کارگران فولاد زاگرس دست به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

از صبح امروز کارگران فولاد زاگرس دست به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی زده اند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: علیرغم بارش شدید باران در تهران از ۸ صبح امروز کارگران فولاد زاگرس دست به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی زده اند. این کارگران پیشاپیش اعلام کرده بودند چنانچه کارفرما تن به اجرای آرای هیاتهای تشخیص و حل اختلاف اداره کار شهرستان قروه ندهد و تولید در این کارخانه را راه نیاندازد اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد.

بدنبال اخراج کارگران فولاد زاگرس از تیر ماه سالجاری به این سو این کارگران بارها دست به تجمعات اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مسئول زده و همزمان با تسلیم شکایتی به اداره کار شهرستان قروه خواهان پرداخت دستمزد معوقه خود و بازگشت بکار شده اند اما علیرغم این اعتراضات و رای هیاتهای تشخیص و حل اختلاف اداره کار شهرستان قروه، کارفرمای فولاد زاگرس از پرداخت دستمزد معوقه کارگران سرباز زده و با عدم راه اندازی تولید آنان را در حالت بلاتکلیفی نگه داشته است.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی تجمع صبح امروز کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی نماینده شهرستان قروه با حضور در میان کارگران معترض از آنان خواست تا به تجمع خود در مقابل مجلس پایان دهند و پیگیر خواستهای خود از طریق وزارت صنایع بشوند اما کارگران معترض فولاد زاگرس با اعلام اینکه ریالی پول برای جابجائی و یا بازگشت به شهرستان قروه ندارند خواهان رسیدگی فوری مجلس شورای اسلامی به خواستهای خود شدند و اعلام کردند به تجمع شان در مقابل مجلس ادامه خواهند داد. کارگران فولاد زاگرس ۷ ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند و در شرایط معیشتی بسیار سخت و طاقت فرسائی زندگی میکنند. کارگران فولاد زاگرس در تجمع امروز خود پارچه نوشته و پلاکاردهایی با مضمون خواستهایشان در دست دارند. این کارگران بر روی پلاکارد بزرگی نوشته اند: “ما کارگران فولاد زاگرس خواهان پرداخت حقوق معوقه ۷ ماهه و اجرای مصوبات کمیسیون اصل نود، رای هیات حل اختلاف و راه اندازی خط تولید کارخانه می باشیم”. همچنین پلاکاردهای دیگری نیز با عنوان “ما گرسنه ایم” در دست این کارگران است.

بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران (ساعت ۹صبح) رئیس کمیسیون کارگری مجلس(محجوب) نیز با حضور در میان کارگران وعده حل مشکلات آنان را داد.

گزارش تکمیلی تجمع اعتراضی امروز کارگران فولاد زاگرس متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – پنجم آبانماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.