کارگرانی که ۷ سال کار کردند بی دلیل اخراج شدند؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش ۶تیرکرمان۱۴۰۰،براساس تجمع چند روز پیش چندین کارگر در محل شرکت عمران علوی کرمان مبنی بر اینکه پیمانکار این شرکت در مسیر هفت باغ تعدادی از کارگران فضای سبز که به صورت روزمزد کار می کردند را به بهانه اینکه بودجه نداریم و نمی توانیم شما را تامین کنیم. اقدام به تعدیل نیرو و حدود۱۰۰ نفر از کارگران زحمتکش را اخراج نموده است.

براساس تحقیقات به عمل آمده اکثر این کارگران متاهل بوده و دارای چند فرزند که از همین راه امرار معاش می کردند.که سابقه بعضی ازاین کارگران به هفت سال هم می رسد طبق گفته یکی از این کارگران بخاطر اینکه بتوانیم با گرانی های موجود، رکود اقتصادی، تورم و تحریم مخارج زندگیمان را تامین کنیم حاضر شدیم به صورت روزمزد در این هوای گرم کویر بدون کوچکترین چشم داشتی کار کنیم.

حال بعد از چندین سال بدون اینکه از ابتدا با ما قراردادی بسته شود امروز ما را به بهانه نبودن بودجه اخراج می کنند. هم اکنون با این اوضاع و احوال چگونه می توانم به چشمان گریان فرزندم و درخواستهای همسرم جواب دهم. جوابگوی ما چه کسی باید باشد؟

در این رابطه تماس تلفنی داشتیم با آقای دادگر معاون اجرایی این شرکت که در جواب به ما چنین گفت: تمامی مسائل پیش آمده دروغ است. پیمانکار تعدادی کارگر گرفته برای پروژه ساختمانی خود که در حال حاضر این پروژه به پایان رسیده و دیگر نیاز به کارگرانش ندارد.

حتی به او یادآور شدیم که می گویند کارگر روزمزد برای فضای سبز جاده هفت باغ بوده اند. او باز تکذیب کرد. با این همه از او خواستیم که از نزدیک با ایشان گفتگویی در این رابطه داشته باشیم که گفتند کرمان نیستند و تمایلی برای این کارندارند وبه قول خودمان از این کار تفره رفتند.

با مهندس فرخ بهرامی نیز تماس گرفتیم تا حقایق را جویا شویم چون می گویند که ایشان این تعداد کارگر را بدون بستن قرارداد به کار گرفته است. و حال که باید جوابگو باشد متاسفانه موفق به ارتباط با او نشدیم.

حال سئوالی برای ما پیش می آید که بی جواب مانده اگر شما که میگویید تمامی مسائل پیش آمده دروغ است چرا حاضر به گفتگو نیستید ؟

شرکتی با این همه سرمایه چه طور نمی تواند حقوق کارگران خود را بدهدو بگوید بودجه نداریم پس این بودجه شما کجا میرود؟

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.