تعطیلی کارخانه سیمان بوکان و بیکاری ۵٠٠ کارگر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تعطیلی کارخانه سیمان بوکان و بیکاری ۵٠٠ کارگر

به گزارش ۲۱آبان کُردپا، چند روز پیش کارخانه‌سیمان کاوان بعد از یک سال بازدهی، بدلیل اتمام سوخت مازوت برای فعال کردن بخش‌های کارخانه تعطیل گردید و در نتیجه‌ی این تعطیلی ۵٠٠ کارگر و کارمند این کارخانه ازکار بیکار شدند.

کارخانه سیمان کاوان سال ١٣٨۵ دست بکار کرده و در آذرماه سال ١٣٩١ بازدهی سیمان را آغاز کرده و بیش از ۵٠٠ کارگر وکارمنددر این کارخانه مشغول به کار بوده‌اند.

درهمین رابطه:

کارخانه‌های سیمانی مازوت‌سوز تعطیل شدند

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه هنوز مشکل قیمت سوخت کارخانه‌های سیمانی مازوت‌سوز حل نشده است، گفت: در حال حاضر تمامی کارخانه‌های سیمانی مازوت‌سوز به دلیل اتمام ذخیره سوخت تعطیل شده‌اند.

محمدرضا احسان‌فر با اشاره به اینکه هنوز مصوبه‌ای مبنی بر تمدید اختصاص سوخت مازوت به کارخانه‌های سیمانی با قیمت ۷۰ تومانی ابلاغ نشده است گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار صدور چنین مصوبه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهوری شده اما تاکنون چیزی در این زمینه به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به خاموش شدن کارخانه‌های سیمانی به دلیل اتمام سوخت مازوت آنها گفت: براساس برخی اخبار، معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری دستور تمدید این مصوبه و همچنین پرداخت ۸۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت سوخت مازوت را به صنعت سیمان داده اما تاکنون چیزی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر نبی‌زاده، مدیرعامل کارخانه سیمان خوی هم با اشاره به اینکه این شرکت به دلیل داشتن ذخیره از قبل تا حدود ۱۰ روز آینده سوخت مازوت برای تولید دارد، گفت: سایر کارخانه‌های سیمانی مازوت سوز به دلیل اتمام ذخیره سوختشان عملا تعطیل شده‌اند.

در حال حاضر کارخانه‌های سیمان قشم، جوین، خاش، خوی، لارستان، تجارت مهریز، بوکان و زابل ۹ کارخانه سیمان مازوت‌سوز در کشور هستند که به نظر می‌رسد اخیرا سیمان جوین توانسته به گاز دسترسی پیدا کند. مجموع تولید سیمان این کارخانه‌ها بالغ بر حدود هشت میلیون تن می‌شود.

تا حدود ۱.۵ سال بعد از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها کارخانه‌های مازوت سوز، سوخت مازوت را با قیمت ۲۰۰ تومان خریداری کردند. پس از آن قیمت گاز و مازوت یکسان‌سازی شد و قیمت مازوت به ۷۰ تومان رسید که قرار شد این قیمت هر شش ماه یک بار توسط ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها برای کارخانه‌های مازوت سوز تمدید شود. همچنین قرار شد مابه‌التفاوت قیمت ۲۰۰ تومانی با ۷۰ تومانی سوخت مازوت در ۱.۵ سال بعد از آغاز هدفمندی‌ یارانه‌ها که معادل حدود ۸۰ میلیارد تومان می‌شود از سوی دولت به کارخانه‌ها پرداخت شود.

این در حالی است که از ابتدای مهر ماه امسال مصوبه دولت درباره قیمت ۷۰ تومانی مازوت برای کارخانه‌های سیمانی تمدید نشده و ۹ کارخانه مازوت‌سوز با بحران کمبود سوخت مواجه شده‌اند.

منبع:ایسنا-۱۹آبان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.