تجمع کارگران گرگان‌فلز مقابل استانداری گلستان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع کارگران گرگان‌فلز مقابل استانداری گلستان دراعتراض به تعطیلی کارخانه،بیکاری وعدم دریافت۱۵ماه حقوق

کارگران گرگان‌فلز: ۱۵ ماه حقوق نگرفته‌ایم. هر چه فریادمان بلندتر می‎شود مسئولان بی‎اعتناتر می‎شوند

رئیس‌کارخانه: هرکاری می‌خواهید بکنید

معاون سیاسی استاندار :کاری از دست استانداری ساخته نیست

به گزارش۱۱آبان فارس، صبح امروز (شنبه) جمعی از کارگران رسمی کارخانه گرگان‌فلز در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند ۱۵ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و حالا از استانداری استانشان کمک می خواهند تا حقوق عقب‌افتاده‌شان را دریافت کنند.

یکی از این تجمع کنندگان گفت که رئیس کارخانه، این واحد تولیدی را تعطیل کرده و کارگران را نیز مرخص کرده است و در عین حال که ۱۵ ماه حقوق معوقه آنان را نمی پردازد، به آنها گفته است که «هرکاری می‌خواهید انجام دهید»!

کارگران تجمع کننده در جریان این تجمع با معاون سیاسی استاندار دیدار کردند که وی نیز به آنها گفته است که «کاری از دست استانداری ساخته نیست».

قرار است کارگران گرگان فلز طی روزهای آینده موضوع را از طریق اداره کل صنعت، معدن، تجارت گلستان پیگیری کنند.

بنا به گزارش همین منبع،تقریباً حدود یک ‌سال و نیم پیش بود که کارگران شرکت تولیدی گرگان‎فلز در پی اعتراض به مطالبات ماهانه خود خواستار توجه جدی مسئولان شدند اما با گذشت این مدت زمان، اتفاقات ناخوشایند همچنان ادامه دارد.

قصه‎ی پرغصه کارگران شرکت تولیدی گرگان‎فلز اکنون بعد از گذشت یک سال و نیم به نتیجه نرسیده و اوضاع بر وفق مراد نیست و همان مشکلات بر سر راه کارگران قرار دارد و این‌بار معوقات هشت ماهه به معوقات ۱۵ ماهه تبدیل شده است.

تعطیلی شرکت، بیکاری کارگران، مطالبه معوقات، نپرداختن بیمه کارگری از سوی کارفرما همه و همه دغدغه‎هایی بود که سبب شد تا امروز برای چندمین بار کارگران این شرکت تولیدی مقابل استانداری گلستان تجمع کنند و اعتراض خود را به مسئولانی که همواره داعیه‎دار حمایت از تولید هستند، برسانند.

هر چه فریادمان بلندتر می‎شود مسئولان بی‎اعتناتر می‎شوند

یکی از کارگران شرکت تولیدی گرگان فلز که این روزها چرخ روزگار عرصه را بر وی تنگ کرده است در گفت‎وگو با خبرنگار فارس گفت: از سال گذشته تاکنون مشکلاتمان ۱۰ برابر شده، انگار هر چه فریادمان بلندتر می‎شود مسئولان بی‎اعتناتر می‌شوند.

این کارگر شرکت تولیدی گرگان فلز که مسئولیت سنگین خانواده را به دوش می‎کشد، می‎افزاید که ۱۵ ماه است حقوق و مزایایی دریافت نکرده و به دلیل این‌که شرکت تولیدی که در آن کار می‎کند اکنون ورشکست شده از ادامه کار محروم مانده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شرکت تولیدی رسماً تعطیل شده است، گفت: پرسنل این شرکت تولیدی دیگر جایی برای کار کردن ندارند و چشم امیدشان به مسئولان دوخته شده اما هنوز جواب قانع‎کننده‎ای دریافت نکرده‎ایم.

این کارگر شرکت تولیدی ادامه می‎دهد: برای رسیدن به حقوق و مزایای‌مان مقابل استانداری تجمع کردیم اما به ما گفتند که متولی شما اداره کل کار است ولی به جای این‌که اداره کار از کارگر حمایت کند، دست رد به سینه‎مان زده و با این جواب که به نیروی انتظامی اطلاع می‎دهیم ما را متهم به اغتشاش می‎کنند.

وی می‎افزاید؛ ما از مولایمان علی آموخته‎‎ایم که حق گرفتنی است و باید برای گرفتن حق‎مان که ۱۵ ماه برایش زحمت کشیده‎ایم تلاش کنیم اما انگار مدیران و مسئولان ارشد استان برای اجرای عدالت نمی‎خواهند قدمی بردارند چرا باید حق کارگر به این راحتی ضایع شود.

شرکت گرگان فلز فقط ۸۰۰ میلیون تومان به بیمه بدهکار است

این کارگر شرکت تولیدی از تعویق بیمه کارگران ابراز گله‎مندی کرد و افزود: این شرکت فقط ۸۰۰ میلیون تومان به بیمه بدهکار است و در جریان تعطیلی آن ۳۰ پرسنل رسمی و تعدادی غیررسمی از کار بیکار می‎شوند چرا نباید برای حمایت از تولید کسی کاری کند از استانداری گرفته تا اداره کار و فرمانداری هیچ کس به ما پاسخی نمی‎دهد.

وی می‎گوید: تاکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‎ایم سنگینی این بار واقعاً گلویمان را می‎فشارد از مسئولان این انتظار است که به مشکلات ما رسیدگی کنند کسانی که داعیه حمایت از کار و تولید هستند باید وارد گود شوند و ما را از این همه بی‎عدالتی نجات دهند.

علیرضا جمشیدی با بیان این‌که یک اشکال کوچک مدیریتی در شرکت گرگان فلز وجود دارد، افزود: در حوزه مدیریت این شرکت ۲ دیدگاه وجود دارد یک دیدگاه معتقد است که این شرکت باید تعطیل شود و دیدگاه دیگر نیز بر این باور است که باید گرگان فلز فعال و احیا شود.

جمشیدی ادامه داد: در آخرین جلسه‎ای که هیئت مدیره گرگان فلز داشتیم اعلام کردند که شرکت ۱۰۰ درصد تعطیل نیست و ۳۰ کارگر در این شرکت فعالیت می‎کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ۲ دیدگاه مذکور در کمیسیون کارگری به نتیجه نرسید این فرصت را در اختیار اعضای هیئت مدیره قرار دادیم تا به یک نتیجه واحد برسند و نظرشان را به ما اعلام کنند اما هنوز هیئت‎ مدیره شرکت به نتیجه واحدی نرسیده است.

جمشیدی در خصوص نپرداختن حقوق و مزایا به کارگران این شرکت گفت: بر اساس گزارشاتی که اعضای هیئت مدیره اعلام کردند کارگران این شرکت ۲ سال مطالباتی دارند نه این‌که در طول این مدت اصلاً حقوقی دریافت نکرده باشند، ممکن است بخشی از مطالبات مانند عیدی، پاداش و بخشی از حقوق ماهانه آن‌ها مانده باشد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.