حمله ماموران امنیتی به کاسبکاران اطراف میدان میوه و تره بار آزادی رشت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش ذیل جهت درج در سایت کمیته هماهنگی از طرف یکی از کارگران شاغل در میدان میوه و تره بار آزادی رشت می باشد که ما نیز عینن آن را در سایت درج می نماییم :

از مدت دو سال پیش در ضلع شرقی بلوار به اصطلاح کمربندی رشت حدفاصل میدان میوه و تره بار موسوم به آزادی (؟!) تا نزدیکی میدان امام حسین ،تعدادی از مردمان زحمتکش و حاشیه نشین های اطراف رشت جهت تهیه لقمه نانی برای خود و خانواده هایشان بر روی میز یا چهار پایه ای محقر اقدام به فروش میوه و سبزیجات می نمودند . بسیاری از آنان در شمار کارگران اخراجی کارخانجات منطقه بودند که در سالهای اخیر صاحبان آنها غصه نازکی کیفهای پولشان را می خوردند و از محل کار خانه و زمین های ارزشمند ان جای تولید و اشتغال زایی، تغییر کار بری داده و با فروش آن زمین ها و تجهیزات به قیمت روز ،قید کار و تولید را زدند و کارگران را با مقدار پول ناچیز از کار اخراج نمودند و کار خانه ها و شرکتها یکی پس از دیگری بسته شد. فعال بودن حدود ۳۰ درصد از شرکت های موجود در شهر صنعتی رشت گواهی است بر ادعای مذکور.

بله ،جناب شهر دار و همکاران فعال شان به ناگاه در گذر از خیابان مذکور متوجه لزوم ایجاد فضای سبز در پیاده روی پهن آن خیابان شدندن که “ای وای ،سرانه فضای سبز کلان شهر رشت کم است”و باید از همان پیاده رو هم که چند سالی است محل کار و تلاش عده ای برای گذران عمر است ،برای ایجاد فضای سبز استفاده نمود. شهری که زباله هایش هنوز به شیوه دوران “قرون وسطایی” از آن تخلیه می شود،یعنی روزانه به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰تن زباله را یکجا در یکی از نادرترین جنگل های جهان موسوم به ” هیرکارنی” در منطقه ” سراوان” رها می کنند. مسئولیننش نگران چند صد متر فضای سبز هستند ؟!.

ابتدا به بهانه شلوغ شدن خیابان به این کاسبکاران اخطار دادند . البته آنها دارای هیات امناء یا شورای سرپرستی بودند که کلیه مسایل مربوط به خود را زیر نظر داشته و در صورت لزوم تذکراتی به سایر همکاران خود برای ایجاد نظم و ترتیب کاری می دادند .

اما شهر داری تصمیم خود را با هماهنگی نیروی انتظامی و سایر ارگانهای مرتبط برای برچیدن بساط و گاریهای آنها گرفته بود.

پی از دو سه دفعه برخورد فیزیکی بین ماموران امنیتی با آنها و حتی خانواده هایشان ،سرانجام چند روز پیش به کمک ماموران یگان ویژه با ابزار آلات “رافت مرسوم” (؟!) از قبیل باتوم،شوکر برقی و غیره به جان این مردمان زحمتکش افتادند و کلیه بساط آنها را از محل دور نمودند که در این میان حتی هیات امناء آنجا نیز از این رافت و مهربانی برادران مامور بی نصیب نماند و تا جایی که یکی از آنان به نام “بهزاد” بر اثر ضربات شوکر برقی با وادی “تازه آباد” رشت فاصله زیادی نداشت که خوشبختانه با کمک مردم به خیر گذشت . حالا هم دو روزی می شود که شهرداری رشت با تجهیزات مدرن خود ،از قبیل لودر و تراکتور و بولدزر و غیره به جان آسفالت آن پیاده رو افتاده و برای ایجاد فضای سبز شهری تلاش و کوشش وافری از خود به نمایش گذاشته است . تجهیزاتی که در زمان آب گرفتگی هر از چند گاهی همین خیابان که بی شباهت به استخر ماهی نمی شود و باز گشایی گره از مشکلات مردم این شهر ،به سختی و با تنبلی مفرط از پارکینگ های شهرداری بیرون می آیند.

روایت تلخ شهر و دیاری که در یک طرفش شهرداری و مسئولین انتظامیش به اصطلاح غصه سبزه و چمنش را دارند (؟؟!!) و در طرف دیگر خیل مردمانی که با از دست دادن لقمه نانی هر چند ناچیز در این فکردند که با این تورم و بیکاری لجام گسیخته چه کار بکنند؟

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-۲۱ شهریور ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.