پیام تسلیت سازمان سوسیالیست های ایران به مناسبت درگذشت آقای دکتر احمد صدر حاج سید جوادی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در گذشت آقای دکتر احمد صدر حاج سید جوادی  ــ  یکی از شخصیت های اصیل جنبش آزادیخواهی و مدافعین واقعی استقلال ایران، ــ ، ضایعه بزرگی برای نیروهای آزادیخواه و استقلال طلب ایران می باشد.  

دکتر احمد صدر حاج سید جوادی یکی از بنیان گذاران و رهبران « نهضت آزادی ایران» بود. وی همچنین  یکی از کوشندگان  و مدافعان حقوق بشر، وکیل مدافع زندانیان سیاسی چه در دوران رژیم محمدرضاشاه پهلوی و چه در دوران رژیم جمهوری اسلامی به شمار می رفت.

دکتر احمد صدر حاج سید جوادی بخاطر سابقه درخشان مبارزاتی اش در مخالفت با رژیم وابسته به امپریالیسم شاه و دفاع از ارزش های نهضت ملی ایران برهبری دکترمصدق در بین آزادیخواهان ، استقلال طلبان و طرفداران عدالت اجتماعی، فردی شناخته شده و مورد احترام بود. در رابطه با همین مشخصات و نفوذ اجتماعی بود که از وی برای عضویت در  شورای انقلاب دعوت بعمل آمد.

دکتر احمد صدر حاج سید جوادی در دولت موقت  مهندس بازرگان عهده دار وزارت کشور و سپس دادگستری بود.

برعکس بسیاری از فعالین و مبارزین دوران انقلاب بهمن ١٣۵٧ که بخاطر حفظ « نظام » ولایت مطلقه فقیه، و مشارکت فعال در تضییع حقوق شهروندی مردم ایران، در ازاء کسب مقام و ثروت به خواست ها و اهداف انقلاب  شکوهمند بهمن  پشت کردند، وی همیشه بر خواست های  «آزادی»، «حاکمیت قانون» ، «انتخابات آزاد» که در صورت متحقق شدن با خود «حاکمیت ملت» را می تواند در پی  داشته باشد ــ  چهار خواست  محوری از خواستها و اهداف  انقلاب شکوهمند بهمن ــ ، پا یبند ماند و بخاطر تحقق آن خواست ها  بفعالیت و مبارزه دامن زد و  حاضر نشد بر انحرافات و نامردمی های  رهبران و دولتمردان سرکوبگر جمهوری اسلامی که بخشی از آنان از «روحانیون شیعه مذهب»  هستند، صحه بگذارد.

 در همان رابطه بود که  آن زنده یاد همچون دوران رژیم محمد رضاشاه پهلوی، نگاه نقادانه خود را نسبت بعملکرد و سیاست حاکمین جمهوری اسلامی حفظ کرد و با سربلندی تا دقایق آخر زندگی سیاسی پربارش، نسبت به ارزشهای محوری نهضت ملی ایران پایبند ماند!

سازمان سوسیالیستهای ایران ـ سوسیالیستهای طرفدار راه مصدق، درگذشت آقای دکتر احمد صدر حاج سید جوادی را به خانواده محترم حاج سید جوادی، بویژه آقای دکتر علی اصغرحاج سید جوادی، طرفداران راه مصدق، بخصوص یاران ایشان در حزب نهضت آزادی ایران و دیگر  نیروهای آزادیخواه و مدافع استقلال و تمامیت ایران تسلیت می گوید!

ما  سوسیالیستهای مصدقی خود را در سوگ این شخصیت وارستۀ جنبش آزادیخواهی ایران شریک می دانیم.

گرامی باد خاطره دکتر احمد صدر حاج سید جوادی!

از سوی هیئت اجرائی سازمان سوسیالیست های ایران

دکنر منصور بیات زاده

۱۲ فروردین ۱۳۹۲ – ۱ آوریل ۲۰۱۳

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.