کارگران به مدیریت بی اعتمادند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

علیرغم قول مدیران ایران خودرو به پرداخت سنوات ۴٠ تا ۴۵ روز، کارگران به مدیریت بی اعتمادند

دریافتی:در ادامه ی اعتراضات کارگران ایران خودرو، قرار بر آن بود که کارگران، تا انتشار ” کارآمد” که بنا بود، قولهای مدیریت مبنی بر (پرداخت حق سنوات) سالیانه ۴۵ روز، برای کارگران در شرف بازنشستگی مکتوب شود، منتظر شوند.

شنبه ۲۱ اردیبهشت، نشریه ی ” کارآمد” منتشر شد، اما نه از انتشار اعتراضات کارگری خبری بود و نه از قول و قرارهای مشعلچیان اثری.

بعد از اعتراضات اولیه و اعتراض ۲۰۰ نفری، چند تجمع کوچکتر در کارخانه ی شمالی و کارگزینی کل صورت گرفت.

مشعلچیان، یکی از مدیران منابع انسانی کارخانه، در گفتگو با معترضان، گفته بود، فرمهای پرداختی سالی یک ماه برای بازنشستگی تعویض شده و پرداختی ها مانند سال قبل، بین۴۰ تا ۴۵ روز می باشد.

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت، بار دیگر، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر، در کارخانه ی شمالی، مجاور دفتر نجم الدین، تجمع کردند. تعدادی از پرسنل حراست، به میان کارگران آمدند و یکی از حراستی ها در سخنرانی برای جمعیت، همان سخنان کلیشه ای را تکرار کرد؛ که ما با شما موافق هستیم، شرایط را درک کنید، بهانه به دست کسی ندهید و تجمع نکنید.

بالاخره با اصرار حراستی ها قرار شد که چند نماینده به دفتر مشعلچیان بروند، بعضی از کارگران مخالف رفتن بودند و میگفتند، همینجا تجمع کنیم و متفرق نشویم، (بالاخره) حدود ۱۰ کارگر به دفتر مشعلچیان رفتند. از قرار در دفتر به کارگران گفته شده که خبر اعتراض شما در سایتها منتشر شده است.

مشعلچیان بار دیگر تاکید کرد که پرداختی ها از ۴۰ تا ۴۵ روز می باشد، اما به هیچ عنوان حاضر نشده است که این توافق را کتبا به اطلاع برساند.

چنین به نظر می رسد، که این دور از مبارزات با روحیه ی اعتراض بالای کارگران و با ترس و عقب نشینی مدیریت تمام شده است. اما کارگران نگران هستند که مبادا مدیریت قول خود را زیر پا بگذارد، و یا در فرصت بعدی روزهای پرداختی را کم کند. همه منتظر رفتار مدیریت هستند و آتش اعتراض هنوز روشن است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.