه‌ای کارفرما به مطالباتشان راس ساعت دو بعد ازظهر همه کارگران محل کار را ترک کردند.

همچنین روز گذشته کارگران شاغل در آشپزخانه نیز با همراهی سایر کارگران معترض، از پختن غذا خودداری کرده‌اند.

کارگران می‌گویند با توجه به شرایط پیش آمده، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مشخص نیست در ‌‌‌نهایت چگونه باید به حقوق قانونی‌شان دست پیدا کنند.

بنا بر اظهارات کارگران؛ کارخانه فولاد البرز دارای تولید و بازار فروش خوبی است و روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن میلگرد تولید می‌کند با این حال کارفرمای این کارخانه که در عین مالک چند کارخانه دیگر همچون لوله و نورد صفا است، حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند.

کارگران در ادامه گفتند؛ مشکلات کارگران این کارخانه با عدم پرداخت حقوق افزون‌تر شده چرا که اکثر ما متاهل و دارای زن و فرزند هستیم.

آنان می‌گویند؛ گرانی‌های روز افزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بها، عقب افتادگی اقساط بانکی و… کارگران را تحت فشار قرار داده بطوری که چند ماهی است حقوقی دریافت نکرده‌ایم و علاوه بر مشکلات اقتصادی، دچار بحران‌های روحی و خانوادگی نیز شده‌ایم.

این کارگران همچنین از عدم پرداخت بن کارگری و سایر مزایای پیش‌بینی شده در قانون طی دوسال گذشته (۹۲ و ۹۳) خبر می‌دهند بطوری که هر کارگر بابت حق بن‌های کارگری سال گذشته و سال جاری به طور میانگین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان طلب دارد.

به گفته  کارگران، کارفرما گفته است توان پرداخت مطالبات حقوقی کارگران (که تا پایان سال جاری به ۴ ماه می‌رسد) را ندارد و تنها می‌تواند عیدی کارگران را حداکثر تا روزیکشنبه هفته آینده پرداخت کند.

تجمع کارکنان شرکت مخابرات آمل مقابل فرمانداری دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

حدود 80 نفر از کارکنان شرکت مخابرات آمل ظهر امروز با تجمع مقابل فرمانداری ویژه این شهرستان خواستار دریافت مطالبات‌شان شدند.

به گزارش20اسفند فارس ، حدود 80 نفر از کارکنان شرکت مخابرات این شهرستان پیش از ظهر امروز با تجمع مقابل فرمانداری ویژه آمل خواستار دریافت مطالبات‌شان شدند.

در این تجمع تعدادی از مسئولان شهرستان آمل در گفت‌وگو با کارکنانی که مطالبات خود را در ایام قبل عید نوروز دریافت نکردند قول دادند پس از برگزاری جلسه‌ای با مدیران دستگاه‌های مرتبط در آینده‌ای نزدیک مشکل‌شان برطرف شود.

یکی از کارکنان شرکت مخابرات آمل که با بیش از 20 سال فعالیت در این ارگان، هنوز زیر پوشش پیمانکار است، گفت: براساس مدارک موجود کارکنان پیمانی از سال 84 باید رسمی می‌شدند ولی در این شرکت کارکنانی که در مرکز خدمات شهری کار می‌کنند هنوز به عنوان کارمند مراکز روستایی شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: طبق ابلاغیه دولت به ارگان‌ها و نهادها باید عیدی و سنوات در بهمن ماه پرداخت می‌شد ولی تاکنون شرکت مخابرات آمل تنها حقوق بهمن ماه را پرداخت کرده و قول داده تا 20 اسفند ماه عیدی کارکنان پرداخت شود در حالی که پرداخت حقوق اسفند ماه و سنوات هم به سال آینده موکول شد.

برپایه این گزارش، مسئولان شهری آمل به افرادی که خواستار دریافت مطالبات بودند قول دادند تا طی روزهای آینده با برگزاری نشست‌هایی موضوعات مطرح شده پیگیری شود.

