sohrab 01

پرونده قتل سهراب

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

sohrab 01

sohrab 01

این رساله در وضعیتی نوشته شد که نگارنده به هیج عنوان به کتابی و کتابخانه ای دسترسی نداشته و ذکر منابع و مآخذ یا از روی حافظه بوده است و یا از روی تکه یادداشت های براکنده ؛ و عدم ذکر بسیاری مآخذ و عدم دقت در برخی نقل قول ها و یا اشارات نیز نه از بابت بی اعتنایی به دیسیپلین های کار بزوهشی بلکه به همین دلیل بوده است.

البته نگارنده این محرومیت ها و محدودیت ها را عذری برای آن نمی داند که دسترنج او را از سخت گیری و عیب جویی های عالمانه معاف کند ؛ و انتظار هم ندارد که کسی کاستی ها و بی انظباطی های متن را ببخشد ، یا ندیده بگیرد ؛ ولی نهایت انصاف و بلندنظری خواهد بود ، اگر که در چنین مواردی به کلیت استدلال و روح کلی ادعاها توجه شود و خطای موجود در یک مورد حاشیه ای ، و یا یک مئال تاریخی خاص ، مبنای داوری درباره ی کلیت استدلال نباشد ؛ اگر تذکرات ، تشویق ها و تذکرهای آدم های آزاده ای منل آقای نون و آقای ب و آقای لام و خانم سین نبود و نگارنده محروم می بود از حمایت های بلندنظرانه و سخاوت مندانه ی معلم اول و بشارت دهنده ی اول خود ، و البته از روح امید و صبوری ای که مادران شهدای جنبنش سبز در فضای ایران پس از کودتا ، منشاء آن بوده اند ، این رساله در چنگال آن شب های بسیار بد و آن روزهای بی مروت و مطلقا بی رحمی که هر نویسنده ی ایرانی آن ها را می شناس‌د ، اسیر شده بود و فی الواقع وجود نداشت.

برای خواندن کتاب، اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. درود . دستکم نام کتاب و شناسنامه اش را بیاورید. جز این کنترل کنید که آیا کتاب را به رنگین کمان سپرده اید؟ گویا دوستان گرداننده ، چندان جدی نمی گیرند. برای نمونه این کتاب در نشانی داده شده جای نگرفته است!
    بدرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.