تجمع کارگران کاشی گیلانا منجیل مقابل درب ورودی کارخانه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تجمع کارگران کاشی گیلانا منجیل مقابل درب ورودی کارخانه ومسدودکردن جاده اصلی با آتش زدن لاستیک در اعتراض به عدم پرداخت ۹ماه حقوقشان

به گزارش۲۸اردیبهشت زیتون خبر، کارگران شرکت کاشی گیلانا در اعتراض به عدم پرداخت حقوق نه ماهه خود و همچنین عدم تحقق وعده مسئولین مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

بنا بهمین گزارش،یکی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا می گوید: عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران علت اصلی تجمع کارگران مقابل کارخانه است.

رضا احمدی شهربیجاری، افزود: نماینده، فرماندار و مسئولان شهرستان قول داده‌اند که دو ماه بعد از عید کلیه حقوق‌های معوقه پرداخت شود اما تاکنون این وعده‌ها محقق نشده اند.

وی با بیان اینکه کارگران کارخانه قریب ۹ ماه حقوق معوقه دارند، ادامه داد: کارفرما هیچ گونه مواد برای تولید کارخانه خریداری نمی‌کند و آنچه که تولید می شود استفاده از موادی است که در کارخانه بلا استفاده است.

احمدی، متذکر شد: مسئولان شهرستان بارها برای رفع این مشکل قول دادند و اقای حکیمی نماینده رودبار هفته گذشته قول دادند که مشکل کارگران طی یک هفته رفع خواهد شد.

وی، با بیان اینکه با تورم و گرانی جامعه کارگران قادر به زندگی نیستند، گفت: کارگران کارخانه کاشی گیلانا حتی قادر به خرید یک نان نیستند.

این کارگر، ادامه داد: کارگران و بازنشستگان کارخانه که تعدادشان به ۲۵۰ نفر می رسد با چنین مشکلی مواجه هستند.

نماینده کارگران کارخانه کاشی گیلانا، می گوید: از نیمه دوم سال ۸۹ مشکلات کارگری به علت سوء مدیریت در اداره کارخانه و به دنبال آن عدم پرداخت حقوق کارگران آغاز شد.

ایرج شیری ادامه داد: عدم پرداخت، حقوق، دستمزد و معوقه و عدم پرداخت لیست بیمه، مشکلاتی حقوقی و معیشتی را برای کارگران این کارخانه به وجود آورد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون نشست‌های متعددی برای رفع این مشکل با حضور مسئولان برگزار شده است اما مدیریت کارخانه به عنوان نماینده حقیقی و حقوقی و با دارا بودن بیش از ۵۰ درصد از سهام کارخانه اما تا کنون تعهدات خود را عملی نکرده است.

نماینده کارگران کارخانه کاشی گیلانا، ابراز داشت: کارگران کارخانه کاشی گیلانا طی سالهای اخیر چندین بار جلوی کارخانه و فرمانداری تجمع کرده‌اند تا بتوانند مشکلاتی که با آن روبرو هستند را رفع کنند.

وی ادامه داد: برخی کارگران دختران دم‌بخت دارند، دارای دانشجو هستند که عدم پرداخت حقوق طی ۸ ماه شرایط معشیتی آنان را به وضعیت بجرانی رسانده است.

شیری با بیان اینکه، مشکل معیشتی کارگران این کارخانه را آزار می دهد، گفت: کسی به داد کارگران کارخانه کاشی گیلانا نمی‌رسد. برخی کارگران می‌گویند در خانه نون نداریم، بچه ام از دانشگاه اخراج شده کی باید به داد کارگران برسد.

وی ادامه داد: اینکه کارگران جلوی درب کارخانه که در حاشیه جاده اصلی قرار گرفته است تجمع کنند و لاستیک آتش بزنند باعث ناراحتی کارگران است، این تجمع ها در اعتراض به مدیریت کارخانه و بی‌توجهی به رفع مشکلات است.

برخی کارگران هم که خود را معرفی نکردند در خصوص مشکلات کارگرانی گفتند که بیمار سرطانی دارند، حتی کرایه رفت و آمد به کارخانه را ندارند و جلوی زن و بچه شرمنده هستند.

