اخباروگزارشات کارگری20آبان1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– گزارش جلسه دادگاهی خالد حسینی و دیگر بازداشت شدگان روز جهانی حمایت از کوبانی

– در خواست ابطال انتخابات نمایشی فرمایشی کانون بازنشستگان تهران توسط چند تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و بازنشستگان فعال کارگری

– انتخابات هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته اهواز بازهم ناتمام ماند

– اعتراض  کارگران نوشابه سازی روزنوش غرب به بانک سپه بابت عدم پرداخت مطالباتشان!

– پایان اعتصاب کارگران شهرداری شادگان پس ازچندروزبدنبال برکناری شهرداروتعیین سرپرست جدید شهرداری!

– سرانجام دو ماه حقوق معوقه کارگران «واگن پارس» پرداخت شد

– کارگران مترو از اردیبهشت حقوقی دریافت نکرده‌اند

– جمعی از دانشجویان مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد دزفول نسبت به افزایش شهریه تجمع کردند

– نکات ایمنی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان اردبیل جدی گرفته نمی شود

-21 کارگرزن کوره آجرپزی بر اثر واژگونی خودرو در مشهد کشته و مجروح شدند

– مرگ راننده غلطک بر اثر سقوط به دره

– مصدومیت15کارگردرپی ریزش پل جمهوری در قم

گزارش جلسه دادگاهی خالد حسینی و دیگر بازداشت شدگان روز جهانی حمایت از کوبانی

بنا به گزارش رسیده، امروز 18/8/93 جلسه دادگاهی خالد حسینی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، به همراه فرزند ایشان پشتیوان حسینی و دو نفر دیگر از دستگیر شدگان روز جهانی حمایت از مقاومت مردم کوبانی به نامهای سهراب جلالی و یدالله صمدی که در این  روز دستگیر شده بودند در شعبه پنجم دادیاری سنندج برگزار گردید و بعد از جلسه دادگاهی، قاضی پرونده دستور ازادی انان را با قرار وثیقه 20 میلیونی صادر کرد. اما در کمال ناباوری بعد از چند دقیقه اعلام کرد که  تنها سهراب جلالی می تواند ازاد شود. و این در شرایطی است که از چند روز پیش به خانواده های بازداشت شدگان، از جمله خانواده پشتیوان حسینی قول داده بودند که حتی بدون تودیع وثیقه می تواند ازاد شود. چرخش صدوهشتاد درجه ای ِ قاضی پرونده و ضد و نقیض گویی هایش در این مورد، به سهم خود موجبات ناراحتی و خشم خانواده های این دو عزیز را فراهم نموده و به نگرانی های آنان دامن زد. قاضی پرونده همجنین به خانواده های خالد حسینی و یدالله صمدی اعلام کرد که می توانند در روز چهارشنبه به دادگاه مراجعه کرده و از نتیجه ی آن با خبر شوند. اقای سهراب جلالی نیز سرانجام در ساعت 4 بعداز ظهر از زندان مرکزی شهر سنندج ازاد و خالد و پشتیوان حسینی نیز به همراه  یدالله صمدی  به مکان نامعلومی در خارج از زندان منتقل گردیدند.

لازم به ذکر است که جمع کثیری از کارگران و فعالین کارگری و همچنین فعالین دیگرجنبش های اجتماعی در جلو دادگستری سنندج تجمع کرده و پیگیر ازادی بازداشت شدگان روز جهانی حمایت از کوبانی شدند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن محکوم نمودن ادامه بازداشت خالد حسینی و یدالله صمدی،خواهان ازادی فوری و بدون قید و شرط انان و تمامی بازداشت شدگان روز جهانی حمایت از مردم کوبانی می باشد. این کمیته همچنین ممانعت از ازادی فرزند اقای خالد حسینی ( پشتیوان حسینی) را یک عمل ناجوانمردانه وغیر قانونی دانسته که فقط و فقط در راستای فشار بر خانواده این عزیز و این فعال کارگری صورت می گیرد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-18 / 8 / 93