تجمع کارگران کارخانه کاغذسازی کارون مقابل فرمانداری شوشتر در اعتراض به چهار سال بلاتکلیفی

شماری از کارگران کارخانه کاغذسازی کارون صبح امروز (۱۹ اسفند ماه) در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان به مشکلاتشان، در مقابل فرمانداری شوشتر دست به تجمع زدند.

به گزارش19اسفندایلنا،کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی که حدود ۳۰ نفر برآورد می‌شوند به گفته‌اند قرار بود بعد از آنکه کارخانه کاغذ سازی کارون شوش‌تر به بخش خصوصی واگذار شود این واحد تولیدی سریعا با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی را از سر بگیرد که با وجود فشار معیشتی که متوجه کارگران شده است این اتفاق هنوز محقق نشده است.

به گفته کارگران، این کارخانه از سال ۸۹ به دلیل وجود برخی مشکلات تعطیل و کارگران آن بیکار شدند و یکسال بعد به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد و به کارخانه «گلریز شوش‌تر» تغییر نام داد.

در پی این اتفاق ۲۳۰ کارگر قراردادی شاغل در این کارخانه که بیکار شدند از سال ۸۹ تا کنون منتظر از سر گیری مجدد فعالیت کارخانه هستند.

کارگران می‌گویند ما در حالی سالهاست بیکار شده‌ایم که کارفرما تعهد داده بود کارگران سابق کارخانه به کار باز گردند اما بجای ما بیش از ۱۰۰ کارگر جدید استخدام شده‌اند و به طور کل ما را کنار گذاشته‌اند.

کارگران کارخانه کاغذسازی شوش‌تر درباره معوقات حقوق و سنواتی خود نیز گفتند: با تعطیلی کارخانه، بخش زیادی از مطالبات معوقه سنواتی و حقوقی ما که مربوط به ساهای ۸۵ تا ۸۹ می‌شود نیز هنوز پرداخت نشده و بلاتکلیف مانده است.

کارگران حاضر در تجمع امروز می‌گویند پس از چهار سال بلاتکلیفیشان مسئولان باید به وضعیت این کارخانه و کارگرانش رسیدگی کنند.

اخراج ۱۱۰ کارگر قند کامیاب در پی تعطیلی موقت کارخانه

۳۰ کارگر قند کامیاب در خمینی شهر اصفهان اخراج شدند . منابع کارگری می‌گویند سایر کارگران قرارداد موقت این کارخانه که تعدادشان بالغ بر ۸۰ نفر است تا پایان سال اخراج می‌شوند .

به گزارش 20اسفندایلنا ،  اخراج گسترده کارگران قند کامیاب در پی جدید‌ترین تصمیم کارفرما مبنی بر توسعه خط تولید کارخانه صورت می‌گیرد .

کارخانه قند کامیاب از حدود ۱۰ روز پیش تعطیل شده و یک شرکت پیمانکاری عملیات نوسازی و توسعه خط تولید را در این واحد تولیدی آغاز کرده است .

۳۰ کارگر اخراجی پس از تسویه حساب به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند و قرار است با سایر کارگران در هفته آتی تسویه حساب شود.

کارگران می‌گویند کارفرما به آن‌ها قول داده که در خرداد ۹۴، پس از راه اندازی دوباره کارخانه به کار باز گردند .

وضعیت کارگران رسمی [قرارداد دائم] قند کامیاب که تعدادشان کمتر از ۳۰ نفر است تا امروز مشخص نشده است .

ابراز نارضایتی کارگران معادن شهرستان طزره همزمان با بازدیدوزیرکار

کارگران معادن منطقه طزره دامغان همزمان بابازدید وزیر ضمن ابرازنارضایتی ازوضعیت موجود خواستارافزایش دستمزد، بهبود وضعیت و شرایط کاری خود شدند.

