تجمع ۲ هزار کارگرنی‌بر کارون‌ در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع ۲ هزار کارگرنی‌بر کارون‌ در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق

به گزارش۱۱آذرایلنا،صبح امروزجمع کثیری از کارگران فصلی «مجتمع کشت صنعت کارون شوش‌تر» در اعتراض به عدم افزایش وتاخیر در پرداخت حقوق ماهانه خود در مقابل درب ورودی ساختمان این مجتمع تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: حدود ۲ هزار کارگر فصلی که به کار بریدن نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت کارون شوش‌تر اشتغال دارند از صبح امروز (۱۱ آذر ماه) در اعتراض به عدم افزایش حقوق خود درمقابل ساختمان شرکت کشت وصنعت تجمع کرده‌اند.

او با بیان اینکه فصل جدید کاری این کارگران از از اول آبان ماه شروع شده است، گفت: در حالی که کارگران نی‌بر از کارفرمایان خود انتظار افزایش منطقی حقوق را داشتند متاسفانه با شروع فصل جدید کاری هنوز دریافتی این کارگران بر مبنای سابق محاسبه می‌شود.

این کارگر با اشاره وعده‌ای که پیشتر کارفرمای مجتمع کشت و صنعت کارورن شوشتر در خصوص بازبینی دستمزدها داده بود، گفت: در گذشته کارگران نی بر در پانزدهم هر برج حقوق خود را دریافت می‌کردند اما از ماه پیش رو قرار است که زمان پرداخت به تاریخ ۳۰‌ام هرماه منتقل شود.

به گفته این کارگر جابجایی زمان پرداخت حقوق درکناز عدم افزایش آن باعث شده است تا نظم اقتصادی در برنامه این کارگران دچار تغییر و تحول شود.

گفتنی است دو هزار کارگر فصلی «نی‌بر» مجتمع کارون شوش‌تر ظرف شش سال گذشته در تهران و خوزستان اعتراضات صنفی مکرری را برگزار کرده‌اند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.