در رابطه با حمله وحشیانه به پایگاه اشرف

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

یکشنبه دهم شهریور ماه ۱۳۹۲، شهرک اشرف، پایگاه سازمان مجاهدین خلق در خاک عراق، مورد حمله تعدادی افراد مسلح قرار گرفت. آنها ۵۲ نفر از اعضا و کادرهای سازمان مجاهدین را با بیرحمی کامل و در حالیکه دست های برخی شان را از پشت بسته اند، با شلیک یک گلوله به سرشان به صورت وحشیانه ای به قتل رسانده اند.

جمهوری اسلامی با گسیل داشتن عوامل مسلح خود نظیر اعضای سپاه قدس به عراق و کشتار مخالفان، می خواهد به اپوزیسیون و افکار عمومی جهان القا کند که دارای نفوذ و قدرت سرکوب نه تنها در داخل ایران بلکه در کشور های منطقه و خاورمیانه است. سپاه پاسداران بی شرمانه از کشتن انسان های بی دفاع ابراز خوشنودی کرده و دست های آلوده خود را به نمایش می گذارد.

این حمله وحشیانه و از پیش طراحی شده که حاوی صحنه های دلخراشی از جنایت علیه انسان‌های بی‌دفاع و غیر مسلح است، خاطره جنایت های جمهوری اسلامی در سال های پس از انقلاب را زنده می کند. سال ۱۳۵۸، در همین روزها بود که تصویر مزدوران جمهوری اسلامی در حال شلیک تیر خلاص به سر مبارزان کُرد همه را در بهت فرو برد. تصویری که گویا خبر از سال های خونین آینده و کشتار مخالفان به دست حاکمان جدید را می داد. تقارن شوم زمان و شیوه کشتار مجاهدین در پایگاه اشرف با کشتار مبارزان کُرد در ۱۳۵۸، و به ویژه با کشتار هزاران زندانی بی دفاع در تابستان ۱۳۶۷، هشداری است به همه نیروهای آزادیخواه ایرانی که آن ابرهای سیاه و شومی که با سخنان خمینی در گورستان بهشت زهرا آسمان ایران را پوشاند هنوز، و همچون همه این سال ها، تگرگِ مرگ می بارند و تنها با استقرار نظامی دمکراتیک به جای جمهوری اسلامی، خورشید آزادی آسمان ایران را روشن خواهد کرد.

دولت عراق هم که حفظ امنیت جانی مجاهدین بر عهده اوست باید پاسخگوی این جنایت هولناک باشد. دولت عراق در چندین حمله به اشرف و کشتار مجاهدین، در مواردی که مستقیمن دست نداشته، دست مزدوران جمهوری اسلامی را برای انجام این جنایات کاملن باز گذاشته است.

بی گمان مسئولیت رهبری مجاهدین در تداوم وضعیت فاجعه بار کنونی بر کسی پوشیده نیست. سال هاست مثل آفتاب روشن است که باید از عراق خارج شد و جان چندین هزار انسانی که با آرزوی بهروزی مردم ایران به مبارزه با دیکتاتوری اسلامی روی آورده اند را فدای قدرت طلبی بیمارگونه تعدادی اندک نکرد. اما این مسئولیت، نباید ما را برای لحظه ای از محکوم کردن آمران و عاملان اصلی این کشتار، یعنی مسئولین جمهوری اسلامی و مزدوران جانی اش غافل سازد.

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی ضمن محکوم کردن یورش وحشیانه و ضد انسانی به انسان های بی دفاع و کشتار آنها، خواهان آن است که سازمان‌ها و مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر و سازمان ملل متحد به این جنایت رسیدگی کرده و برای جلوگیری از تکرار دوباره آن، شرایط انتقال اعضای سازمان مجاهدین به کشورهای دیگر را هرچه سریع تر فراهم سازند.

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ – ۳ سپتامبر ۲۰۱۳

Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.