توقف مجددتولید درپتروشیمی اصفهان ودرآستانه بیکاری قرارگرفتن بیش از۵۰۰ کارگر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزدکارگران پتروشیمی اصفهان

به گزارش۱۲مردادمهر،برای دومین بار در طول یکسال گذشته تاکنون تولید در پتروشیمی اصفهان با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال متوقف شد که عدم تسویه به موقع بدهی‌های معوق توسط پتروشیمی به پالایشگاه اصفهان علت اصلی توقف در این پتروشیمی خصوصی‌سازی شده، اعلام می‌شود.

بنا بهمین گزارش، با گذشت یکسال از به پایان رسیدن اختلافات نفتی بین مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه نفت اصفهان درباره تعیین نرخ و نحوه تسویه بدهی‌های معوق، تولید در یکی از قدیمی ترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور بار دیگر متوقف شده است.

بر این اساس مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از دلایل توقف تولید در پتروشیمی اصفهان را عدم تامین خوراک پلاتفرمیت و هیدروژن این مجتمع پتروشیمیایی توسط پالایشگاه نفت اصفهان اعلام می کنند.

از سوی دیگر مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم دلیل توقف عرضه خوراک توسط پالایشگاه نفت به پتروشیمی اصفهان را عدم پرداخت به موقع بدهی‌های معوق این مجتمع خصوصی سازی شده صنعت پتروشیمی عنوان می‌کنند.

در این بین عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرده است: ارسال خوراک به پتروشیمی اصفهان به زودی از سر گرفته شده و این مجتمع پتروشیمی فعالیت مجدد خود را آغاز خواهد کرد.

در همین حال مذاکراتی بین مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بر حل و فصل این اختلاف مالی آغاز شده است.

در این بین برخی از کارکنان شاغل در پتروشیمی اصفهان با اشاره به عدم دریافت به موقع حقوق و دستمزد خود خواستار بازگشت سهام این شرکت پتروشیمی از بخش خصوصی به دولت شده اند.

براساس این گزارش، مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی فعلا تعطیل شد. این واحد پتروشیمیایی از ظرفیت تولید سالانه ۵۵ هزار تن بنزن، ۷۲ هزار تن تولوئن، ۲۲ هزار تن ارتوزایلین، ۴۴ هزار تن پارازیلین، ۷۵ هزار تن مخلوط زایلین ها و ۴۰ هزار تن انیدریدفتالیک برخوردار است.

در حال حاضر به طور متوسط سالانه باید ۳۶۳ هزار تن پلاتفرمیت و سه هزار تن هیدروژن به عنوان خوراک توسط پالایگاه نفت اصفهان به پتروشیمی تحویل داده شود.

گفتنی است،در مجتمع پتروشیمی اصفهان بیش ۵۰۰کارگرمشغول بکارهستند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.