پیام تسلیت سازمان سوسیالیست های ایران به مناسبت درگذشت آقای حسین رضائی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

با کمال تأثر و تأسف آقای حسین رضائی در اول آبانماه ١٣٩٢ در تهران درگذشت.

حسین رضائی فردی آزادیخواه و یکی از مبارزین سرسخت رژیم استبدادی و وابسته محمدرضاشاه پهلوی بود. آن زنده یاد برای آرمان های آزادی و استقلال و استقرار دمکراسی در وطنمان ایران مبارزه کرد.

حسین رضائی یکی از فعالین و رهبران جنبش دانشجوئی ایران در خارج از کشور بود. دبیر پیشین فدراسیون دانشجویان ایرانی در آلمان، دبیر پیشین کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی (اتحادیه ملی) ، که همچنین از طرفداران و کوشندگان راستین و صدیق « راه مصدق» بود.

حسین رضائی که در سال ۱۳۴۹ باتفاق مرحوم دکتر هانس هلدمن وکیل دادگستری آلمان بنمایندگی کنفدراسیون و سازمان عفو بین المللی، بخش اتریش برای تحقیق درباره وضعیت زندانیان سیاسی به ایران رفت، در هنگام برگشت در فرودگاه تهران توسط مأمورین ساواک رژیم شاه دستگیر و در دادگاه نظامی آن رژیم سرکوبگر به جمع کسانی پیوست که برای رسیدگی به وضع آنها به ایران رفته بود. رضائی در پیامی که برای برگذار گنندگان و شرکت کنندگان در پنجاهمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون جهانی ارسال کرده بود، به چگونگی ماجرای دستگیری اش و دوران بیش از ٨ سال زندان، توضیح داده است.(١)

ما سوسیالیستهای مصدقی این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم آن زنده یاد، همه دوستان و همفکران او و همچنین به یاران مبارزاتی وی در دوران فعالیتهای کنفدراسیون جهانی و جبهه ملی ایران و دوستان و آشنایان همبند او در زندانهای دوران شاهنشاهی و کلیه آزادیخواهان ایران تسلیت می گوئیم و خود را در این اندوه و غم شریک می دانیم.

گرامی باد خاطره حسین رضائی

هیئت اجرائی سازمان سوسیالیست های ایران

۵ تیر ۱۳۹۲ – ۲۶ ژوین ۲۰۱۳

1 –    http://www.ois-iran.com/2013/tir-1392/ois-iran-6261-Payame_Hossen_REZAIE_be_panjohomin_salgarde_CISNU.htm

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.