کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس از قبول بازگشت بکار کارگران سر باز زده است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباری که به پیامک گیرسندیکای کارگران فلزکار مکانیک رسیده است: کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس از قبول بازگشت بکار کارگران سر باز زده است

کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس از قبول بازگشت بکار کارگران سر باز زده است. کارگران کارخانه را بصورت شیفتی در گروههای متعدد نگهبانی کرده تا از فروش تولیدات کارخانه بدون اطلاع کارگران جلوگیری شود.کارگران تا زمانیکه خریدار پول محصولات را نداده از بارگیری محصولات فروخته شده ممانعت به عمل می آورند.متاسفانه کارفرما از دادن حقوق معوقه کارگران خوداری می کند.شکایت کارگران به اداره کار و هیات تشخیص باعث صدور رای گردید که اخراج غیرموجه کارگران و بدون دلیل کارفرما تشخیص داد وتا تغییر کاربری کارخانه وساختاراقتصادی را به شورای عالی کار را ارایه دهدو تصمیم نهایی ر به شورای عالی کار داده است ،بازگشت بکار کارگران میسر است و می توانند به سرکار بازگردند. تا مورخه اول مهر در صورت نبود اعتراض کتبی قطعی ولازم الاجراست وکارگران می توانند مشغول کار شوند.

کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس تشکیل شده است از ۵۱ درصد سهم دولت،۴۹ درصد سهام بخش غیر دولتی که از کانون بازنشستگان کشوری ،شرکت ملی فولاد وصندوق تامین اجتماعی می باشد،که تا الان از عهده مسوولیت کارخانه را قبول نمی کنند و همینطور ول کرده اند به امان خدا و جوابگوی کارگران نیستند.

کارخانه ذوب آهن کردستان با ۱۳۰ هکتار زمین و ۱۶ هکتار کاربری صنعتی و سوله می باشد و با دو حلقه چاه عمیق و دوخط برق فشار قوی و دو معدن آهن و منگنز و یک کوره بلند ۱۰۰متر مکعبی تولید چدن متالوژی بوده که احتیاج به تعمیر آجرکاری مجدد داردو در صورت برآورد ۵میلیارد تومان اعتبار می توان مانند ذوب آهن اسد آباد غرب کشور به کوره تو لید فرو منگنز تبدیل شودو با ۵۰۰ کارگر دایم مشغول بکار شود با درآمد میلیاردی .

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

۲۵/۶/۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.