در خواست ابطال انتخابات نمایشی فرمایشی کانون بازنشستگان تهران توسط چند تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و بازنشستگان فعال کارگری

این انتخابات ششم آبانماه نود وسه در ورزشگاه شهید معتمدی برگزار شد. عوامل چماقدار خانه کارگر و شوراهای اسلامی ضد کارگران که سالها منافع کارگران را پایمال کردند امروز چنگ به منافع کارگران و زحمت کشان در تامین اجتماعی انداخته اند و قرار است باقی عمرشان را هم از خون بازنشستگان تغذیه کنند ، در این مورد شکایتی از نحوه برگزاری این انتخابات نمایشی توسط ابراهیم مددی و داوود رضوی و عباس نژند کودکی و چند تن از دیگر بازنشستگان تهیه و در اداره کار استان تهران به ثبت رسید هر چند که باید گفت شکایت توسط کسانی رسیدگی می شود که خود با همین روش تقلب به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شده اند اما چاره ای نیست زیرا ما نمی توانیم در مقابل این بی عدالتی ها دست از تلاش برداریم شاید کسی صدای ما را بشنود و کمترین اتفاق این است که تعدادی دیگر از این بی عدالتی هایی که در جامعه وجود دارد آگاه می شوند متن این شکایت بشرح زیر می باشد:

از بازنشستگان کارگری

به مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران

موضوع: درخواست ابطال انتخابات مهندسی‌شده و مخدوش روز 6/8/1393 مجمع عمومی کانون بازنشستگان شهر تهران

دلایل در خواست ابطال این انتخابات مهندسی شده به شرح ذیل به آگاهی می‌رسد.

1-افراد با ارائه یک کارت کانون بازنشستگان بدون اینکه کنترل و بازرسی شود، صاحب واقعی کارت عضویت هستند با گرفتن برگ رای براحتی وارد سالن عریض و طویل مجمع عمومی می شدند.

2- در حالی که اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان خود کاندیدا بودند برگه‌های رای توسط ایشان تهیه و مهر خورده شده بود که ناسالم بودن انتخابات را به روشنی نشان می داد.

3- برخلاف آیین‌نامه و مقرارت مجمع عمومی‌ها تعداد حاضرین و رسمیت جلسه اعلام نشد.

4-عوامل وابسته به شوراهای اسلامی و خانه کارگر که افرادشان کاندیدا بودند امور مجمع عمومی را بصورت انحصاری و تحمیلی قبضه و طبق میل خودشان پیش می بردند.

5- آقای پاکزاد که جزء لیست آبی رنگ کاندیدای وابستگان خانه کارگر بود در آغاز تریبون و میکروفون را در اختیار گرفته و به نوعی سخنرانی تبلیغاتی می کرد که بر اثر اعتراض حاضران آقای سالارکیا نماینده ارشد اداره کار هم صدایش درآمد و به ایشان تذکر داد اما تذکر موثر نشد و ایشان به سخنرانی ادامه داد.

6- آقای فرهادی به عنوان رئیس سنی مجمع عمومی به جایگاه تریبون دعوت شد تا انتخاب هیئت رئیسه مجمع را انجام دهد اما همگان شاهد بودند عوامل فشار گروه کاندیداهای لیست آبی رنگ با ایجاد هیاهو و جنجال میکروفون را از دست ایشان گرفته و به یکی از عوامل خود دادند عامل مذکور هم بر خلاف قانون و مقرارت یک انتخابات سالم، اوضاع را تا به آخر طبق میل گروه مذکور پیش برد.

7- افراد تحمیل شده هیئت رئیسه مجمع عمومی که با زور و قلدری در جایگاه قرار گرفتند بدون توجه به اعتراض حاضران، کار را به سود گروه فشار پیش می‌بردند.

