گزارش تکمیلی اعتراض امروز کارگران کیان تایر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اتحادیه آزاد کارگران ایران: پس از یکماه کشمکش میان کارگران کیان تایر و وزارت صنایع بر سر واگذاری این کارخانه به مالک قبلی آن، از صبح امروز آتش خشم کارگران کیان تایر بار دیگر شعله ور شد و آنان در اقدامی متحدانه توانستند با شروطی که خود تعیین کردند تا بدینجا مسئله واگذاری کارخانه به مالک قبلی آنرا بطور قاطعانه ای تحت تاثیر قرار دهند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال تجمع کارگران کیان تایر در روز ششم مرداد ماه در مقابل دفتر بیت رهبری و وعده رسیدگی مناسب به خواست کارگران از سوی فرماندار اسلامشهر در شورای تامین استان، جلسه این شورا بدلیل عدم حضور نماینده وزارت صنایع برگزار نشد و وعده های متفاوتی از ششم مرداد به این سو به کارگران کیان تایر جهت برگزاری جلسه مزبور داده شد.

بر اساس آخرین وعده ای که در این رابطه به کارگران کیان تایر داده شده بود قرار بود دوشنبه هفته جاری جلسه شورای تامین جهت رسیدگی به خواست کارگران مبنی بر حل مسئله واگذاری کارخانه به مالک قبلی برگزار شود. اما از آنجا که روز چهارشنبه گذشته رئیس سازمان حمایت از صنایع در راستای تامین و تکمیل واگذاری کارخانه به مالک قبلی ابلاغیه ای را مبنی بر عدم فروش لاستیکهای تولید شده به مسئولین شرکت داده بود کارگران کیان تایر روز پنج شنبه هفته گذشته با امضای طوماری خواهان فروش لاستیکها و پرداخت دستمزد خود شدند اما مدیریت مستقر در شرکت از انجام خواست کارگران سرباز زد. به همین دلیل کارگران کیان تایر از ساعت ۹ صبح امروز با خواست پرداخت دستمزد معوقه خود و روشن کردن تکلیف واگذاری کارخانه به مالک قبلی، بطور متحدانه ای دست به تجمع در محوطه کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر زدند و با افروختن بیشتر آتش لاستیک نسبت به روزهای دیگر، خواهان رسیدگی فوری به خواستهای خود شدند. بدنبال این اقدام اعتراضی قاطعانه از سوی کارگران کیان تایر فضای امنیتی بسیار شدیدی بر حوالی کارخانه حاکم شد و فرمانده نیروی انتظامی اسلامشهر با حضور در میان کارگران خواهان پایان دادن به اعتراض آنان شد. این در حالی بود که یکی از مامورین امنیتی که مشغول فیلمبرداری چهره به چهره از کارگران بود با خشم آنان مواجه گردید و بر اثر درگیری مختصری که رخ داد دوربین اش طعمه شعله های آتشی شد که کارگران کیان تایر بر افروخته بودند.

بنا بر این گزارش اعتراض کارگران کیان تایر درحالی با شدت ادامه داشت که تعدادی از نماینده های آنان در بخشداری چهاردانگه مشغول مذاکره با شورای تامین منطقه اسلامشهر بودند و حدود ۵۰ کارگر بازنشسته این کارخانه نیز با تجمع در مقابل آن خواهان پرداخت سنوات خود بودند که سپس تجمع خود را به مقابل بخشداری چهاردانگه کشاندند.

بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران اعتراض کارگران کیان تایر تا لحظه تعطیلی کارخانه ادامه داشت و با فرا رسیدن پایان ساعت کاری، آنان خود راسا اقدام به خاموش کردن آتش کردند و به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.

بنا بر خبر دیگری که به اتحادیه ازاد کارگران ایران رسیده است جلسه نماینده های کارگران کیان تایر با شورای تامین منطقه اسلامشهر نیز ساعتی پیش به پایان رسید.

بنا بر جزئیات این گزارش پس از پایان جلسه نماینده های کارگران کیان تایر با شورای تامین منطقه اسلامشهر، مسئولین این شورا مالک قبلی این کارخانه را که در حال حاضر کارخانه به وی واگذار شده است به بخشداری چهاردانگه فرا خواندند و پس از جلسه ای که با وی برگزار کردند مقرر شد: ۱- نامبرده مبلغ ده میلیارد تومان در طول یک ماه آینده جهت ادامه کار در اختیار کارخانه قرار دهد ۲- تا فردا ظهر دستمزد معوقه کارگران به حساب آنان واریز شود ۳- کارخانه بمدت سه ماه و بطور آزمایشی در اختیار وی باشد و چنانچه در این مدت کمترین بی توجهی به تعهداتش مبنی بر تداوم کار و اجرای تعهدات قانونی اش در مقابل کارگران انجام دهد کارخانه بلافاصله در اختیار سازمان حمایت از صنایع قرار گیرد ۴- وی در این مدت سه ماهه حق حضور در کارخانه را نخواهد داشت.

این توافقات از سوی نماینده های کارگران کیان تایر زمانی صورت گرفت که کارخانه تعطیل شده بود. کارگران کیان تایر فردا تصمیم نهایی در اینمورد را اعلام خواهند کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۲

لینک تصاویر: http://www.etehadyh.com/?page=news&nid=3182

در آخرین روز عمر دولت دهم، دود اعتراض کارگران کیان تایر آسمان چهاردانگه را پوشاند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: از صبح امروز ۱۲ مرداد ماه کارگران کیان تایر با دست کشیدن از کار، اقدام به تجمع و آتش زدن لاستیک در محوطه درونی کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر کرده اند. این در حالی است که بازنشستگان این کارخانه نیز در اعتراض به عدم پرداخت سنوات خود قرار است امروز در مقابل بخشداری چهاردانگه دست به تجمع اعتراضی بزنند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران بدنبال چند هفته اعتراض و تجمعات کارگران کیان تایر در محوطه کارخانه، وزارت صنایع و مقابل دفتر بیت رهبری از آنجا که وزارت صنایع همچنان بر واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن اصرار دارد و از طرف دیگر با گذشت ده روز از مرداد ماه دستمزد کارگران کیان تایر پرداخت نشده است این کارگران از صبح امروز دست از کارگران کشیدند و با آتش زدن لاستیک و تجمع در محوطه درونی کارخانه مشرف به جاده اسلامشهر خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند.

کارخانه کیان تایر در آخرین هفته های عمر دولت دهم و با عجله به مالک قبلی این کارخانه واگذار شده است و کارگران کیان تایر با توجه به سوابق سوء وی در ساهای ۸۶ و ۸۷ برای به تعطیلی کشاندن کارخانه، حاضر به پذیرش این واگذاری نیستند.

کارگران کیان تایر اعلام کرده اند در صورت تداوم وضعیت موجود و عدم رسیدگی به خواست هایشان جاده اسلامشهر را خواهند بست و دامنه اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

گزارش تکمیلی اعتراض امروز کارگران کیان تایر متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.