اعتراض کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از پرداخت نشدن مطالباتشان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش۸مردادفارس،جمعی ازکارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرنسبت به عدم پرداخت مطالباتشان (حق مسکن،مرخصی مناطق محروم، ماموریت، اضافه کار، حق لباس وشیر، کارانه و عدم پرداخت دیون) ازطرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهراعلام نارضایتی واعتراض کردند.

یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه پرداخت نشدن حق مسکن، ماموریت، اضافه کار، حق لباس، کارانه و عدم پرداخت دیون موجب بروز اعتراض هایی در میان کارمندان این شبکه شده، گفت: همه کارمندان با توجه به میزان دریافتیشان برای خرج کردن آن برنامه ریزی کرده‌اند و معوق شدن مطالبات، آنها را با مشکل مواجه کرده که لازم است مسئولان دانشگاه به مشکل آنان رسیدگی کنند.

عدم پرداخت حق مسکن و مرخصی مناطق محروم

یکی دیگر از کارکنان رسمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر نیز با اعلام نارضایتی از پرداخت نشدن حق مسکن کارکنان، گفت: به مدت ۲۲ ماه است که حق مسکن دریافت نکرده‌ام و این در حالی است که این مهم در فیش حقوقی کارکنان بسیاری از ادارات گنجانده شده و ماهیانه به همراه حقوق خود دریافت می‌کنند.

وی به میزان ریالی حق مسکن کارکنان رسمی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: حق مسکن افراد متاهل مبلغ هشتاد هزار تومان و افراد مجرد و خانم‌ها مبلغ شصت هزار تومان است که با احتساب ۲۲ ماه، کارکنان مبلغی بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از دانشگاه علوم پزشکی طلب دارند.

یکی دیگر از کارکنان درخصوص مرخصی مناطق محروم گفت: با وجود گذشت چند سال هنوز مبالغ مربوط به مرخصی مناطق محروم پرداخت نشده است و پرداخت مبالغ آن با توجه به تورم موجود دیگر ارزشی ندارد.

وی عنوان کرد: با توجه به تورم موجود و کم ارزش شدن مبالغ ریالی مرخصی مناطق محروم پیشنهاد می‌کنم از پرداخت ریالی آن خودداری و مرخصی‌ها ذخیره شود.

کارمندی دیگر به وضعیت اضافه کار اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت ۵ ماه از آغاز سال هنوز اضافه کار کارکنان پرداخت نشده است.

حسین امیری یکی دیگر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با انتقاد از وضعیت پرداختی‌های پرسنلی گفت: متأسفانه هنوز حق ماموریت از مهر ۹۱ تاکنون به مدت۱۰ ماه پرداخت نشده است و کارکنان نیاز شدید به پول آن دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: گمان می‌رفت تا قبل از ماه مبارک رمضان مطالبات پرسنلی پرداخت شود اما این مهم تا این لحظه هنوز پرداخت نشده که عدم پرداخت مطالبات و وضعیت معیشتی کارکنان، شأن و جایگاه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی را خدشه دار کرده است.

انتقاد از حذف سهمیه شیر کارکنان آزمایشگاه

یکی از کارکنان شاغل در آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی حضرت مهدی دیر نیز با انتقاد از حذف سهمیه شیر کارکنان آزمایشگاه گفت: یکی از موارد بسیار مهمی که به دلیل آلوده بودن محیط کار کارکنان شاغل در آزمایشگاه و رادیولوژی و در راستای حفظ سلامت کارکنان شاغل در این محیط‌ ها تصویب شده بود سهمیه شیر کارکنان آنجا بود که چندین ماه هزینه آن به کارکنان پرداخت می‌شد سپس به صورت روزانه شیر به کارکنان تحویل می‌شد اما چند ماهی است که خبری از سهمیه شیر نیست و می‌گویند هیئت امنا دانشگاه آن مصوبه را لغو کرده است.

وی به لزوم استفاده شیر توسط کارکنان شاغل در بخش‌های آزمایشگاه و رادیولوژی برای حفظ سلامتیشان اشاره کرد و اظهار داشت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعضا هیئت امنا دانشگاه درخواست می‌شود نسبت به برقراری مجدد سهمیه شیر کارکنان محیط‌ های آلوده اقدام کنند.

یکی دیگراز کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به پرداخت نشدن حق لباس اشاره کرد و گفت: درحالی که بسیاری از ادارات مبالغ بسیار بالایی به عنوان حق لباس به کارکنان خود اختصاص می‌دهند دانشگاه علوم پزشکی از مهر ماه سال۹۰ تا کنون حق لباس کارکنان مجموعه خود را که ماهانه مبلغ ۲۰ هزار تومان تا۱۵۰ هزار تومان است، پرداخت نکرده است.

وی افزود: از مدت ۱۰ ماه پیش کارانه پزشک خانواده نیز پرداخت نشده که تاخیر در این پرداخت‌ها باعث نگرانی است.

هشتم مردادماه۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.