8- اوضاع مجمع عمومی توسط گروه فشار مذکور آنچنان آشفته و درهم و برهم شده بود که نمایندگان وزارت کار هیچگونه نظارت موثر بر اوضاع و احوال مجمع عمومی نداشته و با حیرانی و پریشانی تسلیم و بایکوت گروه فشار شده و عملا بر بی‌نطمی‌ها و قانون شکنی‌ها چشم پوشی می‌کردند.

9- گروه قبضه کننده مجمع عمومی که از عوامل خانه کارگر و بعضی از اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان تشکیل شده بودند با سوء استفاده از امکانات عمومی بازنشستگا ن وبرخورداری از رانت، بصورت سازمان‌دهی شده وابستگان آموزش داده شده خود را با کارت‌های عضویت اجاره‌ای با اتوبوس به مجمع آورده بودند در حالی که دیگر کاندیداها و اکثریت بازنشستگان غیر خودی محسوب شده و از هر گونه تسهیلات محروم بودند..

10-لیست آبی رنگ کاندیداهای انحصاری عوامل خانه کارگر و هیئت مدیره کانون بازنشستگان بر خلاف قانون و مقرارات و آیین انتخابات آزاد و برابر، از هفته‌ها قبل در اتاق‌ها و راهروهای کانون بازنشستگان و ساختمان‌های خانه کارگر و در محوطه ورزشگاه محل مجمع عمومی حتی تا زمان برگزاری مجمع عمومی پخش و تبلیغ می شد.

11-یکی از افتضاحات این به اصطلاح رای گیری ، نحوه رای‌ریزی به صندوق بود که با هجوم برنامه‌ریزی شده رای دهندگان خاص به صندوق رای، معلوم نبود که هر نفر چند رای به صندوق می‌ریزد و دائما صندوق رای توسط یکی از عوامل به اینطرف وآنطرف برده می شد (تصاویر بخوبی این افتضاح را نشان می دهد) این قسمت آش آنچنان شور شد که اعتراض آقای سالارکیا را هم ناراحت کرد.

12- برخلاف یک مجمع عمومی سالم نه تنها صندوق رای در حضور حاضران باز و آراء شمارش نشد بلکه صندوق ها به مکان دیگری برده شد و دور از چشم حاضران هر طور که خواستند عمل کردند.

حال با توجه به تخلف‌های مذکور خواستار ابطال نتایج این مجمع عمومی ناسالم و برگزاری یک مجمع عمومی سالم و واقعی هستیم

رونوشت :

1-ریاست محترم جمهوری

2-وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی

3- وزارت کشور

4-دیوان عدالت اداری

5-سازمان بازرسی کل کشور

6-کمیسون اصل 90

منبع:https://www.facebook.com/davood.syndica/posts/579605298839446:0

انتخابات هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته اهواز بازهم ناتمام ماند

انتخابات اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شهرستان اهواز به دلیل بی‌نظمی در روند برگزاری مجمع مراسم به دور چهارم رسید.

بنابه گزارش20آبان ایلنا،مجمع انتخاباتی صبح امروز کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی اهواز که با حضور اعضای این تشکل کارگری در سینما «هلال اهواز» با نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری بود، به دلیل برهم خوردن نظم جلسه به زمان دیگر موکول شد.

براساس این گزارش، این سومین باری است که برگذاری انتخابات کانون کارگران بازنشسته  تامین اجتماعی در اهواز به تاخیر می‌افتد.

گفته می‌شود: در مجمع انتخابتی امروز بیش از ۵ هزارکارگر بازنشسته برای انتخاب اعضای هیات مدیره حاضر شده بودند.

اعتراض  کارگران نوشابه سازی روزنوش غرب به بانک سپه بابت عدم پرداخت مطالباتشان!

به گزارش19آبان الوندخبر، کارگران نوشابه سازی روزنوش غرب طی نامه ای اعتراضشان رابه بانک سپه دررابطه باعدم پرداخت مطالباتشان،اعلام داشتند.

