summer 67 01

بیست و پنجمین سالگرد کشتار تابستان ۶۷

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

summer 67 01

summer 67 01

 

در باره کتاب “ترور به نام خدا

گذشته چراغ راه آینده است. برای ساختن جامعه ای باز، باید انسان هایی با وجدان والا و بالا ومسئول تربیت کرد. جنایت را نباید به دست فراموشی سپرد وجنایتکاران را باید به دست عدالت قانونی سپرد تا هر کسی مپندارد که می تواند و مجاز است “هر کاری دلش خواست، انجام دهد”، به امید آنکه پس از گذشت زمان فراموش خواهد شد. جنایت شامل مرور زمان نخواهد شد، زندگی یک انسان جبران پذیر نیست و برای پیشگیری ازتکرار فاجعه، باید وجدانهای بیدار ساخت. باید معیارهای اخلاقی جامعه را آنچنان ساخت که”تحت هر شرایطی” دوام آورند، وگرنه بی اعتبارند. باید مسئولیت رفتار و کردار فرد را به او منتقل کرد تا با تکیه بر خِرَدش، و کنار نهادن “تقلید”، مسئولیت پذیر شود و با مسئولیت فردی خویش عمل کند. باید اصول و معیارهای اخلاقی ساخت که برفراز زمان ومکان عمل کنند، یعنی تحت هرشرایطی معتبر باشند. بدون این معیارها برای همه، حکومت و حکومتگران به سقوط اخلاقی مطلق خواهند افتاد، همچنانکه در ج.ا. افتاده اند. باید بدانیم بدون معیارهای بالا و جهانشمول اخلاقی، سیاست به راحتی تبدیل به جنایت، وسیاستمدارتبدیل به جنایتکار خواهد شد. سیاستمدار با اخلاق، خواهان نظم برای حفظ انسان و زندگی است، و “اخلاق مدار”سیاست باز انسان را قربانی نظم تخیلی و “الهی”اش خواهد کرد. آنها که کار “شرّ” می کنند تا “خیر” پیروز شود، خود شرّ مطلق اند.

اولین قربانی ترورهای جمهوری اسلامی(ج.ا.) در خارج از کشور شهریار شفیق، افسر نیروی دریایی ایران است. او در ساعت یک بعد از ظهر روز جمعه، شانزدهم آذر ۱۳۵۸ (دسامبر۱۹۷۹)، در پاریس، به هنگام ترک خانه خواهرش، به ضرب دو گلوله به قتل رسید.

سالها بعد شیخ صادق خلخالی، حاکم شرع منتخب آیت الله خمینی، در خاطراتش در روزنامه “اسلام” نوشت که شفیق به حکم دادگاه انقلاب اسلامی و به اتهام فساد به روی زمین “مفسد فی الارض” شناخته و محکوم به اعدام شده است.

حجت الاسلام سید صادق خلخالی دررابطه با راه و روش مبارزه مسلمانان انقلابی با دگراندیشان (از جمله) چنین می گوید: “… برای خیلی از همکارانم سئوال بود که چگونه می شود این ها (مجاهدین) را سر جایشان نشاند. یک روز عصر از پیش امام باز می گشتم … آمدیم داخل کوچه خانه امان که از شیشه ماشین دیدم دو تا بچه پانزده، شانزده ساله گویا مخفیانه چیزی باهم رد وبدل کردند. دستور دادم بگیرند و بگردندشان ببینیم ماجرا چیه. خودم از کیف پسره این روزنامه مجاهدین را در آوردم. یادم هست فامیلش شریعتی بود… همانجا پسره را با گلوله زدم و به همراهانم گفتم اینجوری باید با این جانوران برخورد کرد … “(هفته نامه پروین، شماره صفر،۱۳۸۱).

تاریخ ۳۴ ساله ج.ا. سراسر قساوت و شقاوت از سوی کسانی است که وعده “برادری و برابری” دادند. چرخ حکومت اسلامی هنوز می گردد، اما لنگان لنگان و دیری نخواهد پائید که ازحرکت باز ایستد. اگر تاریخ بر جنایتکاران نازیسم و استالینیسم رحم کرد و بر جنایات آنها پرده فراموشی افکند، جنایات این منادیان “رحمت الهی” نیز در پرده فراموشی تاریخ باقی خواهد ماند.

کتاب “ترور به نام خدا”، نگاهی است مستند به تروریسم حکومتی ج.ا.ا. در خارج از کشور، از برلین تا وین، از پاریس تا نیویورک. کتاب دارای 14 فصل(۵۱۰ برگ) است، از برخی ناگفته های ترور “میکونوس” تا بررسی اسناد و مدارک غیر قابل انکار بالاترین مقامات سیاسی و مذهبی ج.ا.ا.

کتاب تقدیم است به تمام قربانیان آشنا و ناآشنا، آشکار و پنهان یا رسمی وغیر رسمی ج.ا.ا. که در شقاوت، قساوت، وقاهت و تبعیض یکی از برجسته ترین نمونه های تاریخ ایران و جهان است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.