کارگران کیان تایر در اعتراض به واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن بار دیگر با آتش زدن لاستیک دست از کار کشیدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال زمزمه واگذاری کارخانه کیان تایر به مالک قبلی آن در طی هفته های گذشته، کارگران این کارخانه روز ۱۱ تیر ماه اقدام به اعتصاب و آتش زدن لاستیک کردند. بدنبال این اعتراض به کارگران کیان تایر اعلام شد چنین کاری صورت نخواهد گرفت اما علیرغم این وعده صبح امروز اطلاعیه ای از سوی مدیر عامل جدید این کارخانه که از سوی مالک قبلی به این سمت انتصاب شده است بر تابلوهای اعلانات کارخانه نصب شد.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کیان تایر با مشاهده این اطلاعیه بلافاصله دست از کار کشیدند و با آتش زدن لاستیک در قسمت مشرف به جاده اسلامشهر کارخانه اعتراض خود را تشدید کردند و در پی آن مامورین امینتی با حضور در محل کارخانه بار دیگر بر وعده خود مبنی بر عدم واگذاری کارخانه به مالک قبلی تاکید نمودند و در پی آن تمامی اطلاعیه های مدیر عامل جدید از تابلوهای اعلانات کارخانه جمع آوری شد.

در پی کشمکشی که میان کارگران کیان تایر با وزرات صنایع حول طرح واگذاری کارخانه به مالک قبلی در گرفته است صبح دیروز در وزارت صنایع به نماینده های این کارگران اعلام شد به وزارت کار دستور خواهیم داد تا شورای کارخانه بر چیده شود.اعضای شورای کارخانه کیان تایر در پی اعتراضات سالهای گذشته کارگران این کارخانه و در مجمع عمومی آنان به عنوان نماینده انتخاب شده اند. در این جلسه نماینده های کارگران نیر با قاطعیت اعلام کردند ما منتخب کارگران هستیم و هیچکس نمیتواند شورای ما را منحل کند.

بدنبال زمزمه قطعی شدن واگذاری کارخانه کیان تایر به مالک قبلی آن در وزارت صنایع، وی طی حکمی یکی از اعضای هیات حمایت از صنایع مستقر در محل کارخانه کیان تایر را به عنوان مدیر عامل جدید و داماد نامبرده را به عنوان معاون وی انتصاب کرد که این امر نیز بشدت از سوی کارگران کیان تایر مورد اعتراض قرار گرفت و آنان روز ۲۴ تیر ماه معاون انتصابی مالک قبلی کارخانه را بیرون کردند و در اعتراض امروز خود نیز بطور قاطعانه ای اعلام نمودند به هیچ عنوان تسلیم تصمیم وزارت صنایع مبنی بر واگذاری کارخانه به مالک قبلی آن نخواهند شد و هیچگاه وی را به کارخانه راه نخواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.