تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل داره کار قروه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اداره کاروفرماندار قروه درهماهنگی باکارفرمای فولاد زاگرس کارگران این کارخانه را سر می دوانند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال دو بار تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس شورای اسلامی و رسیدگی کمیسیون اصل نود به خواستهای این کارگران مبنی بر ابقا به کار و پرداخت ۴ ماه دستمزد معوقه آنان، اداره کار و فرمانداری شهرستان قروه همچنان ۲۵۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس را سر میدوانند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح امروز کارگران فولاد زاگرس پس از عزیمت به کارخانه و امضای دفتر حضور و غیاب با در دست داشتن صورتجلسه کمیسیون اصل نود دست به تجمع اعتراضی در مقابل اداره کار شهرستان قروه زدند و خواهان اجرای این صورتجلسه و رسیدگی به خواستهای خود شدند.

بنا بر این گزارش بدنبال این تجمع اعتراضی نماینده های کارگران به جلسه ای در اداره کار دعوت شدند. در این جلسه رئیس اداره کار شهرستان قروه با دادن جوابهای سربالا به نماینده های کارگران اعلام کرد صورتجلسه کمیسیون اصل نود ارزشی ندارد و شما برای رسیدگی به هر دو مورد از خواستهایتان (دریافت چهار ماه دستمزد معوقه و بازگشت بکار) می باید شکایت کنید و تا ۱۸ مرداد برای ارائه شکایت فرصت دارید.

کارگران فولاد زاگرس از اول سال تاکنون دستمزدی دریافت نکرده اند و از ۱۸ تیر ماه سالجاری از کار خود اخراج شده اند. این کارگران در حال حاضر در شرایط بسیار مشقت بار معیشتی بسر میبرند و تجمعات مکرر آنها در مقابل دفتر بیت رهبری و مجلس شورای اسلامی در تهران نیز توام با وعده و تنظیم صورتجلسه ای در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بوده است.

کارگران فولاد زاگرس پس از پایان تجمع امروز خود در مقابل اداره کار شهرستان قروه اعلام کردند همچنان به اعتراضات خود برای رسیدگی خواستهایشان به ادامه خواهند داد.

بنا بر گزارش دیگری نیز که بدست اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است هفته گذشته فرماندار شهرستان قروه با احضار برخی از نماینده های کارگران آنان را تهدید کرد و به این کارگران اعلام نمود ادامه تجمعات اعتراضی کارگران تبعات امنیتی برای آنان در پی خواهد داشت. بنا بر این گزارش در این جلسه نماینده های کارگران نیز با تاکید بر محق بودن کارگران، اعلام کردند چنانچه به خواستهایشان رسیدگی نشود همچنان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۲ مرداد ماه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.