جامعه بین المللی باید هم اکنون اقدام کند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر با ابراز نگرانی شدید از بمباران هایی که روز ۲۱ آگوست ۲۰۱۳ در قوطه در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه رخ داده است، خواهان تحقیق فوری، کامل و غیرجانبدارانه بین المللی در باره کشتار عمومی و ادعای استفاده از سلاح شیمیایی است.

به گفته مخالفان سوری، ممکن است بیش از ۱۳۰۰ نفر در این حمله کشته شده باشند.

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد فوری اختیارات بازرسان سازمان ملل را که روز چهارشنبه برای تحقیق در باره گزارش های مربوط به استفاده از سلاح سمی وارد دمشق شدند گستر ش دهد تا آنها بتوانند ادعای استفاده از سلاح شیمیایی را به وسیله نیروهای امنیتی سوریه در قوطه مورد بررسی قرار دهند.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده که در پی «روشن شدن» رویدادهاست، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر یادآوری می کند که جامعه بین المللی نمی تواند در مواجهه با کشتار جمعی تازه از سوی رژیم سوریه سکوت کند. با وجود این که تعداد زیادی از دولت های عضو سازمان ملل از فراخوان دبیرکل سازمان ملل بان کی مون برای تحقیق فوری به وسیله سربازرس سازمان ملل آکه سلستروم که اکنون با گروهش در سوریه است، استقبال کرده اند، شورای امنیت از دیروز در باره این موضوع هیچ ابراز نظر رسمی نکرده است.

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر با تاکید از دولتمردان سوری می خواهد امکان «دسترسی بدون محدودیت» به منطقه حمله مورد ادعا را برای گروه بازرسان سازمان ملل و نیز گروه های امدادرسانی بشردوستانه فراهم کنند.

عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: « ادعاهای استفاده از سلاح شیمیایی باید از طریق تحقیقات به اثبات برسد، اما چیزی که ظاهرا مورد تردید نیست این است که تعداد زیادی از غیرنظامیان، از جمله بسیاری از کودکان، در حمله ها کشته شده اند و این می تواند در حد جنایت جنگی و احتمالا جنایت علیه بشریت محسوب شود. » 
او افزود: « این جنایت ها نباید بدون مجازات بماند. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر این جنایت ها را علیه مردم غیرنظامی محکوم و ضرورت کامل ارجاع وضعیت سوریه از سوی شورای امنیت سازمان ملل به دادگاه بین المللی جزایی را تکرار می کند. »

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.