دادگاه تجدید نظر حکم شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا را به جزای نقدی تبدیل کرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم ۶ ماه حبس تعزیری شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا را به جزای نقدی تبدیل کرد

شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم شش ماه حبس تعزیری مظفر صالح نیا و شریف ساعد پناه را که از سوی دادگاه بدوی انقلاب بر علیه این دو نفر صادر شده بود شکست و آنرا به ۶۰۰ هزار تومان جزای نقدی تبدیل کرد. این حکم جهت اجرا به شعبه ۴ دادگاه اجرای احکام شهر سنندج ارجاع شده است.

شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در دی ماه سال ۱۳۹۰ به بهانه های واهی از سوی مامورین امنیتی بازداشت شدند و پس از دو هفته با قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند. از آنزمان این کارگران بارها مورد محاکمه و تحت فشار قرار گرفتند تا مجبور به استعفا از اتحادیه آزاد کارگران ایران بشوند، بطوریکه قاضی یکی از دادگاهها صراحتا به شریف و مظفر اعلام کرد چنانچه از اتحادیه استعفا دهید حکم برائت برایتان صادر میکنم و در غیر این صورت باید منتظر مجازات باشید. با این حال آنان تن به خواست قاضی نداند و به همین دلیل شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج این دو فعال کارگری را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد و بدنبال آن این کارگران با اعتراض به حکم صادره، هفتم مهر ماه جاری در شعبه اول دادگاه تجدید نظر بار دیگر مورد محاکمه قرار گرفتند و صبح امروز حکم ۶۰۰ هزار تومان جزای نقدی به آنان ابلاغ شد.

مظفر صالح نیا و شریف ساعد پناه در شرایطی هر کدام به پرداخت ششصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده اند که هیچ جرمی جز دفاع از حقوق صنفی خود و دیگر هم طبقه ای هایشان مرتکب نشده اند. این حکم، حکمی بر علیه حق اعتراض کارگران ایران به فقر و فلاکت و حداقل مزد است و بیش از هر چیزی بیانگر اراده ضد کارگری مسئولین حکومتی برای به تمکین واداشتن کارگران در برابر شرایط فلاکت باری است که هر روزه عمق و دامنه بیشتری پیدا میکند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران صدور حکم جزای نقدی در دادگاه تجدید نظر بر علیه شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا را آنهم در شرایطی که زندگی آنان همچون میلیونها کارگر در تنگنای شدید معیشتی قرار دارد قویا محکوم میکند و بدینوسیله اعلام میدارد اعتراض، تجمع، اعتصاب و تشکل یابی از بدیهی ترین حقوق اجتماعی کارگران است و ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران مرعوب هیچ فشار و جریمه ای نخواهیم شد و مصممانه به مبارزات بی وقفه خود جهت دستیابی به حقوق انسانی مان ادامه خواهیم داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.