تجمعی اعتراض دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی به مشکلات رفاهی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمعی اعتراض دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی به مشکلات رفاهی

به گزارش۱۱آبان خبرگزاری دانشجو،دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، از حوالی ظهر امروز تا کنون، درون محوطه دانشگاه پردیس، جنب سایت معاونت‌های دانشجویی این دانشگاه نسبت به مدیریت بسته مسئولان تجمع کردند.

برپایه این گزارش،دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، از حوالی ظهر امروز تا کنون، درون محوطه دانشگاه پردیس، جنب سایت معاونت های دانشجویی این دانشگاه نسبت به مدیریت بسته مسئولان تجمع کردند.

به گفته دانشجویان معترض، دانشجویان دختر این دانشگاه چندی پیش تجمع اعتراض آمیزی نسبت به وضعیت نابسامان خوابگاهی داشته اند که نه تنها پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده اند؛ بلکه هاشم حبشی، معاون دانشجویی دانشگاه طی جوابیه ای مندرج در «خبرگزاری دانشجو» اعتراض دانشجویان را کذب خوانده است.

حبشی که در تجمع دانشجویان دختر و نیز در تجمع امروز غایب است، گفته می شود در هر دو زمان خارج از شهر حضور داشته، این در حالی است که عده ای از دانشجویان مدعی شده اند که وی را صبح در محوطه دانشگاه دیده اند و معاونت تنها قصد سر باز زدن دارد.

اعتراض دانشجوها به مسائل عدیده ای از جمله مبالغ اجاره بهای خوابگاهی بود که مبلغ مجاز ملی و درج شده در سایت ۱۹۰ هزار تومان بوده؛ در حالی که این دانشجویان ۲۶۰ هزار تومان پرداخت کرده اند و همچنین در ازای اجاره بهای نیمسال دوم سال جاری از آن ها سفته گرفته شده است.

یکی از دانشجویان معترض گفت: سیاست این دانشگاه بر این است که شکم دانشجویان گرسنه بماند تا نای حرف زدن و اعتراض نداشته باشند.

وی ادامه داد: حتی برای گرفتن حق خودمان از کشانده شدن به کمیته انضباطی و ادامه وضع بحرانی موجود و حتی از گرفتن شدن آن نگرانیم.

دانشجویان مدعی شده اند که وعده غذایی آنان به ۸/۱ کاهش یافته در حالی که مبلغ آن از ۸۰ تومن به ۷۸۰ تومان در طول چهار سال افزایش داشته است.

دانشجوی معترض دیگری گفت: به بهانه ی غیرمنطقی و غیرقانونی خصوصی سازی کردن خوابگاه ها اجاره بهای آن را افزایش داده اند که پس ازسه سال حتی ابتدایی ترین شرط خصوصی سازی که گذاشتن مزایده باشد را شاهد نبودیم و این یعنی خصوصی سازی ای در کار نیست؛ چرا که هیچ ارتقای امکاناتی دیده نمی شود؛ بلکه دانشجویان با مشکلات رفاهی بسیاری درگیرند.

یازدهم آبان ماه۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.