به گزارش 20اسفند تسنیم از ، کارگران معادن منطقه طزره دامغان در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معادن زغال‌سنگ طزره دامغان ضمن ابرازنارضایتی ازوضعیت موجود خواستارافزایش دستمزد، بهبود وضعیت و شرایط کاری خود شدند.

این کارگران معادن طزره دامغان با اشاره به ناکافی بودن پایه حقوقی کارگران معادن در مقایسه با دیگر کارگران با وجود سختی کار معادن، بر ضرورت افزایش پایه حقوق کارگران معدن تأکید و تصریح کردند: نباید پایه حقوقی کارگران معادن با دیگر کارگران برابر باشد.

این کارگران با اشاره به مشکلات موجود در پرداخت حقوق و دستمزدشان از سوی کارفرمایان معادن البرز شرقی، دیر شدن پرداخت آن را سبب نارضایتی کارگران و خانواده های آنان عنوان کردند.

مشکلات تغذیه‌ای و رسیدگی به تغذیه مناسب کارگران معدن به منظور تأمین سلامت آنان از دیگر مواردی بود که کارگران معادن البرز شرقی نسبت با آن ابرازنارضایتی کردند.

کارگران ۹ کارخانه صنایع مهندسی پزشکی سها طب ماه حقوق دریافت نکرده‌اند

۱۴ نفر از کارگران کارخانه صنایع مهندسی پزشکی سها طب ۹ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

به گزارش20اسفندایلنا،از تیر ماه سال جاری ۱۴ کارگر شاغل در این کارخانه تولید کننده تجهیزات پزشکی در مشهد حقوق دریافت نکرده‌اند و حق بیمه‌ آنها هم به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، صنایع مهندسی پزشکی «سها طب» در مشهد یکی از شرکتهای معتبر در صنعت تولید تجهیزات پزشکی در ایران است که از سال ۸۳ به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلاتی که در زمینه فروش محصولات خود داشت، دچار مشکل شد و توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را از دست داد.

به گفته کارگران، این واحد تولیدی تا سال ۸۷ حدود ۱۲۰ کارگر فعال داشت اما به سبب مشکلات مذکور بخش زیادی از  کارگران خود را از دست داد تا به جایی که اینک تعداد کارگران به ۱۴ نفر رسیده است و این تعداد نیز از تیر ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند.

کارگران شرکت سها طب می‌گویند، مشکلات تولید تجهزات پزشکی مالکین کارخانه را بر آن داشت که با استفاده از تجهیزات موجود در زمینه‌های دیگری  به فعالیت کارخانه ادامه دهند. این کارخانه علاوه بر تولید تجهیزات پزشکی و طراحی آن در زمینه تولید سازه‌های فلزی نیز فعالیت دارد. در حال حاضر اعم فعالیت این کارخانه در تولید واجرای پروژه‌ای فلزی صورت می‌گیرد.

کارگران سها طب در خاتمه گفته‌اند؛ صحبت ما با مسئولان نهادهای دولتی در استان خراسان رضوی است که با وجود شنیدن صدایمان هیچ تغییری در وضعیت شغلی‌مان نمی‌دهند. ما بار‌ها برای پیگیری مطالباتمان به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان مراجعه کره‌ایم اما هیچ توجه‌ای به مشکلات ما نشده است.

کارگران گیربکس سازی میانه هم درآستانه بیکاری قرارگرفتند!

بعد از واگذاری کارخانه فولاد آذربایجان در شهرستان میانه به بخش خصوصی و اعتراض کارکنان و بیکاری طیف عظیمی از کارگران این مجموعه و در تعلیق ماندن دو فاز در حال احداث این کارخانه، اکنون دومین قطب صنعتی میانه یعنی شرکت گیربکس سازی میانرو زیر نظر شرکت نیرو محرکه نیز در معرض رکود و اخراج کارگران قرار گرفته است.

