وقاحت در دروغ

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

میلاد اسماعیلی

 عوامل جمهوری اسلامی وقاحت را به جایی رسانده اند که نقض حقوق بشر در ایران را دروغ میدانند و صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، با انتقاد از صدور قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران در مجامع بین‌المللی، دستگیری بی‌دلیل یا در بازداشت نگه‌داشتن بدون محاکمه افراد را «دروغ بسیار بزرگی» توصیف میکند.

حالا یا صادق لاریجانی،رئیس قوه قضائیه، واقعا نمیدونه که تو ایران چه خبره که بعید بنظر میرسه ایشون از جنایات رژیم بی اطلاع باشه یا آنقدر وقیح شده که بتونه به این راحتی دروغ بگه و خبرهای مربوط به نقض حقوق بشر در ایران را دروغ جلوه بده.

جمهوری اسلامی ایران، از طرف بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، به نقض و سرکوب حقوق بشر متهم است.

در آخرین نمونه از موارد محکومتی ایران در این‌باره، یکی از کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، ۲۸ آبان، با تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای ابراز نگرانی خود را در مورد ادامه «نقض جدی» حقوق بشر در ایران و در دولت حسن روحانی اعلام کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه با وجود ابراز نگرانی در مورد نقض ادامه‌دار حقوق بشر در ایران در عین حال از قول‌هایی که رئیس جمهور جدید ایران، برای بهبود شرایط حقوق بشر، به‌ویژه در ارتباط با حقوق زنان و اقلیت‌های قومی و آزادی بیان، داده استقبال کرده‌ است.

این در حالی است که دولت آقای روحانی نیز مانند دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه ورود او را به ایران نمی‌دهد.

مسئولان ارشد جمهوری اسلامی همواره ادعای نقض حقوق بشر در ایران را رد کرده و گاه ایران را آزادترین کشور دنیا نیز توصیف کرده‌اند.

فعالان حوزه حقوق بشر به ویژه در چند وقت گذشته که بحث مذاکرات هسته‌ای با ایران داغ بوده٬ بارها بر لزوم توجه به وضعیت حقوق بشر در ایران تاکید کرده‌اند.
 

شیرین عبادی٬ برنده جایزه صلح نوبل نیز در آبان‌ماه گفت غرب به موضوع حقوق بشر در ایران کم توجه‌ است و تنها به دنبال برنامه اتمی تهران است.
 

در واکنش به این انتقادها، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن هم‌زمان با پیگیری مذاکرات هسته‌ای و بهبود روابط با تهران٬ به دفاع خود از حقوق بشر و حق دستیابی همگانی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی ادامه خواهد داد.

در انتها بد نیست به صادق لاریجانی یادآوری کنیم که اعدامهای گسترده در ماه های اخیر ، دستگیری و بازداشت وبلاگ نویسان و فعالان اینترنتی و بعضا کشتن آنها مانند ستار بهشتی، زندانی کردن اقلیتهای دینی مثل سعید عابدینی،دستگیری و بازداشت و کشتن فعالین کارگری، اخراج ودستگیری دانشجویان فعال در عرصه های سیاسی و هزاران نمونه ی دیگر تنها بخشی از نقض حقوق بشر در ایران هستش که داره بدست شما و امثال شما انجام میشه.

 

میلاد اسماعیلی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.