abdolkarim lahiji 01

گزینش عبدالکریم لاهیجی خبری وظیفه آفرین برای ایرانیان در سراسر جهان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

abdolkarim lahiji 01

abdolkarim lahiji 01

در سی‌ و هشتمین کنگره فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر شهر استانبول عبدالکریم لاهیجی به ریاست این فدراسیون برگزیده شد.

عبدالکریم لاهیجی یکی‌ از با سابقه‌ ترین کنشگران حقوق بشر در ایران است. مبارزات او در این زمینه به دوران تجاوزات علیه حقوق بشر توسط رژیم شاهنشاهی می‌‌رسد که در دوران انقلاب ۵۷ فعالیت‌های خود را در دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ادامه داد و به دلیل موضعگیری‌های روشن علیه جمهوری اسلامی، که حملات خود را به آزادی خواهان و مدافعان حقوق بشر گسترش می‌‌داد، مجبور به ترک میهن شد و به فرانسه آمد.

فعالیت‌های او در خارج از ایران از زمانی‌ که جامعه دفاع از حقوق بشر در فرانسه تشکیل گردید و به جوامع دفاع از حقوق بشر در ایران که شعبه‌های آن‌ در شهر‌های مختلف اروپا بوجود آمد، بر کسی‌ پوشیده نیست.

به راستی عبدالکریم لاهیجی در تبعید، با فعالیت شبانه روزی خود از حقوق مردم ستمدیده ایران، بدون در نظر گرفتن تعلقات عقیدتی‌، مذهبی‌، قومی، … دفاع و در این مدت از هیچ کمکی نسبت به پناهندگان ایرانی دریغ نکرده است.

فعالیت‌های او در سازمان عفو بین الملل و فدراسیون بین المللی حقوق بشر فرانسه، باعث گردید که بسیاری از هم میهنان مبارز ما از زیر تیغ جمهوری اسلامی جان سالم بدر برند.

او که سال‌ها نایب رئیس فدراسیون بین المللی حقوق بشر فرانسه بود و از این موقعیت برای دفاع از حقوق بشر در ایران به درستی‌ استفاده ‌‌می کرد امروز بعنوان رئیس فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر یک مسئولیت مهمتر در دفاع از حقوق بشر در جهان را پذیرا شده است.  

جامعه رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان، این انتخاب را به او و همه ایرانیان مدافع حقوق بشر تبریک گفته و آرزو دارد این موفقیت بتواند در پیشبرد اصل دفاع از حقوق انسان‌ها در اقصی نقاط جهان موثر واقع گردد.

بی گمان، این گزینش باعث شادی و سرافرازی ایرانیان در سراسر جهان بوده و اهمیت مبارزه برای دفاع از حقوق بشر در ایران را بیش از پیش در دستور کار ملت ایران قرار می‌‌دهد تا از این راه بتواند حقوق انسانی‌ خود را از رژیم استبدادی جمهوری اسلامی بستاند و بر سرنوشت خود حاکم گردد.

جامعه رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان

29/05/2013

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.