دربخشی ازاین نامه آمده است:

ما تعداد 45 نفر از پرسنل شرکت نوشابه سازی روزنوش غرب که به مدت 11 سال به صورت کارگران رسمی در شرکت نوشابه سازی روزنوش غرب واقع در شهرک صنعتی شهرستان محروم و جنگ زده سرپل هاب فعالیت داشته ایم.

 متاسفانه شرکت مذکور از سال 1387 به دلیل بدهی بانکی تعطیل گردید. حال با عنایت به اینکه پرسنل این شرکت از سهامداران مبلغ بیش از سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(3/500/000/000 ) طلب داشته و همچنین بابت طلب خویش احکام اداره کار و امور اجتماعی و نیز احکام اجرائیه دادگستری را در اختیار داریم و با در نظر گرفتن این نکته که بدون پرداخت مطالبات کارگران که در قانون دیون ممتازه محسوب می شود بانک سپه به صورت یک طرفه شرکت نوشابه سازی روزنوش را در مزایده به نام خود ثبت نموده حال در مزایده مجدد، آن بانک شرکت نوشابه سازی را به فروش رسانده است و با توجه به نامه مکتوب شماره 1076 مورخه 1391/8/24 بانک سپه با این مضمون که تا تعیین تکلیف دیون کارگران . شرکت واگذار نخواهد شد.

پایان اعتصاب کارگران شهرداری شادگان پس ازچندروزبدنبال برکناری شهرداروتعیین سرپرست جدید شهرداری!

به گزارش20آبان مهر،حسن مزبانی پور که روز گذشته به اتفاق آرای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری شادگان انتخاب شد عنوان کرد: بعد از انتصابم به عنوان سرپرست شهرداری شادگان، شب گذشته با کارگرانی که مدتی از عدم پرداخت حقوق خود شکایت داشتند جلسه ای را برگزار کردیم که در این جلسه قول های مساعدی را به آنها دادیم و آنها از صبح امروز نظافت سطح شهر و دیگر فعالیت های روزانه خود را بعد از وقفه چند روزه آغاز کردند.

سرانجام دو ماه حقوق معوقه کارگران «واگن پارس» پرداخت شد

معوقات کارگران واگن پارس اراک با گذشت بیش از یک ماه از پایان اعتصابشان پرداخت شده است.

به گزارش 20آبان ایلنا، حقوق معوقه ۹۰۰ کارگر واگن پارس در ماه‌های مرداد و شهریور پرداخت شده است اگرچه سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران میانی این واحد تولیدی نیمی از حقوق شهریور ماه خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، کارفرما وعده داده است حقوق هر ماه را بین روز بیستم تا سی‌ام ماه بعد پرداخت کند و کارگران هم اکنون منتظر دریافت حقوق مهر ماه هستند.

منابع کارگری در عین حال گزارش داده‌اند «غضنفر صفاری» به عنوان جایگزین مدیر داخلی پیشین کارخانه که در پی اعتصاب یک هفته‌ای کارگران در ماه گذشته استعفاء داده بود معرفی شده است.

گفتنی است کارگران واگن پارس اراک از تاریخ ۵ مهر و به مدت یک هفته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند. این اعتصاب در پی پرداخت بخشی از مطالبات کارگران، استعفای مدیر داخلی کارخانه و وعده‌های مثبت کارفرما پایان یافت.

لازم به ذکر است قرارگاه خاتم الاوصیاء سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس اراک است و تعیین کارفرمای این واحد تولیدی بر عهده این نهاد نظامی قرار دارد.

کارگران مترو از اردیبهشت حقوقی دریافت نکرده‌اند

فارس طی گزارشی بتاریخ20آبان ازعدم پرداخت حقوق کارگران متروتهران از اردیبهشت‌ماه امسال خبرداد.