به گزارش 20اسفند میانا ، مدیر عامل شرکت گیربکس سازی میانرو اظهار کرد: پی.یو.وان محصول جدید ایران خودروی تبریز که دیروز با حضور مسئولان کشوری افتتاح ورونمایی شد . طبق توافق با مدیریت شرکت نیرو محرکه و مساعدت مسئولین امر مقرر شده بود گیربکس این خودرو در میانه تولید و برای مونتاژ به کارخانه مربوطه ارسال گردد ولی متاسفانه بر خلاف وعده مسئولین، این وعده محقق نشد و نیرومحرکه ساخت گیربکس را به میانه واگذار نکرد.

علی اصغر چیذری ادامه داد: این درحالی است که ما برای راه اندازی این خط تولید تعداد زیادی دستگاه خریداری کرده و تعدادی نیرو جذب کرده بودیم.

 وی گفت:  تعدادی از نیرو های این مجموعه که برای این امر جذب شده بودند از ماه آینده به صورت تعلیق در خواهند آمد تا در مجموعه تصمیم های نهایی  گرفته شود.

لازم به ذکر است قرارداد کارگران این مجموعه طی هفته های آتی به اتمام خواهد رسید و در صورت محقق نشدن تولید خط گیربکس پی. یو. وان  عده ای از کارگران این مجموعه صنعتی نیز در آستانه عید با مشکل بیکاری مواجه خواهند شد.

یادآوری: شرکت میانرو در سال ۱۳۸۳جهت ساخت قطعات انواع گیربکس با نام  شرکت تولیدی قطعات گیربکس میانرو شروع به کار کرد.

این کارخانه با ۲۰ دستگاه ماشین تراش CNC مدل امکو و تولید سالیانه دو میلیون قطعه آغاز به کار کردو سپس با افزایش ماشین تولید خود را تا مرز یه میلیون و ۲۰۰هزار قطعه افزایش داد و در ماه های پایان سال ۱۳۸۹ مقرر گردید مونتاژ گیربکس وانت باردو از ایران خودرو به میانرو منتقل گردد.

بلافاصله اقدام به جذب نیرو از طریق آزمون و مصاحبه شد و ۵۰ نفر نیرو به همین منظور جذب و جهت آموزش های لازم به ایران خودرو و سپس به شرکت صنعتی نیرو محرکه اعزام شدند و از طرفی با شرکت های تخصصی قرار داد انتقال خط، منعقد و سپس تاسیسات و ابزار آلات مورد نیاز تهیه و خط مذکور در تاریخ ۱/۴/۹۰ راه اندازی و پس از طی دوره آزمایشی و تایید یک روز مونتاژخط توسط شرکت های ایران خودرو و ساپکو تولید انبوه آغاز و تا دی ماه بیش از ۶۰ هزار دستگاه گیربکس مونتاژ و به ایران خودرو تبریز منتقل و برروی وانت ها نصب و روانه بازار شد.

و الان نیز میزان نیروی این مجموعه با گذشت سالها به ۳۰۰ نفر افزایش و به ظرفیت چند برابر دست یافته است.

کارخانه گیربکس سازی میانه توانایی تولید ۴۰۰ گیربکس در روز را دارد که با تولید وانت جدید ایران خودرو به جای وانت پیکان به علت پایین بودن میزان این خودرو ( ۳۰ عدد در روز) خط تولید کارخانه میانرو میانه عملا دچار رکود شده است.

عدم پرداخت چندماه حقوق کارگران شرکتی شهرداری قصرشیرین

تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری قصرشیرین چندماه از حقوق خود را طلب دارند.

 به گزارش20اسفند الوند خبر، در چندروز گذ شته پیامی به دست این پایگاه خبری رسید مبنی بر اینکه تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری قصرشیرین چندماه از حقوق خود را طلب دارند.

یکی از این کارگران ضمن تایید این موضوع گفت : بخدا در این روزهای نزدیک عید نوروز من حتی توان خرید یک مرغ را هم برای خانواده ام ندارم.

