ساکنان جم با چشم، دندان و کلیه‌های خود خداحافظی کردند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هر چند رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت معتقد است که ۸۰ درصد کارکنان صنعت نفت از عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت رضایت کامل دارند اما یکی از کاربران پانا نیوز، تاکید می کند که امکانات درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت در شهرک جم در پایین‌ترین و ضعیف ترین سطح قرار دارد.

پانا نیوز روز گذشته دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ با انتشار خبری به نقل از دکتر محمد جواد کیان رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرده بود: ۸۰ درصد کارکنان صنعت نفت از عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت رضایت کامل دارند.

با گذشت ۲۴ ساعت از این خبر یکی از کاربران که در “شهرک جم منطقه عسلویه” سکونت دارد، مطلبی را در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت فنت مطرح کرد که شرح کامل آن به دنبال آمده است:

مطلبی رو در سایت وزین خود درج نمودید تحت عنوان “کیان با رد نتایج برخی از نظرسنجی‌ها و انتقادها ؛۸۰ درصد کارکنان از بهداشت و درمان نفت رضایت کامل دارند ” احتراما در خصوص مطلب فوق خواهشمند است جوابیه ذیل رو در راستای روشن سازی افکار عمومی درج فرمایید .

” دو سال پیش همسرم دچار بیماری با علایم مشکوک به سنگ کلیه شد. چندین بار به پزشکان عمومی و متخصص بیمارستان جم مراجعه کردیم.

بار اول پزشک متخصص داخلی پس از تجویز و بررسی آزمایش و سونوگرافی و مشورت با یک پزشک جراح بدون اینکه علائمی از سنگ یا عفونت مشاهده کند مسکن تجویز کرد و از اظهار نظر در مورد علت بیماری خودداری کرد و در مراجعات بعدی و ارائه نتایج آزمایش و سونوگرافی پزشک متخصص زنان آن بیمارستان در تشریح علت، به ذکر این موضوع پرداخت که علائم می تواند نشانگر یکی از بیماری‌های سنگ کلیه، عفونت مجاری ادراری یا سرطان باشد !

این در حالی است که آزمایش و سونوگرافی، سنگ کلیه و عفونت را منتفی نشان می داد و سخنان پزشک دلهره و شوک بزرگی به ما وارد کرد.

ما که از پزشکان بیمارستان نا امید شدیم برای درمان به شیراز و تهران مراجعه کردیم و مشخص شد که بیماری یک عفونت ساده ادراری بوده است و البته سونوگرافی مجدد در مراکز درمانی غیر وابسته به صنعت نفت نشان دهنده شن کلیه ها هم بود که در بیمارستان توحید تشخیص داده نشده بود .

این موضوع و گلایه خود را یک بار با مسئول بیمارستان صنعت نفت وقت مطرح کردیم که ایشان کمبود منابع مالی را دلیل آن ذکر کردند و اینکه پزشکان متخصص حاذق حاضر به کار در این منطقه با روزی یک میلیون تومان نیستند!

سوال اینجاست که مگر نفراتی که در این منطقه کار می‌کنند ارزششان برای وزارت نفت چقدر است که حتی لیاقت استفاده از متخصص در حد متوسط را هم ندارند؟

جالب تر اینکه هر تخصصی معمولا بیشتر از دو هفته در ماه وجود ندارد مثلا متخصص چشم در ماه دو هفته حضور دارد و چنانچه کسی دچار مشکل اورژانسی شود باید به شیراز و یا بوشهر که مسافتی چهار ساعته را با شهر جم دارند مراجعه کند!!!

از امکانات دیگر و خدماتی ارزشمندی ! که برای حدود سه هزار خانواده صنعت نفت در این شهرک گنجانده شده است، درمانگاه دندانپزشکی آن است که به هیچ عنوان خانواده های استفاده کننده از خدمات این مرکز راضی نیستند و تنها دلیل آن استفاده از نفراتی است که به هیچ عنوان تجربه و مهارت کافی، حتی در ترمیم جزئی دندان را نیز ندارند . جالب تر اینکه برخی از این عزیزان مدعی انجام کارهایی در حد متخصصین متبحر هستند.

از موارد این چنینی به کرات توسط ساکنین مورد گلایه قرار می گیرد و می تواند به صورت کتابچه خاطرات هزاران صفحه ای در آید. اما به نظر می رسد سامانه ای در گوش مسئولان تعبیه شده است که همه اطلاعات را به شکل معکوس درآورده و سپس ارزیابی می کند.

حال پیشنهاد ما به مسئولان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت این است که برای اثبات ادعای خود گاهی با دکل کندن از تهران، به این منطقه عملیاتی هم سری بزنند و خود و عزیزانشان را به دست‌های پرتوان متخصصان توانمند این بیمارستان بسپارند. باشد که از خوان نعمتی که برای کارکنان زحمتکش این مجموعه گسترده اند بی نصیب نمانند.

۱۷اردیبهشت

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.