براساس این گزارش،آیا شهرداری مطالبات پیمانکاران را پرداخت نکرده است یا اینکه پیمانکاران مطالبات را گرفته اند و به کارگران نداده اند ؟

جمعی از دانشجویان مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد دزفول نسبت به افزایش شهریه تجمع کردند

جمعی از دانشجویان رشته مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در اعتراض به آنچه که افزایش شهریه عنوان کردند، تجمع کردند.

به گزارش20آبان ایرنا، این دانشجویان روز سه شنبه با تجمع در دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خواستار جلوگیری از افزایش شهریه شدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در خصوص این تجمع گفت:افزایش شهریه رشته مامایی و پرستاری در شهریور امسال اعلام شده است.

‘ ناصر سراج خرمی ‘ افزود:طبق بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی شهریه ثابت و متغیر این رشته ها 15 درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشجویان می بایست هنگام ثبت نام نسبت به افزایش شهریه اعتراض می کردند اظهارکرد:با گذشت دو ماه از آغاز سال تحصیلی دانشجویان بدون سووال و پیگیری از مسوولان دانشگاه ، اکنون نسبت به افزایش شهریه واکنش نشان داده و در چند روز گذشته چند نوبت تجمع کرده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: دخل و تصرف در شهریه به هیچ وجه امکان پذیر نبوده و اعتراض دانشجویان بی مورد است.

تجمع دانشجویان پس از ساعتی خاتمه یافت.

17 هزار دانشجو در 104 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول مشغول تحصیل هستند.

نکات ایمنی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان اردبیل جدی گرفته نمی شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: نکات ایمنی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی این استان جدی گرفته نمی شود.

به گزارش 20آبان ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، آتش پاد فضیلت ابراهیمی افزود: این واحدها دارای نقص های ایمنی بسیاری هستند که می تواند حوادث ناگواری از جمله آتش سوزی های گسترده را همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: مهم ترین اقدام برای پیشگیری از وقوع حادثه ای همچون آتش سوزی به ویژه در مجموعه های بزرگ تولیدی توجه به رعایت استانداردها و لحاظ موارد ایمنی در این مجموعه ها است.

وی به بروز حادثه آتش سوزی در کارخانه ابریشم سبلان اردبیل در اوایل هفته جاری در شهرک صنعتی اردبیل اشاره کرد و گفت: این آتش با تلاش و از جان گذشتگی نیروهای آتش نشانی شهرداری های اردبیل ، نمین و شهرک صنعتی فاز دو خاموش شد اما عوامل دخیل در بروز این حادثه نکات مهمی را در زمینه میزان رعایت نکات ایمنی در واحدهای تولیدی استان و اهمیت آن به متولیان گوشزد کرد.

وی بیان کرد: در این حادثه هشت نفر از نیروهای آتش نشانی اردبیل مصدوم شدند و آتشی که به دلایل نامعلوم ، سوله بزرگ مملو از پارچه ، کارتون و مواد شیمیایی انبار کارخانه ابریشم سبلان را فرا گرفته بود به دلیل مسقف بودن محل ، باد بسیار شدید و تجمع مواد آتش زا در محل پس از هفت ساعت تلاش بی وقفه نیروهای آتش نشان خاموش شد.

وی افزود: امکان وقوع چنین حوادثی در واحدهای تولیدی مشابه به دلیل عدم توجه کافی به نکات ایمنی چندان دور از انتظار نیست.

وی گفت: مهار آتش سوزی های گسترده در مواردی که خبر وقوع حریق به مراکز آتش نشانی با تاخیر اعلام می شود با سختی و مشکلات فراوانی مواجه است که با فراگیر شدن شعله های آتش حتی با پیشرفته ترین تجهیزات و زبده ترین نیروها نیز در چنین شرایطی اطفای سریع حریق ممکن نیست.

وی از آمادگی آتش نشانی اردبیل برای برگزاری دوره های آموزش کارگران واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: این سازمان عزمی جدی برای آموزش نیروها و کارگران شاغل در واحدهای تولیدی استان با هدف به حداقل رساندن میزان خسارت های وارده در مواقع بروز حوادث دارد.

