اعتصاب پزشکان بخش دولتی یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومزایایشان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش ۵ تیر ایرنا،بیش از ۲۰ پزشک جراح و متخصص عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد دست به اعتصاب زدند و در مطب های خود در کلینیک شهید مفتح یاسوج حاضرنشدند.

مدیر کلینیک شهید مفتح یاسوج نیز با تایید این خبر اظهار کرد: تعدادی از پزشکان این کلینیک که بیشتر آنها نیز پزشکان جراح است به دلیل پرداخت نشدن حق کارانه ( عمل جراحی) آنها دست به اعتراض زدند و در محل و مطب های خود حضور نیافتند.

پرویز یزدان پناه گفت: حق کارانه پزشکان متخصص و جراح کلینیک شهید مفتح یاسوج در بیمارستان امام سجاد این شهر به مدت ۱۵ ماه پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: حق کارانه این افراد نیز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز حدود ۱۲ ماه است که پرداخت نشده است.

یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به مکاتبات فراوان با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد و بیمارستان های شهید بهشتی و امام سجاد تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده است.

وی افزود: مسوولان این بیمارستان ها مدعی هستند که بنا به دلایل مختلف تراز مالی آنها پایین آمده و توان پرداخت حق کارانه پزشکان متخصص را ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه می گوید: دلیل اصلی اعتراض پزشکان کلینیک شهید مفتح یاسوج برای پرداخت نشدن (فرانشیز) و مزایای آنها بود.

اورنگ ایلامی افزود: تعرفه پزشکان دولتی با وجود تورم و مشکلات اقتصادی افزایش پیدا نکرده و از طرفی نیز تراز مالی بیمارستان ها و مراکزو کلینیک های درمانی نیز به شدت پایین آمده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که پزشکان بخش دولتی با درآمد های کمتری نسبت به بخش خصوصی مواجه هستند.

ایلامی افزود: حقوق و مزایای پرسنل پزشکان بخش دولتی که باید از طریق درآمدهای بیمارستان ها و کلینیک ها پرداخت می شد به دلیل پایین آمدن تراز مالی هم اکنون با مشکل پرداخت مواجه شده اند.

وی اظهار کرد: حقوق این پزشکان به دلیل عضو هیات علمی بودن دانشگاه پرداخت شده ولی (پرکیس) و حق الزحمه آنان هم اکنون چند ماهی است که پرداخت نشده و دلیل اعترض آنها نیز همین امر بوده است.

وی از پرداخت سه ماه از حقوق و مزایای این پزشکان در اسرع وقت خبر داد و گفت: مسوولان اجرایی استان باید در چنین شرایطی دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت را بیشتر یاری دهند.

یزدانپناه اظهار کرد: با توجه به نشست روز گذشته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد قرار است سه ماه حق کارانه و مزایای این پزشکان پرداخت شود و به محض تامین اعتبار نیز مابقی حقوق و طلب آنها در آینده پرداخت شود.

فارغ از هرگونه تعصب باید پرسید که ادعای تعهد انسانی و اخلاقی این تعداد پزشک را که به صراحت در سوگندنامه آنها آمده است کجا باید جست و جو کرد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.