عدم پرداخت۴ماه حقوق ۳۰۰کارگرکارخانه ذوب آهن اردبیل

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

عدم پرداخت۴ماه حقوق ۳۰۰کارگرکارخانه ذوب آهن اردبیل

به گزارش۷آبان مهر،کارخانه ذوب آهن اردبیل به عنوان یکی از واحدهای فعال صنعتی استان با وجود تولید در سه شیفت کاری، چهار ماه از حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده و همین امر موجب نارضایتی و سختی معیشت آنها شده است.

کارخانه ذوب آهن اردبیل که در زمینه تولید آهن و فولاد فعالیت می کند یکی از واحدهای صنعتی فعال در اردبیل است که در سه شیفت کاری اقدام به تولید می کند، اما کارگران این واحد از عدم دریافت حقوق خود طی ماه های گذشته خبر می دهند.

کارگران این واحد تولیدی تاکید دارند مسئولان کارخانه بعد از گذشت چهار ماه از ابتدای سال جاری، بخشی از حقوق کارگران را پرداخت کرده و مابقی سال جاری را به کارگران خود بدهکارند.

در حال حاضر بدهی کارخانه به کارگران بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اما بسیاری از کارگران با وجود سختی زندگی در شرایط کنونی و گرفتاری های روزمره با هدف حفظ شغل خود نسبت به این موضوع اعتراضی نمی کنند.

در پی این اظهارات کارگران تلاش کردیم تا نظرات مسئولان این کارخانه و هیئت مدیره را جویا شویم که به دلیل عدم پاسخگویی نتیجه ای از این پیگیری حاصل نشد. به گفته برخی کارکنان مسئولیت این مهم توسط اعضای هیئت مدیره پذیرفته نمی شود و به بهانه مدیریت سهامداری، اعضاء هیئت مدیره حاضر به پاسخگویی نیستند.

نکته جالب در عملکرد این کارخانه این است که نه تنها این واحد تولیدی مشکل اقتصادی ندارد، بلکه در دو سال اخیر تولیدات خود را نیز افزایش داده است. با این وجود به دلیل برخی نگاه های حاکم مطالبه کارگران پرداخت نشده است.

در حال حاضر این واحد صنعتی با خرید شمش به عنوان ماده اولیه در سه شیفت کاری فعالیت کرده و علاوه بر بازار داخلی بخش از تولیدات خود را صادر می کند.

۲۱ کارگر بستری هزینه درمان نداشتند

علاوه بر مطالبه حقوق، کارگران این کارخانه به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما طی ۹ ماه بیمه نشده و از خدمات بیمه ای محروم بوده اند، بطوریکه امسال ۲۱ کارگر بستری این کارخانه نتوانسته اند هزینه درمان خود را از طریق دفترچه هایی که کارفرما در اختیارشان قرار داده، پرداخت کنند.

پاداش برای رکورد تولید!

موضوع قابل توجه در اظهارات اخیر مدیریت این کارخانه اعلام اعطای پاداش برای کسب رکورد تولید به کارگران است. بطوریکه کارگران بدون اینکه مطالبه به حق خود را دریافت کرده باشند به تولید بیشتر برای اعطای پاداش وعده داده شده تشویق می شوند.

این در حالی است که خانواده های تحت تکلف این کارگران به مدت چهار ماه است در انتظار دریافتی حقوق سرپرست خود هستند تا بتوانند گرهی از مشکلات اقتصادی خود باز کنند.

بسیاری از کارگران در گفتگو با مابا اشاره به سختی زندگی و گرفتاری های خانوادگی و ناتوانی در اداره مخارج روزمره تاکید داشتند که با قرض گرفتن از نزدیکان به سختی قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی بوده، اما به دلیل تهدید به از دست دادن شغل و بیکاری سکوت کرده اند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.