وی به کارخانه داران و صاحبان واحدهای تولیدی استان توصیه کرد به فکر ایمنی مجموعه تولیدی خود باشند چرا که سهل انگاری در رعایت مباحث ایمنی در چنین اماکنی با وقوع هر حادثه ای می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد.

21 کارگرزن کوره آجرپزی بر اثر واژگونی خودرو در مشهد کشته و مجروح شدند

سرپرست تیم شماره هشت آتش نشانی مشهد گفت: واژگونی خودرو وانت نیسان حامل زنان کارگر در حوالی مشهد، سه کشته و 18 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش20آبان ایرنا،علی اکبر حکم آبادی افزود: این حادثه حوالی ساعت 7:30 امروز در منطقه ‘شترک’ هنگام انتقال کارگران مزبور به مزرعه توسط یک خودرو وانت نیسان رخ داد.

وی گفت: امدادرسانی به قربانیان این حادثه توسط گروههای اطفای حریق و نجات سه ایستگاه آتش نشانی 42، 19 و 18 مشهد انجام شد.

وی اظهار کرد: مجروحان این حادثه توسط شش دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان انتقال یافتند.

جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی نیز علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل خودرو و سقوط آن به دره ذکر کرد.

سرهنگ یعقوب لطیف افزود: افراد مزبور کارگران کوره آجرپزی بودند که حین عزیمت به محل کار دچار سانحه شدند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 18مجروح حادثه واژگونی خودرو وانت حامل کارگران زن توسط اورژانس 115 به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد منتقل شدند.

رضا وفایی نژاد افزود: 12 مجروح این حادثه توسط یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بقیه بوسیله شش دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: حال عمومی مجروحان این حادثه که دچار ضربه و شکستگی در نواحی مختلف بدنشان هستند، خوب است و هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند.

مرگ راننده غلطک بر اثر سقوط به دره

بعد از ظهر روز گذشته در منطقه گازی «وراوی» واقع در شهرستان مهر (استان فارس)، یک کارگر راننده غلطک بر اثر حادثه کار جان خود را از دست داد.

به گزارش 20آبان ایلنا، حوالی ساعت ۲ بعدازظهر روز دوشنبه (۱۹ آبان) «محمد رحیمی» که به واسطه شرکت پیمانکاری «زیباسازان لارستان» در منطقه عملیاتی پارسیان و در حوزه میدان گازی وراوی رانندگی غلطک را برعهده داشت در حین انجام کار دچار حادثه می‌شود.

براساس اطلاعات بدست آمده گفته می‌شود که در زمان این حادثه راننده حادثه دیده مشغول غلطک کاری جاده ارتباطی بین چاه شماره ۱۲ و دکل حفاری شمال بود که به دلیل انحراف خودروی غلطک در شیب تند مسیر همراه با غلطک در داخل درهّ سقوط می‌کند.

 منطقه گازی عملیاتی پارسیان دارای چهار میدان فعال عملیاتی «تابناک»، «هما»، «وراوی» و «شانول» است و این میدان در مجاورت شهرهای «لامرد» و «خنج» قرار دارد.

همچنین میدان گازی وراوی که یکی از میدان‌های فعال منطقه پارسیان محسوب می‌شود در شهرستان مهر و در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان لامرد قرار دارد.

در این میدان که بهره برداری از آن در اواخر سال ۸۵ شروع شده است تاکنون ۱۲ حلقه چاه حفاری شده‌است.

مصدومیت15کارگردرپی ریزش پل جمهوری در قم

بر اثر ریزش پل جمهوری در قم بر روی کارگران ۱۵ نفر مصدوم شدند.

  به گزارش 20آبان فارس، ساعت 20:30 شب گذشته پل جمهوری در شهر قم بر روی کارگران خراب شد.

بر اثر این حادثه 15 نفر مصدوم شدند که همگی بوسیله تکنسین‌های اورژانس درمان و به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیستم آبان ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.