وی با اشاره به زحمات شبانه روزی خود و همکارانش در ساعات مختلف شبانه روز برای نظافت و تمیزی و دیگر امور خدماتی شهر اظهار داشت ما چه گناهی کرده ایم که باید اینگونه مورد بی مهری مسئولین قرار بگیریم و شرمنده زن و فرزندانمان شویم.

وی گفت : آیا کسانی که مسئول این کار هستند حاضرند یک ماه خود را جای ما بگذارند و سرشان را در مقابل کمترین توقع خانواده از شدت شرمندگی پایین بیاندازند.

رئیس شورای شهر قصرشیرین نیز این موضوع را تایید و اظهار کرد: جمعی از کارگران شرکتی شهرداری قصرشیرین در مراجعات خود به شورای شهر از عدم پرداخت حقوق و عیدی پایان سال خود به شدت ابراز نارضایتی کردند.

روح اله مرادی میزان بدهی کارگران شرکتی شهرداری را حدود یک میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد که 80 کارگر را شامل می شود.

تجمع دستفروشان آبادانی در اعتراض به اقدام شهرداری

جمعی از دستفروشان آبادانی در اعتراض به جمع‌آوری آنها توسط شهرداری آبادان و اجرای ناعادلانه این ارگان در واگذاری غرفه‌های بازار دستفروشان، تجمع کردند.

به گزارش 20اسفند فارس، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور شهردار آبادان و جمعی دیگر از مسئولان شهری، افتتاح بازار شب اجناس ته‌لنجی و پوشاک در خیابان دبستان این شهر در دستور کار قرار گرفت.

این اقدام شهرداری آبادان در راستای ساماندهی دستفروشان خیابان ته‌لنجی و تغییر چهره این بازار از بهم ریختگی و سنتی بودن صورت گرفته است.

اما دستفروشان این شهر در این مراسم، دست به تجمع زده و نسبت به این اقدام شهرداری که به گفته دستفروشان؛ بسیاری از غرفه‌ها به غیربومی‌ها و یا افرادی واگذار شده که از لحاظ مالی مشکلی نداشته و در مضیقه نیستند، اعتراض کردند.

این تجمع با اعتراض حدود 100 نفر از دستفروشان در مقابل بازار شب این شهر صورت گرفته است.

گفتنی‌ست شهرداری با مشارکت بخش خصوصی این بازار رابا200 غرفه احداث کرده است.

مصاحبه با یکی از معلمان در اعتراضات اخیر

کانون مدافعان حقوق کارگر ؛ در ماه های اخیر اعتراضات سراسری کارگران و پرستاران و بخصوص معلمان در شهر های مختلف برای داشتن یک زندگی مناسب و مقابله با فقر روز افزون مزد و حقوق بگیران ادامه داشته است. طبقه کارگر یعنی آنان که جز فروش نیروی کار خو د چیزی دیگری ندارند با دستمزد های مو جود امکان یک زندگی معمولی و بالاتر از خط فقر را ندارد ودر این زمینه کارگران و معلمان و پرستاران و کلیه مزد و حقوق بگیرا ن در شرائط یکسانی قرار دارند . در حالی که حقوق مدیرا ن وابسته دو لتی به بیش از 50 میلیون تو مان در ماه میرسد و اختلاس های پی در پی اموال مردم هر روز درجلو چشمان متحیر کارگران و زحمتکشان صورت میگیرد ،طبقه کارگر چاره ای جز اتحاد و همبستگی برای احقاق حقوق خود ندارد . در این زمینه مصاحبه ای با یکی از معلمان فعال در اعتراضات اخیر داشته ایم که در زیر می آید .

در پی اعتراضات ماه‌های پایانی سال معلمان مصاحبه ای داشتیم با آقای جعفر ابراهیمی،متن سوالات و پاسخ آقای جعفر ابراهیمی درخصوص اعتصاب معلمان:

http://www.kanoonm.com/1715#more-1715

بیستم اسفندماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.