تجمع بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال مقابل مجلس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال مقابل مجلس دراعتراض به کاهش حقوق!

تامین اجتماعی از این فرصت خودسرانه بهره گیری کرده و با هماهنگی دیوان عدالت اقدام به ابطال آرا نموده و اقدام به قطع و کاهش حقوقی بازنشستگان بر مبنای بخشنامه ۴.۰۱.۹۲.۷۱۰۰ مورخه ۴/۹/۹۲ نمود.

در صورت اجرای بخشنامه فوق، حقوق مستمری بازنشستگان از حداقل مبلغ ۵ میلیون ریال تا ۱۲ میلیون ریال به صورت ماهیانه کاهش خواهدیافت.

به گزارش ۸دی خبرگزاری مجلس،جمعی از بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال بنیاد شهید و چند سازمان دیگر به بهانه کاهش حقوق خود جلوی درب مجلس تجمع کردند.

برابر دستورالعمل دولت در سال ۱۳۸۷ مقرر شد که کارمندان دولت که دارای ۲۵ سال سابقه خدمت و پرداخت بیمه دارند تا سقف ۵ سال از سوی دولت زودتر بازنشسته شوند و در طرح بازنشستگی زودتر از موعد قرار گیرند.

دولت نیز موظف شد که در صورت تامین اعتبار و موافقت دستگاه مربوطه حق و حقوق سالهای باقیمانده از خدمت کارمندان ۲۵ سال سابقه و بالاتر را برابر محاسبه سازمان تامین اجتماعی تامین و به حساب تامین اجتماعی واریزکند که این امر در سال ۸۸ از سوی دولت انجام و سازمان تامین اجتماعی نیز موظف به پرداخت و محاسبه حقوق بر مبنای ۳۰سال آخر خدمت شد که متاسفانه این موضوع توسط تامین اجتماعی انجام نشد و کارمندان دولت که از طرح بازنشستگی زودتر از موعد برخوردار شده بودند با رأی دیوان عدالت اداری مواجه شدند. طبق این رأی حقوق آن‌ها براساس سال‌های ۲۹ و ۳۰ محاسبه شد، تامین اجتماعی نیز این آرا را پذیرفت و حقوق ذینفع را براساس سالهای ۲۹ و ۳۰ واریز نمود.

تأمین اجتماعی در سال ۹۱ خودسرانه اقدام به کسر حقوق و زدن حکم براساس سالهای ۲۴ و ۲۵ نمود که مجددا با پیگیری کانونهای بازنشستگی سراسر کشور و همکاران دیوان عدالت مجدداً تامین اجتماعی مجبور به صدور حکم حقوقی بر مبنای ۲۹ و ۳۰ سال نمود.

لذا تامین اجتماعی در این رابطه پیگیری‌های زیادی کرد و اخیرا از طریق مرکز پژوهشهای مجلس مرکز طرح استفساریه ماده ۷۷ مطرح و در کمیسیون‌های متعدد مجلس از جمله بهداشت و درمان، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بودجه مورد بحث قرار گرفت، در نهایت جهت تصمیم نهایی موضوع شورای نگهبان ارسال شد.

شورای نگهبان از استفساریه ایراد و مجددا جهت اصلاح طرح را به مجلس عودت داد ولی تامین اجتماعی از این فرصت خودسرانه بهره گیری کرده و با هماهنگی دیوان عدالت اقدام به ابطال آرا نموده و اقدام به قطع و کاهش حقوقی بازنشستگان بر مبنای بخشنامه ۴.۰۱.۹۲.۷۱۰۰ مورخه ۴/۹/۹۲ نمود.

توضیح اینکه این اقدام باعث کاهش حقوق مستمری بازنشستگان از حداقل مبلغ ۵ میلیون ریال تا ۱۲ میلیون ریال به صورت ماهیانه است که در صورت اجرای بخشنامه شماره فوق ضربه جبران ناپذیری بر پیکر بازنشستگان عزیز وارد می‌کند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.