زندان و اعمال فشار بر فعالین کارگری راه به جایی نخواهد برد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در محکومیت صدور احکام زندان بر علیه اعضا کمیته هماهنگی در شهر سنندج

بنا بر خبرهای منتشره از سوی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، تعدای از اعضای این کمیته در شهر سنندج از جمله وفا قادری، خالد حسینی و بهزاد فرج‌اللهی هر کدام به یک سال حبس تعزیری و غالب حسینی به یک سال و نیم حبس محکوم شده اند و برخی دیگر از اعضای آن با تشکیل پرونده و صدور وثیقه های سنگین در معرض تعقیب قضائی قرار دارند.

صدور احکام زندان و تعقیب قضائی بر علیه جمع نسبتا چشمگیری از فعالین کارگری در شهر سنندج در شرایطی صورت میگیرد که طبقه کارگر ایران در بدترین و برده وارترین شرایط ممکن در طول نزدیک به ۳۵ سال گذشته قرار دارد و بر این بستر هر روزه اعتراضات کارگری بر علیه وضعیت موجود ابعاد تازه ای به خود میگیرد.

بدون تردید سیاست گذاران چنین اقداماتی بر علیه فعالین کارگری هدفی جز به تمکین واداشتن میلیونها کارگر به شرایط ضد انسانی موجود ندارند و با غل و زنجیر در صدد آنند تا تداوم بخش تحمیل فقر و گرسنگی بیش از پیش بر میلیونها خانواده کارگری شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن صدور احکام زندان بر علیه اعضا کمیته هماهنگی در شهر سنندج، اعلام میدارد سیاست سرکوب فعالین کارگری مطلقا راه به جائی نخواهد برد و طبقه کارگر ایران در دفاع از حقوق انسانی خود همچنانکه تاکنون نشان داده است مرعوب چنین سیاستهایی نخواهد شد.

ما با اعلام همبستگی با مبارزه و تلاش کمیته هماهنگی برای لغو احکام صادره بر علیه اعضایش در شهر سنندج، مصرانه بر لغو فوری این احکام، آزادی کلیه کارگران دربند و منع تعقیب قضائی فعالین کارگری در سراسر کشور پای می فشاریم و اعلام میداریم: بر پائی تشکلها و نهادهای مستقل کارگری و عضویت کارگران در این تشکلها از بدیهی ترین حقوق اجتماعی کارگران است و هیچ سیاست سرکوب گرایانه ای نخواهد توانست مانع روند رو به پیش تشکل یابی و حق خواهی کارگران ایران شود.

زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ششم مرداد ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.