اخراج ۴ هزار نفر کارگر در ۲ فاز پارس جنوبی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخراج ۴ هزار نفر کارگر در ۲ فاز پارس جنوبی

به گزارش۲۷مهرلحظه نیوز،این فازها میبایست ظرف مدت زمان ۴۰ ماه به بهره برداری میرسید ولی متاسفانه به دلایل نامشخص کاهش حدود ۴۰۰۰ نفر ازنیروهای کارگری فعال درفازهای ۲۲و۲۳و۲۴و۱۳ پارس جنوبی درمدت زمان دوماه گذشته که اکثرا ازنیروهای زحمتکش استان بوده اند،علاوه بر تاخیر درتکمیل این فازها سبب افزایش بیکاری درسطح استان شده است .پایگاه خبری تحلیلی لحظه نیوز:

مشخصات فیزیکی میدان گازی پارس جنوبی :

این میدان که بزرگترین میدان فرا ساحلی جهان است ، بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر درخلیج فارس قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به حساب می آید.

مساحت این میدان ۹۷۰۰ کیلومتر است که بخش متعلق به ایران ۳۷۰۰ کیلومتر مربع می باشد.ذخیره گاز این بخش از میدان گازی بابت سهم ایران معادل ۱۴/۲ هزار میلیارد مکعب به همراه ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود ۸% از کل گاز دنیا و حدود ۴۷ % از ذخایر گاز کشور را شامل میشود.

توسعه میدان گازی پارس با هدف تامین تقاضای رو به رشد گاز طبیعی تزریق به میادین نفتی، صادرات گاز و میعانات گازی به عنوان خوراک پتروشیمی ها صورت می پذیرد.

آخرین وضعیت از عملیات اجرایی فازهای در حال اجرا :

با توجه به پیشرفت حدودا ۶۰ درصدی در بخش خشکی فازهای ۲۲و۲و۲۴و۱۳ پارس جنوبی و لزوم تسریع در عملیات اجرایی این فازها با توجه به مشترک بودن این میدان گازی با کشور قطر و همچنین مطابق قرارداد این فازها میبایست ظرف مدت زمان ۴۰ ماه به بهره برداری میرسید ولی متاسفانه به دلایل نا مشخص کاهش حدود ۴۰۰۰ نفر از نیروهای کارگری فعال درفازهای ۲۲و۲۳و۲۴و۱۳ پارس جنوبی درمدت زمان دوماه گذشته که اکثرا از نیروهای زحمت کش بومی استان بوده اند، علاوه بر تاخیر در تکمیل این فازها سبب افزایش بیکاری در سطح استان شده است و لزوم پیگیری این موضوع از سوی مقامات استانی به شدت احساس می شود اما متاسفانه هیچگونه عکس العملی در این خصوص انجام نشده است.

البته قابل ذکر است که وضعیت سایر پروژه های این منطقه نیز به همین صورت میباشد.

همچنین سایر مشکلات این قشر زحمت کش نوع قراردادهای کوتاه مدت یک الی سه ماهه میباشد و خود این قراردادها نیز کاملا یک طرفه به نفع کارفرما تنظیم شده است و هیچگونه نظارتی از سوی نهادهای قانونی در این منطقه بزرگ و با اهمیت جهانی در راستای رعایت حقوق کارگر مطلقا وجود ندارد.

دیگر مشکل کارگران شامل عدم پرداخت به وقت حقوق ماهیانه میباشد که گاها تا ۴ الی ۶ ماه به تاخیر افتاده و دست کارگر به جایی جهت اعتراض بند نیست.

و درپایان پس از تصمیم خودسرانه و سلیقه ای کارفرمایان عموما دولتی و غیر دولتی به اخراج کارگر ، تنها نهاد حمایتی در زمان بیکار شدن کارگران یعنی سازمان تامین اجتماعی که اتفاقا بواسطه بیمه پرداختی همین کارگران ماهانه میلیاردها تومان درآمد دارد . این عزیزان را با بروکراسی اداری پیچیده و بلند مدت مواجه ساخته تا نهایت کارگر خسته شده و از خیر بیمه بیکاری خود صرف نظر کند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.