کارگران فولاد زاگرس دیشب با دریافت بخشی از معوقات خود عازم قروه شدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگران فولاد زاگرس دیشب با دریافت بخشی از معوقات خود عازم قروه شدند

بدنبال سه روز اعتراض متحدانه کارگران فولاد زاگرس در تهران، آنان ساعت ۱۰ شب گذشته موفق شدند با ایستادگی قاطعانه در مقابل تمامی سناریوهای آزار دهنده و با به زانو در آوردن مدیر عامل کارخانه و مسئولین وزارت کار، با دریافت بخشی از معوقاتشان عازم شهرستان قروه شوند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال اجرای سه روز سناریوهای مختلف و موثر واقع نشدن استفاده از نیروهای انتظامی به عنوان آخرین حربه بر علیه کارگران فولاد زاگرس، مسئولین وزارت کار از ساعت ۱۷ روز گذشته یک بی تفاوتی محضی را نسبت به حضور اعتراضی این کارگران در مقابل وزارت کار در پیش گرفتند و در حالی که این وزارتخانه در حال خالی شدن از کارمندان بود و مامورین انتظامی آن می خواستند دربها را قفل کنند کارگران به داخل محوطه وزارت کار هجوم آوردند و اعلام کردند مطلقا از اینجا تکان نخواهیم خورد.

بنا بر این گزارش بدنبال این وضعیت یکی از مسئولین وزارت کار با حضور در جمع کارگران اعلام کرد تا یک ربع دیگر کارتان انجام میشود و این مسئله نزدیک به سه ساعت به درازا کشید اما کارگران علیرغم سرمای شدید در حالی که خواست شان نیز برای حضور در مسجد وزارت کار بر آورده نشد، همچنان به ایستادگی در محوطه این وزارتخانه ادامه دادند و قاطعانه اعلام کردند محل را ترک نخواهند. در پی این ایستادگی از سوی کارگران معترض فولاد زاگرس، ساعت ۸ شب به آنان اعلام شد پول در حال واریز به حسابهایشان است و آنان را به مسجد وزارت کار هدایت کردند.

مدیر عامل فولاد زاگرس و مسئولین وزارت کار پس از سه روز فریب و آزار کارگران فولاد زاگرس در برابر عزم و اراده این کارگران به زانو در آمده بودند و سه ماه از حقوق معوقه بعلاوه ۲۵۰ هزار تومان علی الحساب را به حساب کارگران واریز کرده بودند. منیری مشاور و مدیر حوزه وزارتی وزیر کار با حضور در میان کارگران و اعلام این خبر تا حدود ساعت ۱۰ شب برای کارگران صحبت کرد و کارگران نیز حرفهایشان را بسیار قاطعانه زدند. یکی از نماینده های کارگران در میان صحبتهای منیری که تلاش میکرد چهره ای بخشنده بر خود بگیرد خطاب به وی اعلام کرد: جناب منیری رسم بر این است که وقتی ما کارگران به حق مان دست پیدا میکنیم و چنین جلسه ای تشکیل میشود از مسئولین تشکر و قدردانی میکنیم اما من میگویم شما ما را سه روز شکنجه و آزار دادید شما همه تان از بالا تا پایین درغگو هستید و…، در ادامه این جلسه یکی دیگر از کارگران نیز ضمن پرداختن به وضعیت شان مسئله افزایش فوری حداقل مزد را به میان کشید و اعلام کرد ما کارگران فولاد زاگرس خواهان افزایش حداقل مزد هستیم و خواهان انعکاس آن در وزارت کار شد. بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران در این جلسه سایر کارگران نیز قاطعانه و بدون ذره ای تخفیف حرفهایشان را زدند و حوالی ساعت ده شب پیروزمندانه عازم شهر قروه شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با ابراز مسرت از موفقیت کارگران فولاد زاگرس در سه روز رو درویی آنان با دسیسه های مدیر عامل و وزرات کار و با درود بر عزم و اراده آنان و محکوم کردن آزار این کارگران، به آندسته از نیروهای شریف انتظامی که در مقابل مجلس و وزارت کار با کارگران اعلام همدردی و همبستگی میکردند صمیمانه درود می فرستد و خواهان تحقق فوری تمامی آرا صادره از مراجع قانونی در خصوص خواستهای کارگران فولاد زاگرس می باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – هشتم آبانماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.