خامنه ای از روحانی خواست که زنان را محدود تر کند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خدیجه موهبتی – فعال زنان

هدف از نوشتن این مطلب نشان دادن عوام فریبی مقامات سیاسی ایران و کوته فکری ملت ایران نسبت به انتخابات فرمایشی ارسال است . انتخاباتی که تحت عنوان دولت تدبیر و امید صورت گرفت و اکنون همچون ویروس زنان جامعه ایران را در تک تک ابعاد مورد حمله قرار میدهد .

چند روز گذشته در خبرگزاریهای بین المللی مانند واشینگتون پست و نیویورک تایمز و بی بی سی مشغول برسی وقایع بین المللی و مشکلات حقوق بشر در جوامع شرقی و خاورمیانه بودم . در یکی از خبرگزاریها اروپایی – آمریکایی گزارشی کلی پیرامون مشکلات زنان خاورمیانه مانند پاکستان – افغانستان – عراق و ایران را مطالعه کردم که بخشی از این گزارش حقوق بشری و بین المللی به مساله زنان ایرانی و نقش مقامات ارشد دولت ایران اشاره داشت .( اریک براون –تراسفورد ) خبرنگار این آژانس حقوق بشری به تندی انتقاد میکند و مینویسد :

اخبار مستند به نقل از منابع خارجی این آژانس در تهران خبر داده اند که آیت الله خامنه ای رهبر ایران خطاب به آقای (روحانی )رییس جمهور جدید ایران تاکید کرده است ، انچنه میتواند موجب بقای رژیم ایران و به تبع ان پست ریاست جمهوری آقای روحانی باشد خفقان شدید زنان است و باید روحانی به صورت پیوسته همسو با تیم رهبر ایران برنامه های جدیدی را برای دور زدن زنان ایران و سازمانهای زنان پیاده کند .

خبرنگار این آژانس بین المللی در ادامه نوشته است :

خامنه ای به حسن روحانی به صراحت هشدار داده است : همانگونه که برای پست ریاست جمهوری وی را حمایت کرده است در صورتی که بخواهد مانند احمدی نژاد حرکتهای ناهماهنگ با رهبر انجام دهد ناچار خواهد بود برای دور بعدی وی را صفحه سیاست حذف کند و مهره جدیدی را وادار میدان کند .

خامنه ای به روحانی هشدار داده است :

عامل اصلی مشکلات از دانشگاهها ی ایران و ویژه آموزشگاه های عالی در شهرها شروع میشود و به همین جهت باید سیستم دانشگاه های ایران به صورت کلی و جزئی اسلامی شود .خامنه ای طی روزهای گذشته در نشستهای محرمانه با مجتبی خامنه ای پسر ارشد خود و روحانی رییس جمهور وقت ایران خاطر نشان کرده است : باید تمامی نشریه ها و مجله ها و روزنامه های مربوط به زنان به صورت کلی پلمپ شود و تنها تعداد محدودی از نشریه های زنان زیر نظر گماشته های بیت رهبری به فعالیتهای خود ان هم در چهار چوب اسلامی ادامه دهند .

منبع : گزارش ویزه _اریک براون – تراستفورد ) آژانس بین المللی زنان – سرویس حقوق زنان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.