کارگران این کارخانه در ادامه اعتراض خود مدتی جاده ارتباط رشت – قزوین را مسدود نمودند که با حضور فرمانده نیروی انتظامی رودبار این مسیر بازگشایی شد. فرمانده نیروی انتظامی و بخشدار مرکزی رودبار در ادامه با حضور در جمع کارگران و شنیدن مشکلات، آنان را به آرامش دعوت نمودند و به این تجمع پایان دادند.

به گزارش وبلاگ دردنامه های یک خبرنگار،عارفی یکی از کارگران کاشی گیلانا با بیان اینکه تاکنون حقوق ۹ ماه را دریافت نکرده است، گفت: شرکت کاشی گیلانا معوقات زیادی داشته و مسئولین این شرکت اصلاً به فکر کارخانه و کارگران زحمت کش این کارخانه نیستند. نه تنها حقوق دریافت نمی کنیم، بلکه از لحاظ بیمه هم بلاتکلیف هستیم. تمام آهن آلات شرکت را به بهانه پرداخت کردن حقوق و معوقات فروختند و مبلغی به کارگران پرداخت نکردند. اگر این شرکت با این وضع مدیریت شود، نمی توان به ادامه حیاتش امیدوار بود. همه مسئولین از بحران شرکت کاشی گیلانا مطلع هستند، اما هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

مقصودی یکی دیگر از کارگران کاشی گیلانا با ابراز گله مندی از مسئولین شرکت، اظهار داشت: به طور قانونی فرودین ماه ۹۱، ۲۰ سال خدمت من در این شرکت به پایان می رسید، اما در این ۲۰ سال خدمت، فقط سه روز کسری داشتم. بابت سه روز کسری تاکنون بلاتکلیف هستم و امثال من در این شرکت زیاد هستند، که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. بیش از ۷ ماه معوقات حقوق دارم. مشکلات در این شرکت زیاد است، اما چه کسی پاسخگوست؟

یکی از بانوان شاغل در شرکت کاشی گیلانا نیز با بیان اینکه شرکت با کمبود مواد اولیه روبه رو می باشد، اذعان کرد: مسئولین شرکت حتی مواد اولیه شرکت را نیز تهیه نمی کنند، اگر مواد اولیه در شرکت باشد، کارگران با همین وضع نابه سامان اقتصادی، چرخه تولید را راه می اندازند. اکنون نه تنها مواد اولیه نیست، بلکه برق شرکت هم به علت پرداخت نشدن هزینه ی برق، قطع شده است. کارگران شرکت کاشی گیلانا با جان و دل کار می کنند و وجدان کاری دارند، اما مسئولین شرکت هیچ وقت رضایت کارگر را جلب نکرده و نمی کنند.

یکی دیگر از کارگران کاشی گیلانا که خودش را معرفی نکرد، گفت: در این آشفته بازار گرانی و تورم، که اجناس به صورت موشکی بالا می رود، چطور می توان ۹ ماه بدون دریافت حقوق زندگی کرد؟ از مسئولین شهرستان می خواهیم که مسئله شرکت کاشی گیلانا را جدی گرفته و در صدد رفع آن باشند.

یکی دیگر از کارگران کاشی گیلانا نیز گفت: ما چیز خاصی از مسئولین شرکت نمی خواهیم، فقط خواستار حق و حقوق مان هستیم. مسئولین فقط وعده وعید می دهند.

یکی دیگر از کارگران که به شدت از وضع موجود ناراضی بود، اظهار داشت: بیش از ۷ ماه حقوق دریافت نکرده ایم. با دست خالی چطور پاسخگوی نیازهای خانواده باشیم. هر کدام در خانواده حداقل یک دانشجو، محصل، حتی بیمار و…. داریم، وقتی حقوقی دریافت نکرده چطور می توانیم از مخارج آنها برآییم.

برپایه این گزارش،کارگران کاشی گیلانا منجیل برای چندمین بار به منظور خواستار حقوق خود، در جلوی شرکت کاشی گیلانا گرد هم جمع شده و با آتش زدن چند حلقه لاستیک اعتراض خود را نسبت به بی عدالتی در شرکت کاشی گیلانا نشان دادند. همین کارگران زحمتکش چند ماه قبل نیز به همین منظور در جلوی اداره کار شهرستان رودبار تجمع نموده و حتی با مسئولین شهرستان نیز ملاقات نمودند، اما تنها چیزی که از آن روز به یادگار ماند، وعده وعیدهای مسئولین ذیربط بود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.